PDA

View Full Version : Opnieuw leren tremolo picken?



Mauser
14 maart 2006, 16:51
Elke keer als ik nummers met veel tremolo picking speel, krijg ik pijn in m'n onderarm. Nou weet ik dat dit kan als je te veel beweegt met je arm, maar zover ik weet beweeg ik m'n arm niet zo veel (niet veel meer dan dat ik andere thrash en death metal gitaristen zie doen). Doe ik dan toch iets verkeerd? En zo ja, moet ik dan opnieuw leren tremolo picken?

Trocar
14 maart 2006, 17:12
Elke keer als ik nummers met veel tremolo picking speel, krijg ik pijn in m'n onderarm. Nou weet ik dat dit kan als je te veel beweegt met je arm, maar zover ik weet beweeg ik m'n arm niet zo veel (niet veel meer dan dat ik andere thrash en death metal gitaristen zie doen). Doe ik dan toch iets verkeerd? En zo ja, moet ik dan opnieuw leren tremolo picken?

Ontspannen. Heeft niet te maken met veel of weinig je onderarm bewegen (dat kán wel, maar je geeft aan dat je dat sowieso niet doet) dus hou je, denk ik, je spieren te strak aangespannen waardoor ze pijn gaan doen.

Mauser
14 maart 2006, 17:19
Dat zou wel kunnen kloppen ja.. Maar als ik m'n arm helemaal ontspan dan kan ik niet meer (strak) tremolo picken.. Moet ik het dan gewoon blijven oefenen met een ontspannen arm?

Schunhart
14 maart 2006, 18:09
Ja, je moet ten alle tijden ontspannen oefenen, anders ga je je spieren forceren en kun je, na lange tijd, een spierblessure oplopen. Ik denk niet dat je daar op zit te wachten.

meul
15 maart 2006, 14:29
w.t.F = tremolo picking?

jan

zx81
15 maart 2006, 15:20
w.t.F = tremolo picking?

jan
Da's als je je tremolo met je pik... oh wacht, dit is niet het flauwe woordspelingen topic.

Tremolo-picking betekent gewoon heel snel alternate picking, en dat houdt in dat je zowel de opslag als de neerslag gebruikt.

telecastermaster
15 maart 2006, 15:40
http://www.cyberfret.com/techniques/tremolo-picking/index.php

meul
15 maart 2006, 17:01
Da's als je je tremolo met je pik... oh wacht, dit is niet het flauwe woordspelingen topic.

Tremolo-picking betekent gewoon heel snel alternate picking, en dat houdt in dat je zowel de opslag als de neerslag gebruikt.

oke dan, ik ken het inderdaad alleen als alternate P.
dank je, ik dacht ff dat ik iets belangrijks gemist had.
overigens oppassen met pijn tijdens het spelen.
je kunt hier een pees ontsteking oplopen.
ik ken iemand die hiermee al 5 jaar zoet is. het lijkt nooit meer helemaal weg te gaan, blijft een zwakke plek.

jan

Trocar
16 maart 2006, 14:29
Da's als je je tremolo met je pik... oh wacht, dit is niet het flauwe woordspelingen topic.

Tremolo-picking betekent gewoon heel snel alternate picking, en dat houdt in dat je zowel de opslag als de neerslag gebruikt.

Het verschil tussen tremolo en alternate picking is dat er bij alternate bij elke aanslag een verschillende/nieuwe toon wordt gespeeld, en bij tremolo picking dezelfde toon meerdere keren achter elkaar.

meul
16 maart 2006, 16:04
Het verschil tussen tremolo en alternate picking is dat er bij alternate bij elke aanslag een verschillende/nieuwe toon wordt gespeeld, en bij tremolo picking dezelfde toon meerdere keren achter elkaar.

aha, dus toch weer net ff anders, ik ga meteen maar weer oefenen :-)

FrankS
16 maart 2006, 19:43
ah khad ook altijd kramp n shit. Nog steeds wel eens, verkeerd aangeleerd maar nu op de goede weg. Idd, ontspannen die hap, niet in je plectrum knijpen en relaxt/langzaam beginnen en weer opbouwen met ontspanning.