PDA

View Full Version : Uurtje feedback, Les paul standard?



RedBuell
14 maart 2006, 17:19
Ben vandaag ff bij Feedback Utrecht langs gegaan.

Ik wilde gewoon ff wat gitaartjes bekijken, PRS Tremonti, Ibanez RG met vaste brug en verder kijken wat er hing.

Ik vond die PRS tremonti wat speelgoed achtig aanvoelen maar had wel de brede hals die ik zo ongeveer zocht, bleek heel wat breder te zijn dan mijn eigen RG 770. Die RG met vaste brug hing er alleen in 7 snaar en dat speelde best okee.

Op een bepaald moment trok een Epiphone LP standard sunburst mijn aandacht, hij zag er echt top uit wat een mooie finish, en moest € 469,- kosten. Even geprobeerd en vond deze hals best lekker spelen t.o.v. een Epi LP Midnightblack die ik een tijd geleden probeerde.

Nu wil ik eigenlijk iets meer weten over zo'n LP standard, ik heb hem niet ingeplugd en zo te voelen waren de snaren nieuw. Hij had wel wat fretbuz maar speelde echt best lekker. Weet iemand hoe de elementen zijn en is er eventueel een beter alternatief met dezelfde/soortgelijke finish. Deze had grover tuners en was gemaakt in China.

http://www.thomann.de/prodbilder/epiphone_les_paul_standard_cherry_sunburst_pimx_12 4487.jpg

robert-gitarist
14 maart 2006, 17:27
Ik heb een Cherry sunburst uitvoering uit Korea ook met Grover tuners.De meningen ervan lopen uit een maar ik vind en blijf het echt een geweldige gitaar vinden!!Mijne heeft totaal geen last van fretbuzz of ontstemmen of wat dan ook.Echt heel erg goed afgewerkt.Enigste wat ik heeeeel iets minder vind is de elementen want deze klinken vrij basserig zeg maar...Maar ach ik stoor me er niet aan en geeft ook nog een lekker geluidje dus...ik laat hem veder helemaal standaard alleen wil ik een Gibson Les Paul 1960 slagplaat erop hebben :) maakt hem af ;) Ik ben zeer te spreken over die van mij en als ik de kans en geld heb wil ik zeker een 2de erbij nemen alleen dan een andere sunburst uitvoering

Neals
14 maart 2006, 17:29
Epi's tegenwoordig in China gemaakt???

robert-gitarist
14 maart 2006, 17:31
Epi's tegenwoordig in China gemaakt???

Yepz.... (10)

Neals
14 maart 2006, 17:34
Heb zelf beetje een rare nasmaak bij Gitaren die uit landen zoals China en Indonesië wegkomen. Korea lust ik al iets beter.

robert-gitarist
14 maart 2006, 17:38
Indonesië komen best goeie gitaren vandaan hoor.Ik heb aantal gehad die er vandaan kwamen en waren echt prima.Echt niks mis mee :)
China heb ik het niet zo op.De feeling+geluid is gewoon een en al ruk :stop: Zodra er China opstaat knap ik echt af..

Aron Maiden
14 maart 2006, 17:39
Ik heb een epi LP custom plus!, Bouwjaar weet ik niet, Ik heb em nog maar 1,5 maand ofzo, maar hij was 2e hands,

Heeft iemand enig idee uit welk land hij komt?

Neals
14 maart 2006, 17:41
Staat er op als het goed is.

Persoonlijk had ik het met made in korea al moeilijk.

Aron Maiden
14 maart 2006, 17:42
Staat er op als het goed is.

Waar moet dat staan dan?
Normaal op de achterkant volgends mij,
maar ik kan niets vinden

robert-gitarist
14 maart 2006, 17:46
Staat meestal op een klein stickertje helemaal aan de onderkant van de hals óf bovenaan bij de headstock.Maare trek je serie nummer eens na dan op internet ;)

grayfink
14 maart 2006, 18:47
Ik heb precies dezelfde Redbuell. Vorig jaar bij MP gekocht voor 429€ Prima gitaar, goede sustain. Elementen is niets mis mee. klinkt goed. Grovers werken erg goed. Erg stemvast.

RedBuell
14 maart 2006, 18:57
Ik heb precies dezelfde Redbuell. Vorig jaar bij MP gekocht voor 429€ Prima gitaar, goede sustain. Elementen is niets mis mee. klinkt goed. Grovers werken erg goed. Erg stemvast.


Welke muziekstijlen speel jij ermee?
Scheuren die elementen lekker?

