PDA

View Full Version : Dé keuze deel 2?



nielsnielsniels
14 maart 2006, 19:59
Ok. Ik heb nu in totaal 13 uur achter me pc zitten kijken voor een buizenversterker voor een bepaalde prijs=600 E
And the nominees are :

-Vox AC15
-Randall RG50
-2de Hands Fender Blues Deluxe

En vertel me niet : ''weet je wat jij zou moeten doen!?''
Uitproberen! ( Of naar de Kamer van Koophandel )

Maar als jullie mochten kiezen , welke zouden jullie kiezen????????????
Ik zoek een clean met een blues randje en een dikke chorus.
Distortion maakt niet veel uit , als ie maar vol en warm is!

Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kaboemba
14 maart 2006, 20:18
Ok. Ik heb nu in totaal 13 uur achter me pc zitten kijken voor een buizenversterker voor een bepaalde prijs=600 E
And the nominees are :

-Vox AC15
-Randall RG50
-2de Hands Fender Blues Deluxe

En vertel me niet : ''weet je wat jij zou moeten doen!?''
Uitproberen! ( Of naar de Kamer van Koophandel )

Maar als jullie mochten kiezen , welke zouden jullie kiezen????????????
Ik zoek een clean met een blues randje en een dikke chorus.
Distortion maakt niet veel uit , als ie maar vol en warm is!

Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hallo de distortion maakt dus WEL uit en hebben al deze versterkers dan een chorus :???:

nielsnielsniels
14 maart 2006, 20:19
Nee, maar beetje chorus achtig iets dinges. Lekker warmmm en vollll srry chorus te zeggen was idd dom van mij
en voor distortion heb ik pedaaltjes :)

Negative K3 fan
14 maart 2006, 20:46
weet je wat jij zou moeten doen??

met je dikke reet achter die pc wegkruipen en een pelgrimstocht langs de grotere gitaarwinkels in nederland en duitsland beginnen, je kunt uren en uren specs lezen, maar horen hoe zon ding klinkt daar heb je andere zintuigen voor.

robert-gitarist
14 maart 2006, 21:03
Oh my god NegativeK3Fan..hoe je dat formuleerd...geniaal :D Maare groot gelijk

DarknessAwaits
14 maart 2006, 21:16
NegK3 heeft groot gelijk... want ben je na 13 achter je pc zitten er nog niet achter dat het wel heeeeeeeeeeel verschillende versterkers zijn die je daar hebt?

Bovendien reageert iedere versterker ook weer anders op pedaaltjes dus daar zul je ook zeker wel rekening mee moeten houden. Is het misschien niet handiger als je toch 600 euro uitgeeft ook even het leadkanaal in de vergelijking meeneemt?

nielsnielsniels
14 maart 2006, 21:21
okeeeeee ik ga wel een keer naar de winkel , ik vertel er later wel over welke t word. waarschijnlijk de vox want ik heb gehoord dat randall meer een metal ding is.

Negative K3 fan
14 maart 2006, 21:31
lol, een pak van mijn hart beste niels

robert-gitarist
14 maart 2006, 21:39
okeeeeee ik ga wel een keer naar de winkel , ik vertel er later wel over welke t word. waarschijnlijk de vox want ik heb gehoord dat randall meer een metal ding is.

Randall is niet specifiek een metalding maar je kunt er prima mee uit de voeten voor metal ;) Hij heeft echt een hele mooie gain kanaal voor het andere werk zoals rock,blues etc.En een mooie clean maar goed ga gewoon op het geluid af en testen..

Orpheo
14 maart 2006, 22:28
vox ac15 zou ik doen, maar ja, ik ben ook zeer gecharmeerd van de voxsound. hangt af van de gitaar natuurlijk, maar vox is bijna altijd top voor blues/bluesrock.

maar spaar gewoon door voor een mesa mark4 :rockon: :Ddie dingen zijn echt superveelzijdig, klinken meeesterlijk...heerlijk die mark4tjes :D

Basseytje
14 maart 2006, 22:39
weet je wat jij zou moeten doen??

met je dikke reet achter die pc wegkruipen en een pelgrimstocht langs de grotere gitaarwinkels in nederland en duitsland beginnen, je kunt uren en uren specs lezen, maar horen hoe zon ding klinkt daar heb je andere zintuigen voor.

dit komt zeker recht uit het hard het kan niet anders

renier
14 maart 2006, 22:53
Ok. Ik heb nu in totaal 13 uur achter me pc zitten kijken voor een buizenversterker

als je in die 13 uur gewoon naar een goeie gitaarzaak was gegaan, had je dat ding al 3 keer thuis gehad.


wat? verwacht je soms dat je dat ding door het forum heen kunt horen, de response kunt voelen, de bouwkwaliteit kunt vaststellen?

jesus man, gear uitzoeken is net als neuken, al lul je er 3 forums over vol, als je het niet daadwerkelijk probeert kom je niet klaar.

Negative K3 fan
14 maart 2006, 23:04
dit komt zeker recht uit het hard het kan niet anders

ik ga echt knetterhard ja

Negative K3 fan
14 maart 2006, 23:05
jesus man, gear uitzoeken is net als neuken, al lul je er 3 forums over vol, als je het niet daadwerkelijk probeert kom je niet klaar.

hmmm hoe zoude dan de werkbank/zelfbouw gasten in die vergelijking passen :satisfie: :soul:

nicoverduin
14 maart 2006, 23:35
jesus man, gear uitzoeken is net als neuken, al lul je er 3 forums over vol, als je het niet daadwerkelijk probeert kom je niet klaar.Goh ik heb ooit een jaar of 6 geleden in Taiwan een vergelijkbaar verhaal verteld tegen een Taiwanees die een keuze moest maken voor een helpdesk pakket. Het begon zo ....."Stuart....Let's talk about sex........" (en dat tegen een preutse chinees) Na afloop begreep hij het....En hoe het verhaal ging mogen jullie raden.......:D :D :D :D

Harm
15 maart 2006, 07:59
weet je wat jij zou moeten doen??

met je dikke reet achter die pc wegkruipen en een pelgrimstocht langs de grotere gitaarwinkels in nederland en duitsland beginnen, je kunt uren en uren specs lezen, maar horen hoe zon ding klinkt daar heb je andere zintuigen voor.

