PDA

View Full Version : aansluiten speakers 2x12 cab



strontraper jos
14 maart 2006, 15:22
hallo,
ik heb twee 16 ohm speakers, ik zou ze graag zo willen aansluiten dat ik op 8 ohm uitkom, dit naar 1 jack ingang

hoe moet ik dat precies doen, en welk soort jack moet ik dan gebruiken?

groeten,
jos

almarvk
14 maart 2006, 16:28
Van de één naar de ander naar de jack.


Dus van speaker A naar speaker B en daaraan naar de jackplug. Je krijgt dan als het ware 1 lange lijn waar de speakers aan hangen.

nicoverduin
14 maart 2006, 16:34
hallo,
ik heb twee 16 ohm speakers, ik zou ze graag zo willen aansluiten dat ik op 8 ohm uitkom, dit naar 1 jack ingang

hoe moet ik dat precies doen, en welk soort jack moet ik dan gebruiken?

groeten,
jos

De plussen van de speakers aan elkaar en aan de tip verbinden. De minnen van de speakers aan elkaar en aan de sleeve verbinden.
Nico

strontraper jos
14 maart 2006, 17:49
bedankt!

groeten
jos

AART
14 maart 2006, 18:05
Van de één naar de ander naar de jack.


Dus van speaker A naar speaker B en daaraan naar de jackplug. Je krijgt dan als het ware 1 lange lijn waar de speakers aan hangen.


Das serieel.

dat zou 32 ohm worden.

Nico heeft idd de goede manier te pakken.

mijn cab is op dezelfde manier bedraad.

strontraper jos
15 maart 2006, 15:50
ik heb nog een vraagje, hoe lang zijn bij jullie die kabels, liggen ze op de bodem van de cab of zweven ze een beetje?
trillen die kabels mee als ze op de bodem liggen?

en aansluitend hierbij:
om de speakers met elkaar te verbinden, zorgen jullie er dan voor dat de aansluitingen naar mekaar gericht zijn, of maakt het echt allemaal geen moer uit?

groeten!

nicoverduin
15 maart 2006, 16:15
Ik niet ze altijd vast ter voorkoming van trillen. Verder de draden zo kort mogelijk houden.
Nico

almarvk
15 maart 2006, 16:17
Das serieel.

dat zou 32 ohm worden.

Nico heeft idd de goede manier te pakken.

mijn cab is op dezelfde manier bedraad.

Ik bedoelde hetzelfde als wat Nico had gepost. Heb het zelf namelijk ook. Anders zou m'n top het ook niet echt tof vinden ;)

strontraper jos
8 april 2006, 11:59
owkej ik heb een probleempje..

ik heb de twee speakers met elkaar verbonden, en van daar aangesloten naar de jack, qua ohmage zit dat goed, ik heb het op de soldeerpunten uitgemeten en dat is idd +/- 8 Ohm..

wat is nu het probleem: er komt geen geluid uit... zou het kunnen da dat komt omdat ik een switched jack gebruik?

het ligt al zeker niet aan de versterker, want die werkt nog wel met m'n vorige cab...

nicoverduin
8 april 2006, 12:03
Als jij zo'n plastieke jack hebt gebruikt, heb je ze dan wel aan de goede kant aangesloten? Je moet de draden aansluiten aan de kant waar de lipjes omhoog gaan als de plug erin gedaan wordt. Als je ze aan de andere kant hebt zitten, dan maken die geen kontakt op het moment dat de plug erin zit.

Nico

strontraper jos
8 april 2006, 14:38
jah dat was het dus.. dom dat ik daar zelf niet opgekomen ben :(

bedankt voor de hulp!

nicoverduin
8 april 2006, 14:50
Ach en jij denkt dat wij nooit rookwolken zien:D :D :D :D Pas nog 2 LCD panel meters in rook opgegaan (letterlijk) door een klein lullig foutje....

strontraper jos
9 april 2006, 10:53
dan kom ik er nog goed vanaf :) alles werkt perfect nu!

nicoverduin
9 april 2006, 11:22
en dat is het belangrijkste!!

vinni
9 april 2006, 12:42
Dit is volgens mij al erg vaak voorbij gekomen.

Maar goed....

Volgens mij heb je het meeste aan deze schema's van Eminence....

http://editweb.iglou.com/eminence/eminence/pages/support/wiring/wiringmain.htm

Vinni

strontraper jos
9 april 2006, 13:43
alles werkt ondertussen al,
maar toch bedankt voor de link, daar staat het inderdaad zeer duidelijk!