PDA

View Full Version : mesa 20/20 met problemen



Ibanez RuleZ
14 maart 2006, 17:44
voor de techneuten onder ons: HELP!

mijn versterker begint het te begeven;
1. als ik mijn gitaar gedempt houdt, komt er een (wegstervend) knetterend geluid uit mijn speakers. mijn amp is stereo (doh), maar ik heb meestal maar 1 van de twee kanalen aanstaan (wel met load er aan van een speaker, maar volume dichtgedraaid) en er kwam ook geknetter uit de speaker die NIET aanstond.
2. gister toen ik controleerde of het nog steeds knetterde (tja, wishful thinking) ging het volume zweven en viel het geluid weg. ik heb toen de amp maar uitgezet, om verdere schade te voorkomen.

nu denk ik zelf dat het mijn eindtrap is, want anders krijg je nooit een knetter in het kanaal waarvan het volume is dichtgedraaid (lijkt mij). de bedrading is OK (doorgemeten), dus daar ligt het niet aan, het geknetter is in beide speakers en de buizen gloeien voor zover ik kan beoordelen allemaal normaal (zowel de 12ax7 als de el84's).

heeft er iemand enig idee wat dit kan zijn? ik had dr tube al gemaild, maar die vind dat ik langs moet komen, waar ik dus echt niet even tijd voor heb.

Harrald

AART
14 maart 2006, 17:47
hmm, de ultieme test om te kijken of het idd eindtrap is:

plug je gitaar rechtstreeks erin, geen voortrap, geeft ie clean, dan doet ie het.

doet ie hetzelfde: eindtrap stuk.

Ibanez RuleZ
14 maart 2006, 17:52
niet nodig, ik heb hem al aangezet zonder dat er signaal in kwam en hij knetterde/gaf een rare ruis, dezelfde waar ik het over had, dus het is de eindtrap. vraag blijft dus wat het kan zijn in de eindtrap.

Harrald

AART
14 maart 2006, 17:57
heb je geen buizen liggen waar je mee kan testen>?

Ibanez RuleZ
14 maart 2006, 23:49
nee

Harrald

Ibanez RuleZ
15 maart 2006, 22:27
niemand anders enig idee wat er mis kan zijn met mijn eindtrap? ik heb pieter van weelden al wel benaderd, maar op zich zou het wel prettig zijn om alvast een beetje een idee te hebben...

harrald

SimonS
16 maart 2006, 16:02
2 words: De Werkbank