Hahahaha!!! Mooie taal! Het mooiste is dat ik het er nog mee eens ben ook... Alles een ker uitproberen en je smaak vormen is toch het beste, zo ben ik ook verwend geraakt aan meerdere soorten combo's, versterkers en nog mee shit!
Veel uitproberen en als je zaakjes vindt waar je van alles uit kunt proberen, doen!!! Niet nalaten! Altijd leuk! zo zat ik laatst weer op aanraden van Analie-G eens een bogner uit te proberen ... Heerlijk strak die Uberschall maar de ecstacy is voor mij wat bruikbaarder qua stijl... Maar heerlijk als je het ergens gewoon kan testen!

Ik wilde dat ik het ook zo mooi kon verwoorden als hier boven :D

Negative K3 fan
15 maart 2006, 09:16
tukker terror :)

johantipker
15 maart 2006, 09:27
okeeeeee ik ga wel een keer naar de winkel , ik vertel er later wel over welke t word. waarschijnlijk de vox want ik heb gehoord dat randall meer een metal ding is.

je zou ze eigenlijk alle drie moeten kopen.......met een A/B/C/A+B/B+C/A+C/A+B+C switch :D

mikee
15 maart 2006, 10:12
Ok. Ik heb nu in totaal 13 uur achter me pc zitten kijken voor een buizenversterker voor een bepaalde prijs=600 E
And the nominees are :

-Vox AC15
-Randall RG50
-2de Hands Fender Blues Deluxe

En vertel me niet : ''weet je wat jij zou moeten doen!?''
Uitproberen! ( Of naar de Kamer van Koophandel )

Maar als jullie mochten kiezen , welke zouden jullie kiezen????????????
Ik zoek een clean met een blues randje en een dikke chorus.
Distortion maakt niet veel uit , als ie maar vol en warm is!

Alvast bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fender blues/ of hotrod deluxe lijkt me vrij duidelijk...............
Distortion haal je toch uit een .....doos...........

guitartub
15 maart 2006, 10:13
Ik geloof niet dat Niels echt weet wat ie wil dus:
lekker de raad van onze negatieve K3 vriend opvolgen en op strooptocht gaan.

Kaboemba
15 maart 2006, 20:37
Ik geloof niet eens dat Niels er moeite voor wil doen "ik wel een keer naar de winkel".

nielsnielsniels
15 maart 2006, 20:57
Dat 13 uur achter de PC moesten jullie niet letterlijk nemen ;)

nielsnielsniels
16 maart 2006, 20:22
mensen, na een goed gesprek met me moeder , ben ik eruit.
Ik ga dan voor de Vox . Ik ben geen miljoniar en als puber heb je niet veel geld, dus 625 eurootjes is nog net te doen ( verjaardag! ) ik ga juuist voor nieuwe ipv. goedkopere 2dehandse , want een nieuwe is voor mij part altijd handiger: garantie , problemen etc. etc.
Dus ik weet al dat die Vox Ac15 niet zo een enorme distort heb, maar ik heb nu wel een goedkoop pedaaltje. Dus me plan is om na de aankoop te sparen voor een Tonelab , dan wel 2dehands, voor 200 EURO ergens gezien, als ik weer geld heb.

Want eerst dacht ik : goedkope niet-buizen amp en tonelab in een keer.


Maar nu dus ga ik voor kwaliteit , hoe duur t ook is.

Maja goed ideeeeeeeeeee toch ? :D :D :D :hippie:

NielS>

E-J
16 maart 2006, 20:36
mensen, na een goed gesprek met me moeder , ben ik eruit.
Ik ga dan voor de Vox . Ik ben geen miljoniar en als puber heb je niet veel geld, dus 625 eurootjes is nog net te doen ( verjaardag! ) ik ga juuist voor nieuwe ipv. goedkopere 2dehandse , want een nieuwe is voor mij part altijd handiger: garantie , problemen etc. etc.
Dus ik weet al dat die Vox Ac15 niet zo een enorme distort heb, maar ik heb nu wel een goedkoop pedaaltje. Dus me plan is om na de aankoop te sparen voor een Tonelab , dan wel 2dehands, voor 200 EURO ergens gezien, als ik weer geld heb.

Want eerst dacht ik : goedkope niet-buizen amp en tonelab in een keer.


Maar nu dus ga ik voor kwaliteit , hoe duur t ook is.

Maja goed ideeeeeeeeeee toch ? :D :D :D :hippie:

NielS>

Dat heb je besloten door ze uit testen? Of niet...

guitartub
16 maart 2006, 21:12
Ik ga dan voor de Vox . NielS>

NOW YOU'RE TALKING!!

Negative K3 fan
16 maart 2006, 21:44
Dus ik weet al dat die Vox Ac15 niet zo een enorme distort heb, maar ik heb nu wel een goedkoop pedaaltje. Dus me plan is om na de aankoop te sparen voor een Tonelab , dan wel 2dehands, voor 200 EURO ergens gezien, als ik weer geld heb.


een tonelab is echt niet zomaar een pedaaltje, maar een moderler, vrij nutteloos als je een ac15 hebt... heb je ze beiden al eens getest?

tillens
16 maart 2006, 21:46
Gewoon een red snapper ervoor of een ts9 ofzo... Prima scheur.. Of probeer een hot cake of banzai pedaal. Genoeg te vinden . toffe amp.

tillens
16 maart 2006, 21:48
even googlen en; http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/product_info.php?products_id=3899

nielsnielsniels
16 maart 2006, 23:02
een tonelab is echt niet zomaar een pedaaltje, maar een moderler, vrij nutteloos als je een ac15 hebt... heb je ze beiden al eens getest?

Hoezo vrij nutteloos? Een Tonelab kan een dikke distortion geven, en nog veel meer. Dat is beter dan 20 losse pedaaltjes, en waarschijnlijk veel goedkoper.

Of bedoel je dat ik een ac15+een goed disortion koop, en dáárna tonelab voor andere effecten?

tillens
17 maart 2006, 14:00
Niels, als je ac 15 hebt wil je geen digitale effecten meer. dus wil je chorus koop je een goed los chorus pedaal. een goede overdrive doet ook wonderen voor je sound... wellicht een hydra boost ervoor, dan zit je helemaal goed..

nielsnielsniels
17 maart 2006, 14:46
mm ok , wat is een goed distortion pedaaltj voor 100 E
en hetzelfde geld voor een chorus?

merk,type etc.

almarvk
17 maart 2006, 15:06
Kijk bij het onderdeel effectapparatuur en een wereld gaat voor je open...