Aron Maiden
14 maart 2006, 19:02
Staat meestal op een klein stickertje helemaal aan de onderkant van de hals óf bovenaan bij de headstock.Maare trek je serie nummer eens na dan op internet ;)

Waar op welke site kan ik mijn serie nummer na-trekken dan?
ben wel beniewd;):)

hendrix2
14 maart 2006, 19:20
ik bezit zo een epiphone en ben er heel tevreden van.
de elementen vond ik wat minder, zeker met distortion op klonk de gitaar niet echt 'overtuigend', ik heb er dan twee EMG's ingeplaatst ( ik weet dat EMG's niet aan iedereen besteed zijn, maar voor mij zijn ze ideaal) nu klinkt deze gitaar echt super (clean iets minder, maar dat komt door mijn EMGs, 81's)
De gitaar speelt echt soepel en is zeer mooi afgewerkt, ze is wel redelijk zwaar, maarja, alle les pauls zijn zwaar hé.
Maar voor de prijs vind ik deze gitaar echt de moeite waard. Ik ben een epiphone fan! je krijgt kwaliteit voor de prijs!
De elementen vond ik minder (het waren gewone epiphone elementen) maar dat kan nu al veranderd zijn, ik heb de mijne reeds vrij lang.

RedBuell
14 maart 2006, 19:24
ik bezit zo een epiphone en ben er heel tevreden van.
de elementen vond ik wat minder, zeker met distortion op klonk de gitaar niet echt 'overtuigend', ik heb er dan twee EMG's ingeplaatst ( ik weet dat EMG's niet aan iedereen besteed zijn, maar voor mij zijn ze ideaal) nu klinkt deze gitaar echt super (clean iets minder, maar dat komt door mijn EMGs, 81's)
De gitaar speelt echt soepel en is zeer mooi afgewerkt, ze is wel redelijk zwaar, maarja, alle les pauls zijn zwaar hé.
Maar voor de prijs vind ik deze gitaar echt de moeite waard. Ik ben een epiphone fan! je krijgt kwaliteit voor de prijs!
De elementen vond ik minder (het waren gewone epiphone elementen) maar dat kan nu al veranderd zijn, ik heb de mijne reeds vrij lang.


Ikben eerlijk gezegd ook zoiets van plan, zakk wylde setje erin of iets dergelijks, mischien locking tuners en dan is het wel een heule heftige gitaar.
Vooral de looks zijn top.

bram123
14 maart 2006, 19:26
ja das fijn dan ja, dat je de looks alvast op peil hebt.

RedBuell
14 maart 2006, 19:39
ja das fijn dan ja, dat je de looks alvast op peil hebt.


Hij viel me echt op door de looks, toen ik hem van de muur pakte bleek hij ook nog best te spelen ook, was een beetje sceptisch tegen over Lp's omdat ik de hals over het algemeen best smal vond maar deze heeft niet zo'n smalle hals, eigenlijk best breed. Hij speelde iig lekker dan een Epi LP Midnightblack met EMG's 81 waar ik een tijdje geleden op speelde.

Tevens staat het prijsje me wel aan, ik wilde eigenlijk tot zo'n € 850,- uitgeven aan een gitaar en zat te denken aan een Scecter BlackJack alleen zijn deze moeilijk te vinden en moet ik het halve land door om überhoubt eentje te proberen. € 469,- dan kan ik altijd nog iets toevoegen om hem te verbeteren zoals locking tuners en/of andere elementen.

bram123
14 maart 2006, 19:41
€ 469,- dan kan ik altijd nog iets toevoegen om hem te verbeteren zoals locking tuners en/of andere elementen.

nee, ik zou de rest van het geld ook investeren in iets om de looks te verbeteren. zo'n gitaarband met bont bijvoorbeeld en van die ledjes in de hals.

RedBuell
14 maart 2006, 19:51
nee, ik zou de rest van het geld ook investeren in iets om de looks te verbeteren. zo'n gitaarband met bont bijvoorbeeld en van die ledjes in de hals.


Ik heb al een mooie gitaar band gemaakt van olifantenpenis leer, enigste nadeel is dat na een tijdje spelen die gitaar ter hoogte van m'n enkels hangt.

bram123
14 maart 2006, 19:56
Houden zo!, dat hoort ook bij de goede looks.

Orpheo
14 maart 2006, 20:04
koreanen zijn mooier

chinezen spelen beter

tjechen klinken beter


althans, dat is wat ik ervan ondervonden heb :P ik heb eens een koreaanse ace frehley epi bespeeld, en dat ding was echt meesterlijk.

renier
14 maart 2006, 22:49
grappig is dat. 10 jaar geleden was alleen made in the USA goed volgens de zogenaamde "kenners". japanse import was goedkope troep. de laatste 7 a 8 jaar is "made in Japan" uitgegroeid tot een soort cultstatus, een "geheim" kenmerk van een goede gitaar, niet zo overprized als de usa versies. onnodig te melden dat japanse strats door deze hype binnen no-time bbijna net zo duur werden als de amerikaanse versies. de goedkope troep kwam toen ineens uit korea. nu is ook dat stiekem alweer goed spul geworden, en zijn de bagger landen indonesie en china geworden.


jongens, hou die goedkope epi's en squiers maar goed in het oog. hype-gevoelig als de gitarist is zijn koreaanse epi's straks he-le-maal de bomb!