En over pedaaltjes; koop ze tweedehands. Die dingen kunnen eigenlijk niet kapot en gaan tientalle jaren mee.

Als je goed spul wilt hebben zonder een miskoop te hebben kan je het makkelijkst iets van Boss halen. Bijv een SD-1 voor je distortion en een CE-3 voor de chorus. De CF-7 van Ibanez is ook een aanrader!

Zijn er makkelijk te krijgen en je betaalt er tussen de 35 en 45 euro voor.

tillens
17 maart 2006, 17:25
Hydra boost is nieuw 99 euro. is een clean boost erg goed. Verder kijk voor overdrives naar de ts9 of red snapper. Goede pedalen zou ik niet in de boss hoek zoeken gezien ze tone sucken... dus zoek id tweedehands naar dat soort pedalen..

guitartub
18 maart 2006, 14:22
AC 15 met de Visual Sound Jekyll&Hyde voor je drive sounds en de VS H20 voor Chorus/delay.
WOOOOOOOW, meer wil je niet !!

nielsnielsniels
18 maart 2006, 14:27
Mmm, ziet er goed uit! 2dehands zou t wel worden, en wat is die Route 66 van VS?

peter_heijnen
18 maart 2006, 15:06
Mmm, ziet er goed uit! 2dehands zou t wel worden, en wat is die Route 66 van VS?


R66 is tubescreamer plus compressor in een.

J&H is tubescreamer plus distortion in een.


Zie: http://www.visualsound.net/index2.htm

guitartub
18 maart 2006, 15:56
J&H heb ik zelf.
Het voordeel van dit pedaal vind ik dat je screamer en overdrive kunt kombineren. Levert op: 3X TE GEK!!!

Kaboemba
18 maart 2006, 18:36
Hoezo vrij nutteloos? Een Tonelab kan een dikke distortion geven, en nog veel meer. Dat is beter dan 20 losse pedaaltjes, en waarschijnlijk veel goedkoper.

Of bedoel je dat ik een ac15+een goed disortion koop, en dáárna tonelab voor andere effecten?

Goed zo jongen vertel het hem maar, en dit is je hoeveelste gitaar aankoop :roll:

Als jij nu in het vervolg gewoon helemaal niks meer hier vraagt dan hoef je ook niet onze goed bedolede tips naast je neer te leggen.

nielsnielsniels
18 maart 2006, 22:21
Goed zo jongen vertel het hem maar, en dit is je hoeveelste gitaar aankoop :roll:

Als jij nu in het vervolg gewoon helemaal niks meer hier vraagt dan hoef je ook niet onze goed bedolede tips naast je neer te leggen.

Ehmm , volgens had ik die reactie dan verkeerd formuleerd want zo bedoelde ik niet.

Ik ben waarschijnlijk de woordjes kan,waarom?,als,zou vergeten.
Ja sorry daarvoor klinkt erg dom van mij en heb die zin helemaal verkeerd neergeplaatst, was eerder een voorbeeld+vraag maar dat kwam er als een feit van mijzelf uit.... dus sorry daarvoor!

sregor
19 maart 2006, 02:22
Ehmm , volgens had ik die reactie dan verkeerd formuleerd want zo bedoelde ik niet.

Ik ben waarschijnlijk de woordjes kan,waarom?,als,zou vergeten.
Ja sorry daarvoor klinkt erg dom van mij en heb die zin helemaal verkeerd neergeplaatst, was eerder een voorbeeld+vraag maar dat kwam er als een feit van mijzelf uit.... dus sorry daarvoor!

Kom op dude laat je niet kennen.
Laat hem zij excuus maar aanbieden omdat hij meteen denkt dat jij de betweter probeert uit te hangen.
Zelf heb ik de CE-5 voor 99eu die ik erg lekker subtiel vind. Ik heb zelf een kut versterkertje, maar wel een goede distortion pedaal EMMA (voor in de oefenruimte op de DSL) alleen die is wel iets van 180eu. Die is echt helemaal top. Nooit meer een andere!

tillens
19 maart 2006, 05:32
dan nog als jij dat vet vind klinken prima toch... kaboem is gewoon een oude aad die af en toe nog effe oud zeer op rakelt. sorry maar als iemand na 9 antwoorden zegt ok prima wat voor pedals en jij gaat zeiken over wat eerst werd geponeerd dat vind ik jammer. dus wat heb je; ac 15 .. te gek... ts9 er voor u bent de man.. delay of chorus gewoon gaan zoeken... ! te gekke amp.. overigens er zit een trem op en dergelijke dus....

Scali
19 maart 2006, 10:13
Ik denk dat de combinatie Tonelab - AC15 niet zo geweldig is.
De AC15 is een heel karakteristiek versterkertje die het vooral van z'n eigen vervorming moet hebben.
Als je een Tonelab gebruikt, wil je waarschijnlijk liever een versterker die van zichzelf niet zo gauw vervormt, en het geluid niet zo veel kleurt, anders komt het geluid van de Tonelab niet zo goed uit de verf.

Dus ik zou zeggen... OF een AC15 en dan eventueel het geluid met wat losse pedaaltjes als een TS-9 en chorus etc (hoewel lastig, want hij heeft geen fx-loop, dacht ik), OF een Tonelab en daarbij een wat neutralere versterker. Ik vind zelf dat bv een Marshall ValveState wel aardig geschikt is voor het uitversterken van een Tonelab oid.
Maar je zou ook zelfs een keyboardversterker kunnen gebruiken, dat wordt ook wel gedaan.
Ik zou zelf eerder gaan voor de Tonelab dan voor de AC15, omdat je daarmee veel meer mogelijkheden hebt, en waarschijnlijk ben je ook nog goedkoper uit dan met losse pedalen (maar dat ligt eraan hoeveel pedalen je wilt hebben natuurlijk).

nielsnielsniels
19 maart 2006, 10:52
Die marshall valvestate vind ik niet echt lekker klinken . Onze drummer heeft hem , en ik ga er meestal op.Veel te schel en irritant dat ding. Maar ze hebben ook een Roland Cube 30 , die ik 10x zo lekker vind klinken.

Keyboardversterkers klinken idd echt hemels (clean), bij ons op school staat er een en mag ik er vaak op spelen, bijna elke pauze met me bandje :)
Maar ik moet eerst eens het verschil tussen een buizenversterker clean en een keyboardversterker horen.


Maar mijn doel was eigenlijk om een buizenversterker te kopen. Ik denk dat ik gewoon eerst die AC15 heb , en dan kan ik altijd nog kijken of ik er losse pedaaltjes of een tonelab bijkoop, maar ik blijf bij de buizen.

Scali
19 maart 2006, 10:58
Die marshall valvestate vind ik niet echt lekker klinken . Onze drummer heeft hem , en ik ga er meestal op.Veel te schel en irritant dat ding. Maar ze hebben ook een Roland Cube 30 , die ik 10x zo lekker vind klinken.

Daarom moet je die Tonelab er ook voor hangen :)
Daar zijn ze heel geschikt voor.
Dan zul je zien dat je zo'n Cube helemaal wegblaast.
De Tonelab heeft veel betere modeling dan de Cube, en een beetje Marshall heeft veel meer vermogen, presence en betere speakers dan een Cube 30.


Maar mijn doel was eigenlijk om een buizenversterker te kopen. Ik denk dat ik gewoon eerst die AC15 heb , en dan kan ik altijd nog kijken of ik er losse pedaaltjes of een tonelab bijkoop, maar ik blijf bij de buizen.

Ja, maar die AC15 kan eigenlijk maar 1 dingetje. Daar hebben de meeste buizenversterkers last van.
Dus je moet eerst goed bepalen wat je precies van je versterker wil (en wat niet), en dan daar de buizenversterker bij zoeken.
Bij de Tonelab heb je dat probleem niet, die kan alle populaire versterkers heel verdienstelijk nabootsen. Dus als je nog niet precies weet wat je wil, is modeling ideaal.

taylor
19 maart 2006, 12:35
[QUOTE=nielsnielsniels]
-Vox AC15
-Randall RG50
-2de Hands Fender Blues Deluxe

En vertel me niet : ''weet je wat jij zou moeten doen!?''
Uitproberen! ( Of naar de Kamer van Koophandel )

Maar als jullie mochten kiezen , welke zouden jullie kiezen????????????
Ik zoek een clean met een blues randje en een dikke chorus.
Distortion maakt niet veel uit , als ie maar vol en warm is!

zonder uitproberen kun je niet kiezen!zelf zou ik voor de fender deluxe gaan.

wytz
19 maart 2006, 13:13
toch bijzonder, hoe je iemand van een ac15 naar een valvestate probeert te praten....

taylor
19 maart 2006, 13:23
een valvastate zou ik niemand aanpraten,leuk voor een beginner misschien?

Scali
19 maart 2006, 14:04
toch bijzonder, hoe je iemand van een ac15 naar een valvestate probeert te praten....

Moet je toch echt beter lezen. Ik adviseer alleen om geen Tonelab te gebruiken bij een AC15, maar losse pedalen, ofwel een andere versterker te nemen als de keuze toch op een Tonelab valt.
Ik noem daarbij de VS als mogelijkheid, omdat ik daar zelf goede ervaringen mee heb (ik vond de distortion eerst ook schel en niet mooi, en gebruikte altijd een externe distortion, maar ik ben hem jaren later heel erg gaan waarderen, toen ik goed kon spelen, en m'n versterker goed kon afregelen), als eindversterker voor modeling/multifx.
Ik geef ook aan dat bv een keyboardversterker ook een goede mogelijkheid is.

Mr.Bluesbreaker
19 maart 2006, 15:28
Oh no! It has begun! (again...)
Laten we het weer over modeling vs. buizen hebben!

Scali
19 maart 2006, 15:43
Het gaat mij er meer op dat de AC15 niet zo geschikt is als eindversterker voor een Tonelab, omdat hij geen effectloop heeft, en je dus via de voorversterker moet, die het geluid nogal kleurt, waar je bij een Tonelab waarschijnlijk niet op zit te wachten.
Heeft verder niks te maken met buizen of geen buizen.

Verder lijkt mij dat de topicstarter nog niet precies weet wat hij eigenlijk wil, omdat hij 3 totaal verschillende versterkers opnoemt, en daarnaast nog eens de Tonelab.

In dat licht probeer ik hem een zo goed mogelijk advies te geven, aan de hand van mijn ervaringen.

Wat is jullie excuus?

wytz
19 maart 2006, 16:07
dattiej beter het gave geluid van een vox ac15 met wat pedaaltjes kan hebben dan het halfbakken geluid van een tonelab over een marshall.

Maar dat is maar mijn mening....

tillens
19 maart 2006, 16:13
precies! dus niels nog een keer. Je koopt de ac 15. Een tele erbij. Een ts9 of iets in die richting, en u bent klaar. chorus is voor mietjes.

Scali
19 maart 2006, 16:40
Maar dat is maar mijn mening....

Inderdaad, en die is niet beter of minder dan de mening van een ander.
Wij zijn hier slechts om te adviseren, de topicstarter moet zelf maar bepalen welke opties hij gaat uitproberen, en wat hij uiteindelijk koopt.

Anders Destium
19 maart 2006, 17:53
Soms vraag ik me af hoe mensen ooit hebben kunnen overleven zonder op internet te vragen wat ze daarvoor moesten doen :hippie:


Ik wil de topicstarter dan ook van harte aanbevelen om eens een winkel in te stappen en eea zelf te proberen, daar heb je veel meer aan dan in deze fase te blijven hangen.

robert-gitarist
19 maart 2006, 17:56
Heeft ie nu nog al niet een versterker??!!
In de tijd dat ie hier zo rond vraagt etc had ie al lang 1000 amps uit kunnen proberen en al lang een kunnen hebben :stop:
Echt het is al tig keer langs gekomen,gewoon testen.

Scali
19 maart 2006, 18:03
Soms vraag ik me af hoe mensen ooit hebben kunnen overleven zonder op internet te vragen wat ze daarvoor moesten doen :hippie:

Toen kocht je gewoon een ValveState, want er was niks anders in die prijsklasse... behalve wat transistorrommel van Peavey, Fender of Rocktron :)
Zo kwam ik bij m'n VS230 uit iig.

drap
19 maart 2006, 18:07
Toen kocht je gewoon een ValveState, want er was niks anders in die prijsklasse... behalve wat transistorrommel van Peavey, Fender of Rocktron :)
Zo kwam ik bij m'n VS230 uit iig.