*gniffel de gniffel*

Orpheo
14 maart 2006, 22:51
grappig is dat. 10 jaar geleden was alleen made in the USA goed volgens de zogenaamde "kenners". japanse import was goedkope troep. de laatste 7 a 8 jaar is "made in Japan" uitgegroeid tot een soort cultstatus, een "geheim" kenmerk van een goede gitaar, niet zo overprized als de usa versies. onnodig te melden dat japanse strats door deze hype binnen no-time bbijna net zo duur werden als de amerikaanse versies. de goedkope troep kwam toen ineens uit korea. nu is ook dat stiekem alweer goed spul geworden, en zijn de bagger landen indonesie en china geworden.


jongens, hou die goedkope epi's en squiers maar goed in het oog. hype-gevoelig als de gitarist is zijn koreaanse epi's straks he-le-maal de bomb!

*gniffel de gniffel*

het heeft niks met hype te maken. ik verdom t met hypes mee te deinen. het is nl gewoon zo dat de aziaten vaak goed spul leveren voor relatief weinig geld.

RedBuell
14 maart 2006, 23:21
het heeft niks met hype te maken. ik verdom t met hypes mee te deinen. het is nl gewoon zo dat de aziaten vaak goed spul leveren voor relatief weinig geld.


Vergelijk dat een smet bijvoorbeeld US auto's en motoren, in Amerika hanteren ze veel ruimere produktie "ongelijkheden" zoals kleine spelinkjes op bewegende onderdelen van o.a. het motorisch gedeelte. Japanse auto's hebben veel kleinere marges wat dat betreft, ook zijn ze heer en meester in het na-apen van US en Europese designs, wat ze dan weer kwalitatief goed neerzetten. Het nadeel is dat veel aziatische auto's en motoren wel heel erg goed zijn maar verdomd weinig karakter hebben.

Orpheo
14 maart 2006, 23:23
Vergelijk dat een smet bijvoorbeeld US auto's en motoren, in Amerika hanteren ze veel ruimere produktie "ongelijkheden" zoals kleine spelinkjes op bewegende onderdelen van o.a. het motorisch gedeelte. Japanse auto's hebben veel kleinere marges wat dat betreft, ook zijn ze heer en meester in het na-apen van US en Europese designs, wat ze dan weer kwalitatief goed neerzetten. Het nadeel is dat veel aziatische auto's en motoren wel heel erg goed zijn maar verdomd weinig karakter hebben.

karakter maak je zelf vind ik, in een auto dan. ik rijd liever in de suzuki van mn ma, dan in de peugeot die ik 'zelf' heb. de suzuki rijdt sneller, is betrouwbaarder, zuiniger, zit lekkerder, betere stoelen, is hoger, fijnere radio. nadeel is dat ie nog stinkt als een bezetene. alle aziatische autos die ik ken stinken naar plastic. de peugeot niet.

RedBuell
14 maart 2006, 23:39
karakter maak je zelf vind ik, in een auto dan. ik rijd liever in de suzuki van mn ma, dan in de peugeot die ik 'zelf' heb. de suzuki rijdt sneller, is betrouwbaarder, zuiniger, zit lekkerder, betere stoelen, is hoger, fijnere radio. nadeel is dat ie nog stinkt als een bezetene. alle aziatische autos die ik ken stinken naar plastic. de peugeot niet.


Plastic....... dat is het nou juist. Een Honda zal beter en goedkoper zijn dan een Harley, terwijl een honda nooit voor het gevoel dat een harley geeft zal kunnen zorgen.

Orpheo
14 maart 2006, 23:48
Plastic....... dat is het nou juist. Een Honda zal beter en goedkoper zijn dan een Harley, terwijl een honda nooit voor het gevoel dat een harley geeft zal kunnen zorgen.

en toch zal ik een honda nemen ipv harley.

RedBuell
15 maart 2006, 00:03
en toch zal ik een honda nemen ipv harley.

En daar komt het verschil in smaak en prioriteit kijken, een kennis van mij heeft alle motorblaadjes en tests uitgeplozen en het beste gekocht wat hij met zijn budget kon kopen (toevallig Honda), ik heb gewoon gekocht wat ik mooi vond en waar ik een brede grijns van oor tot oor van krijg (Buell X1).

Orpheo
15 maart 2006, 00:33
En daar komt het verschil in smaak en prioriteit kijken, een kennis van mij heeft alle motorblaadjes en tests uitgeplozen en het beste gekocht wat hij met zijn budget kon kopen (toevallig Honda), ik heb gewoon gekocht wat ik mooi vond en waar ik een brede grijns van oor tot oor van krijg (Buell X1).

precies; ik ga voor interne kwaliteit (van motor, chassis, electronica, etc etc) en als ie mooi is, is dat mooi meegenomen....