Of je kocht toen eerst meerdere kutversterkers waaronder een Fender transistorversterker en kwam uiteindelijk uit op een AVT275. Niet dat ik 'm nog gebruik, maar die Valvestates zijn nou eenmaal 1 van de beste transistorversterkers (voor het geld) op de hedendaagse markt

Anders Destium
19 maart 2006, 18:31
Toen kocht je gewoon een ValveState, want er was niks anders in die prijsklasse... behalve wat transistorrommel van Peavey, Fender of Rocktron
Zo kwam ik bij m'n VS230 uit iig.

Inderdaad, zo heb ik ook mijn Valvestate gekocht (en toch ook omdat er Marshall op stond :hippie: ). Later ben ik begonnen te experimenteren met pedaaltjes om een beter scheurgeluid te krijgen (metalzone, ds-2 :rockon: :seriousf: ) totdat ik bij een Zoom4040 uitkwam waar ik veel meer mee kon op dat moment. Jaren gespeeld met die combi tot ik op buizen ben gaan spelen. Nooit meer teruggekeken :cooler:

Scali
19 maart 2006, 18:49
Op die manier klinkt het alsof een buizenversterker het heilige doel is.
Dat vind ik niet.
Je kunt beter een goede modeling-setup hebben dan een buizenversterker die absoluut niet klinkt zoals jij wil.
Met modeling kun je namelijk altijd wel behoorlijk in de buurt komen van het geluid dat je zoekt. Met de verkeerde buizenversterker heb je gewoon pech.
Ik speel duizend keer liever op een Tonelab en een AVT275 dan op wat voor Fender buizenbak dan ook.

tillens
19 maart 2006, 18:55
Ik krijg een beetje een robby valentine idee hier.... Over and over again! Fuck zeg hij heeft toch een keus gemaakt? Of wat?

nielsnielsniels
19 maart 2006, 20:23
Weetjewat!
Ik ga volgende maand eens op openingstijd naar die winkel toe , want ik heb die dag vrij :) , en test die AC15 met Tonelab. En ik test 'm met losse pedaaltjes .
En de uitkomst bepaal ik :)

Dus ik ben ERUIT.

Anders Destium
19 maart 2006, 20:57
Op die manier klinkt het alsof een buizenversterker het heilige doel is.
Dat vind ik niet.
Je kunt beter een goede modeling-setup hebben dan een buizenversterker die absoluut niet klinkt zoals jij wil.
Met modeling kun je namelijk altijd wel behoorlijk in de buurt komen van het geluid dat je zoekt. Met de verkeerde buizenversterker heb je gewoon pech.
Ik speel duizend keer liever op een Tonelab en een AVT275 dan op wat voor Fender buizenbak dan ook.

Voor mij geldt dat tot nog toe wel, maar ik heb dan ook versterkers die het geluid geven dat ik zoek en wat ik niet uit modeling heb kunnen halen :) Ik kan goed begrijpen dat andere mensen niet hetzelfde oordelen over mijn spullen omdat ze een ander geluid zoeken. Dat houdt het allemaal interessant, variety is the spice of life!

Negative K3 fan
19 maart 2006, 21:07
soms is het jammer dat je mensen op een negeer lijst heb staan, nu moet ik namelijk de volgende werkelijk geniale uitspraak uit een quote halen: "Je kunt beter een goede modeling-setup hebben dan een buizenversterker die absoluut niet klinkt zoals jij wil."

ahahaha sig materiaal

Scali
19 maart 2006, 22:15
Ik kan goed begrijpen dat andere mensen niet hetzelfde oordelen over mijn spullen omdat ze een ander geluid zoeken. Dat houdt het allemaal interessant, variety is the spice of life!

Maar een hoop mensen hier begrijpt dat niet, en kan dat van een ander ook niet respecteren, en dat is nogal jammer.

guhlenn
20 maart 2006, 14:58
kan me niemand voorstellen die het daar niet mee eens is. Een open deur intrappen toch?

Joey Handsome
20 maart 2006, 16:24
JAAAAAAAHHH, wat is dit toch leuk, daar gaan we weer!

KETEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anders Destium
20 maart 2006, 16:34
Ik ben benieuwd waar Niels mee thuis komt straks!


Een slotje en gezeur moet eenvoudig te voorkomen zijn zolang iedereen zich een beetje gedraagt...

renier
20 maart 2006, 17:01
Hoezo vrij nutteloos? Een Tonelab kan een dikke distortion geven, en nog veel meer. Dat is beter dan 20 losse pedaaltjes, en waarschijnlijk veel goedkoper.

Of bedoel je dat ik een ac15+een goed disortion koop, en dáárna tonelab voor andere effecten?

NEENEENEE!!!

niet doen dus. je koopt dan een prachtige versterker, met een subtiele, mooie, gebalanceerde toon, en dan ga je die mooie toon door een lelijke, goedkope modeller jagen.

zeg maar dag met je handje tegen de dynamiek, toon, warmte..

koop eerst die amp maar, en dan gewoon sparen voor GOEIE pedalen. inderdaad een red snapper, blue boy, TS9, etc. echt. modelling is niet rampzalig, maar wel als je het bij een buizenamp doet. je legt dan eigenlijk gewoon thuisbrengertjes onder je ferrari

Orpheo
20 maart 2006, 17:13
een modeling ding bij n buizenbak doen (of t nu een ZOOM is, of een tonelab, of whatever) is net zoiets als bij een autoshow een lelijk wijf op de motorkap van die nieuwe lamborghini zetten. t kan niet. t MAG niet. een tonelab als ding voor thuis is geen probleem (btw; waarom, als je al een leuke buizenbak hebt?!) maar een modeling bv door de fx loop is heiligschennis van 'de buis".

Cris
20 maart 2006, 18:03
een modeling ding bij n buizenbak doen (of t nu een ZOOM is, of een tonelab, of whatever) is net zoiets als bij een autoshow een lelijk wijf op de motorkap van die nieuwe lamborghini zetten. t kan niet. t MAG niet. een tonelab als ding voor thuis is geen probleem (btw; waarom, als je al een leuke buizenbak hebt?!) maar een modeling bv door de fx loop is heiligschennis van 'de buis".

Helemaal mee eens.

Je koopt een versterker voor een bepaalde sound die je wilt hebben. Dan is het toch zonde en gewoon niet logisch als je hem anders gaat laten klinken.

Dan had je net zo een andere versterker kunnen kopen.

johantipker
20 maart 2006, 19:04
:soul:

AC 15, vind ik een gave keuze, in een bandje heb je wel kans dat je gauw aan je max zit, dat je op zich een wereldsound hebt, maar niet echt met alles boven een drummer uit kan knoepen...wellicht dan beter een AC30 kopen, hoewel 2 AC15's ...... :D .....lijkt me ook mega, of combi met bijv een AC15 met een Fender Blues junior (ook zo'n klein) tube ampje.

JA pedaaltjes....smaak....ik vind dat stand alone pedalen wel puurder klinken...(terwijl ik zelf met een ME50 via een tube amp speel....ahum.....)

maar zijn wel relatief duur.....de charme van zo'n tone lab is natuurlijk dat je heel veel sounds & fx hebt voor weinig geld..........maar ik heb zelf minder goede ervaringen met de combi tussen een modeling apparaat (met amp + cab simulaties) en een tube amp, het "lackt" imo een beetje aan tone en de amp + cab simulaties klinken dan een beetje overdone icm de tube amp :gitarist: maaar dat vind ik......

Predator
21 maart 2006, 09:09
Zelf heb ik als eerste versterkertje een Vox Pathfinder gekregen van mijn vader back in June 2000. Fl 250 was dat ding en GE-WEL-DIG. Doe ik nooit van mijn leven weg ondanks dat de kanalen niet gescheiden zijn! Wat een ongelooflijk tof ding is dat! Klinkt echt Lenny Kravitz! En hij kan LOEI-hard.

http://www.voxamps.co.uk/history/prodArch/pathFinder.htm CHECK EM DAN, sw33t!

Speel tegenwoording ivm opnames veel door mijn V-Amp2 over de hifi, maar af en toe sluit in mijn Saber nog even aan op de Pathfinder en ga ik stevig rocken! Zit er aan te denken om dat ding live te gebruiken voor mijn nu-soul bandje Sol. Moet ik denk ik nog leuke 2e hands effecten voor gaan kopen.

Over die AC15, heb er ooit een bespeeld horen worden en het klonk toen alsof hij een heel uitgesproken tone heeft. Moet je dus wel mee opletten wat je wilt spelen. Dus alvorens de aanschaf ECHT even proberen en desnoods met iemand erbij die er meer verstand van heeft.

Over die pedaaltjes kun je beter lullen met de rest, heb er zelf geen.

nielsnielsniels
23 maart 2006, 19:23
Oja , ik moet er even op terug komen , maar wat is oversturen van een buisversterker nou? Iets van je volume op max zetten en dan een practige sound krijgen? Want dan kan je toch ook gewoon volume heel hoog zetten en volume op je gitaar laag? Maja, dat klopt dan weer van geen kanten dus wie kan dit uitleggen ?

dank

Scali
23 maart 2006, 21:26
Oversturen is in feite gewoon meer signaal in een versterker sturen dan dat ie aankan, waardoor de versterker gaat vervormen.
Een versterker bestaat uit twee delen, de voorversterker en de eindversterker.
De voorversterker kun je dus laten oversturen door een boosterpedaaltje te gebruiken (of gewoon een gitaar met elementen met veel output).
De eindversterker kun je alleen oversturen door de voorversterker hard te zetten, maar daarmee zet je dus de hele versterker hard.
Eindbuis-oversturing kan dus alleen bij hoog volume.
Voorversterker-oversturing kan bij ieder volume, zolang je maar een versterker met mastervolume hebt.
In de meeste versterkers zit ook wel een overdrive/distortion-kanaal ingebouwd, waarmee je dus de voorversterker kunt oversturen zonder extra pedaal.

nielsnielsniels
26 maart 2006, 18:01
Ik heb net weer een gedachte uit me hoofd gepoept :chicken:

Een beetje het modelling vs buizen ding.

Ok , ik kan óf een buizen + losse pedaaltjes nemen of
een Marshall ( of iets anders ) + Tonelab SE.

Áls het dus een buizenversterker wordt , kijk ik wel of ze ( in de winkel ) lekker klinken , en echt de sound hebben die ik zo zoek.
Zoniet , wordt het waarschijnlijk valvestate met tonelab SE

Maar hier dus de vraag : wat in combinatie met een tonelab SE?
een cab,valvestate-amp,keyboardversterker? Maakt het veel verschil?

Ik moet dit nu even vragen , want dan kan ik vóór de vakantie , en voor mijn verjaardag nog iets kopen. Dan kan ik dus de hele vakantie rocken :hippie:

BlackSun
26 maart 2006, 18:13
Ga nou verdomme eens gewoon naar de winkel man!

ToTaL FaKe
26 maart 2006, 18:17
Als je al gaat voor zo'n tonelab SE zou ik hem nemen icm een Marshall 8008 eindversterker met een Marshall 2x12 cabje ofzo. Maar kijk ook eens op marktplaats naar die ENGL Sov. 50, 650 euro. is niet duur.

echt zat keuzes. Modeling is wel erg veelzijdig en die Vox Tonelab SE is een ER-RUG leuk apparaat, heb zelf ook een tijdje op zitten gassen.

veel sucsess!

robert-gitarist
26 maart 2006, 18:18
Ga nou verdomme eens gewoon naar de winkel man!

+1000

Je had al echt 1000 keer een goeie amp kunnen hebben,als je gewoon niet z'n lambal zou zijn die 13 uur achter pc zit en loopt te zeuren over een amp.Wees nou eens wijs en ga eens na de winkel toe..test vanalles uit van buizen tot modeling.
Zo moeilijk is het toch niet?!

vester86
26 maart 2006, 18:27
tonelab SE + buizeneindtrap + 2 x 12" all range monitor, kun je de speakersim blijven gebruiken, heb je toch dat buizengeluid en volgens mij een hele dikke set! (heb zelf die tonelab ook gehad, en dat geluid is al zo goed als af zonder eindtrap, dus mét eindtrap helemaal)

Scali
26 maart 2006, 18:40
Dan klopt het toch niet? De speakersim zit dan voor de buizeneindtrap, terwijl ie erna zou moeten komen. Er komt dan dus geen full-range geluid de buizeneindtrap binnen, en er wordt niet meer gefiltert tussen eindtrap en full-range speakers.
Het kan best dat het goed klinkt, maar het is niet logisch :)

BlackSun
26 maart 2006, 18:51
Volgens mij zit een speakersim nooit na de eindtrap....(pod etc)

Dan zou je moeten filteren met een massive signaalsterkte....nog veel onlogischer hoor...

Scali
26 maart 2006, 18:59
Jawel, want bij een modeler wordt de eindtrap ook gemodelleerd. De speakersim is altijd het laatste (is toch logisch? In het echt komt de speaker ook als laatste, een speaker voor de eindtrap kan niet). Je kunt hem daarna wel uitversterken met een echte eindtrap, maar dan wil je een full-range eindtrap.
Als je een gitaareindtrap/speaker gebruikt, wil je de speakersim niet gebruiken, omdat het geluid anders veel te dof en zwaar wordt.

vester86
26 maart 2006, 19:44
een buizeneindtrap is net zo full range als een "neutrale" eindtrap.
en een speakersim komt nooit na de eindtrap, zoals hierboven uitgelegd door blacksun

Scali
26 maart 2006, 19:48
Sommige buizeneindtrappen zijn full-range. Buizeneindtrappen specifiek ontwikkeld voor gitaar, zoals bv de Marshall 9200, zijn dit niet. Dat zijn gewoon dezelfde eindtrappen als in een normale Marshall gitaarversterker, die kleuren het geluid sterk.
En hallo, lees even mijn reactie op Blacksun, ik ga me niet herhalen.

nielsnielsniels
26 maart 2006, 21:42
Ok , maare , een tonelab , op een cab of combo?

DarknessAwaits
26 maart 2006, 22:35
Op je hoofd.


Ga toch eens een winkel in.

vester86
27 maart 2006, 00:07
tuurlijk niet op combo, zonde van de combo

taylor
27 maart 2006, 12:07
ja, idd koop gewoon wat! of ga na de winkel proberen met vragen alleen kom je echt geen reet veder.

Harry
27 maart 2006, 12:23
ik heb het idee dat niels wat kreten heeft opgepikt en die aan elkaar plakt.
Gozer, ga naar een goede winkel en probeer wat uit. Via internet een versterker uitkiezen en een of ander pedaal is geen goed idee. Koop een versterker waarvan het geluid je aanspreekt, en bedenk daarna of je die pedalen wel noodig hebt.

nielsnielsniels
28 maart 2006, 16:36
Damn , ik net naar de winkel , hebben ze de Vox AC15 niet.
maja ik krijg een belletje als ze m hebben en dan kan ik m even proberen :)
De verkoper zei trouwens ook dat een tonelab SE wel goede geluiden geeft, maar dat de Vox 3x zo mooi klinkt! Nouja , ik zie dan wel

Scali
28 maart 2006, 16:53
Ja, vooral de recto-sound van de AC15 is echt toppie...?

the joshua tree
28 maart 2006, 18:33
Damn , ik net naar de winkel , hebben ze de Vox AC15 niet.
maja ik krijg een belletje als ze m hebben en dan kan ik m even proberen :)
De verkoper zei trouwens ook dat een tonelab SE wel goede geluiden geeft, maar dat de Vox 3x zo mooi klinkt! Nouja , ik zie dan wel

Je moet je keuze niet te sterk laten beinvloeden door andere gitaristen of ouders, maar zelf oordelen. Iemand als Scali heeft volgens de kenners waarschijnlijk zeer onorthodoxe spullen, maar hij haalt er wel een creatief, nieuw geluid uit. Luister dus zelf zeer kritisch, zo lang als het neemt, en duurder hoeft niet beter te zijn, maar kies waar jij je goed bij voelt, en niet iets waarvan je "denkt" dat het goed is.

Negative K3 fan
28 maart 2006, 18:35
Iemand als Scali heeft volgens de kenners waarschijnlijk zeer onorthodoxe spullen, maar hij haalt er wel een creatief, nieuw geluid uit.

er rolt zowaar een traan over mijn wang

the joshua tree
28 maart 2006, 18:37
er rolt zowaar een traan over mijn wang

En terecht! Wat vind jij van zijn sound dan?

Negative K3 fan
28 maart 2006, 19:03
ga ik liever niet op in

DarknessAwaits
28 maart 2006, 19:35
Damn , ik net naar de winkel , hebben ze de Vox AC15 niet.
maja ik krijg een belletje als ze m hebben en dan kan ik m even proberen :)
De verkoper zei trouwens ook dat een tonelab SE wel goede geluiden geeft, maar dat de Vox 3x zo mooi klinkt! Nouja , ik zie dan wel

En toen had je niet zoiets van:

"Nou, mag ik die even uitproberen dan?"

Je bent toch ook iemand die muziek luistert of ben je meer into de voorleesverhaaltjes?

Scali
29 maart 2006, 13:45
En terecht! Wat vind jij van zijn sound dan?

Ja, nou ben ik ook wel benieuwd ;)

nielsnielsniels
29 maart 2006, 15:37
Fender Blues Junior , Hughes and Kettner Tube 20
AC15 , Randall RG50
1x Gitaarversterker Marshall JTM 60 Buizenverst. 60 watt
Marshall 9100 (2x50 watt)2 kanaals buizen eindversterker.

Engl Buizenversterker Sovereign 50
Fender deluxe buizen versterker.
MEsa booige studio .22 met EQ, foot switch en nieuwe buizen
Mesa Boogie Caliber .50+ met EQ (combo)
ENGL THUNDER 50 COMBO + FOOTSWITCH
Fender Hot Rod Deville
Power City 100 W buizentop
Fender blues deville 4x10'' USA

en dat betekent dat ik moet kiezen uit 14 verschillende buizenamps van allemaal rond de 600Euro +-

En nu kan ik deze amps niet vergelijken.......
Welke kunnen er zoiezo weg worden gestreept?

Johnny Thunders
29 maart 2006, 15:44
Fender Blues Junior , Hughes and Kettner Tube 20
AC15 , Randall RG50
1x Gitaarversterker Marshall JTM 60 Buizenverst. 60 watt
Marshall 9100 (2x50 watt)2 kanaals buizen eindversterker.

Engl Buizenversterker Sovereign 50
Fender deluxe buizen versterker.
MEsa booige studio .22 met EQ, foot switch en nieuwe buizen
Mesa Boogie Caliber .50+ met EQ (combo)
ENGL THUNDER 50 COMBO + FOOTSWITCH
Fender Hot Rod Deville
Power City 100 W buizentop
Fender blues deville 4x10'' USA

en dat betekent dat ik moet kiezen uit 14 verschillende buizenamps van allemaal rond de 600Euro +-

En nu kan ik deze amps niet vergelijken.......
Welke kunnen er zoiezo weg worden gestreept?


gast, dat moet je toch gewoon lekker zelf bepalen welke er weg kunnen worden gestreept. Als je kleren gaat kopen, dan vraag je toch ook niet aan een ander welke broek jou lekker zit?

nielsnielsniels
29 maart 2006, 15:46
Maar jullie hebben wel veel verstand van versterkers en broeken , daarom vraag ik het juist :)

vester86
29 maart 2006, 15:50
je hebt het in je openingspost dat distortion niet uit maakt, als ie maar vol en warm is...

M.I. vallen dan vrijwel alle ENGL's en Mesa's weg. (niet warm genoeg)

bij die marshall 9100 moet je nog een voorversterker kopen, dus daar zou ik helemaal niet aan gaan beginnen ;-)
randall vind ik ook niet warm trouwens.

powercity ken ik nie, dus blijven wat mij betreft Fender, powercity, de Hughes en kettner en de AC15 over...

Johnny Thunders
29 maart 2006, 15:50
Ja, maar dat is harstikke persoonlijk. Ga ze gewoon allemaal proberen ergens waar ze ze hebben staan en luister naar wat jij mooi vind. Ik zelf houd bijv. van 1 kanaals versterkers zonder poespas, een ander zou daar dan weer helemaal niet mee uit de voeten kunnen en stelt andere eisen.

Scali
29 maart 2006, 15:53
Wat dacht je ervan om eens te kijken naar je favoriete gitaarheld?
Kijk eens op wat voor gitaar, versterker en effecten hij speelt.
De kans is groot dat de merken die hij gebruikt, ook geschikt zijn voor jou. Over het algemeen heeft ieder merk toch een beetje z'n eigen karakteristieke geluid.
En dan kun je misschien ook wat meer gerichte vragen stellen dan "welke versterker?". Want nu krijg je natuurlijk van iedereen een ander antwoord, en ga je ruzie krijgen, want iedereen vindt zelf dat hij gelijk heeft, en de ander niet.

nielsnielsniels
29 maart 2006, 15:54
Denk je echt dat er een winkel is die deze allemaal heeft ?
Newayz , vester86 geeft wel een goed antwoord. Ac15 zie ik zelf ook zitten , maar hebben ze momenteel niet in de winkel :( in de buurt om uit te testen.

Fender heb ik veel goeds van gehoord , hughes en Ketnner weet ik helemaal niks van.

Fender vs. Vox :O

Scali
29 maart 2006, 16:04
Power City is trouwens hetzelfde als London City, dacht ik.
Dus dat is dan gewoon een low-budget Marshall-kloon, die best goed zou kunnen zijn.
Hughes & Kettner is een heel goed en degelijk Duits merk. Grootste probleem is vooral dat het nogal onbekend is, omdat er zo weinig bekende gitaristen zijn die ze gebruiken.
Met een H&K kun je prima blues en rock spelen (kijk eens op www.hughesandkettner.com, bij de meeste versterkers staan soundsamples, kun je ze meteen horen).

Fender is weer een heel ander geluid, de bekende 'twang'. Ook geschikt voor blues (SRV), maar rock wat minder... meer voor country :)

Vox, da's het geluid van de Beatles, The Shadows, U2 en Queen/Brian May.

SimonS
29 maart 2006, 16:22
Wat dacht je ervan om eens te kijken naar je favoriete gitaarheld?
Kijk eens op wat voor gitaar, versterker en effecten hij speelt.
De kans is groot dat de merken die hij gebruikt, ook geschikt zijn voor jou. Over het algemeen heeft ieder merk toch een beetje z'n eigen karakteristieke geluid.
En dan kun je misschien ook wat meer gerichte vragen stellen dan "welke versterker?". Want nu krijg je natuurlijk van iedereen een ander antwoord, en ga je ruzie krijgen, want iedereen vindt zelf dat hij gelijk heeft, en de ander niet.
Koop mijn versterker. en volg dit advies hierboven op.... shiiit, hoelang zit je nu al te "twijfelen" wat je wilt? je weet het gewoon niet. koop iets, bevalt ´t niet, verkoop het.

En als je wilt weten hoe alles klinkt (de verschillende merken en types), koop je voor een 75 euri een 2dehands V-amp2, luisteren welk model je mooi vind. en koop je de echte versterker....

Johnny Thunders
29 maart 2006, 16:54
Fender is weer een heel ander geluid, de bekende 'twang'. Ook geschikt voor blues (SRV), maar rock wat minder... meer voor country :)



Ik denk dat het er nou maar net vanaf hangt wat voor soort rock je speelt. D'r zijn echt zat rockbands die op Fender spelen.

Outrage
29 maart 2006, 17:17
en als je genoeg geld hebt een mesa boogie lone star? Of is de scheur daarvan niet warm genoeg? Ik ken iemand die 'm heeft aangekocht, en wanneer hij bij hem thuis staat, mag ik m gaan uitproberen :gitarist: :rockon: :jam:


gigantisch coole smilies op deze site trouwens (alleen geef : punk : slechte resultaten)

wytz
30 maart 2006, 11:51
je hebt het in je openingspost dat distortion niet uit maakt, als ie maar vol en warm is...

M.I. vallen dan vrijwel alle ENGL's en Mesa's weg. (niet warm genoeg)

bij die marshall 9100 moet je nog een voorversterker kopen, dus daar zou ik helemaal niet aan gaan beginnen ;-)
randall vind ik ook niet warm trouwens.

powercity ken ik nie, dus blijven wat mij betreft Fender, powercity, de Hughes en kettner en de AC15 over...

mesa niet warm genoeg ? :|
krijg niet de indruk dat marshall 'warmer' is dan mesa....

SimonS
30 maart 2006, 11:54
109 posts en nog geen versterker!? :nervous: