PDA

View Full Version : Epi Les Paul Gold Top Pick Ups



Daveydude
14 maart 2006, 12:05
Hallo beste forum mensen,

Ik heb een vraagje , heeft er iemand voor mij allereerste een goede nederlandse site waar ik zelf meer kan kijken hoe dat allemaal werkt met die pick ups, welke de juiste zijn voor de sound die ik zoek, waar ik ze kan kopen, hoe duur ze kosten, zodat ik me er eerst zelf in kan verdiepen.
En ja ik heb het forum door gezocht, en op google gespeurd, maar niks gevonden..

Ik speel namelijk sinds enige tijd op een les paul goldtop ''56 , en die schijnt dan p90's te hebbe en dat schijnt een brede spoel te hebben ofzo, het zegt me nietzo veel. correct me if im wrong trouwens :-P
Maar het punt is dat ik em redelijk beperkt vind klinken, en volgens mij een beter geluid eruit kan halen wat ik dus in veel andere posts heb gelezen, dus wat word aangeraden, om een beetje slash sound na te bootsen?

Alvast bedankt,
Dave

DarknessAwaits
14 maart 2006, 12:26
Voor een Slash sound zou je denk ik toch gewone humbucker nodig hebben, volgens mij gebruikt hij standaard Gibson hb's maar dat weet ik verder ook niet. Vast wel te vinden op een of andere fansite ofzo.


hoe duur ze kosten
tisk...

Aron Maiden
14 maart 2006, 12:43
Slash gebruikt dacht ik geen p90s, dus mischien moet je je elementen vervangen,

verder ligt "het eigen geluid" van een gitarist heus niet alleen aan de elementen, Heeft ook met je amp/ effecten enz te maken,

Met je goldtop zit je er waarschijnlijk wel dicht in de buurt, gewoon marshall buizen versterker, mischien even normale hb's in je goldtop gooien, en gaan met die banaan!;)

chennie
14 maart 2006, 12:51
het probleem is alleen dat je p90 een andere (kleinere) formaat heft dan de standaard humbuckers. Je kan dus niet zomaar je p90 eruit halen en nieuwe humbuckers erin doen, omdat dat niet past. Dat wordt dan frezen.

Wat wel zo is, vind ik, dat die epiphone gitarren zijn uitgerust met standaard niet zo beste pick ups. Die pickups wat je er nu in hebt zullen waarschijnlijk inderdaad enig iel klinken in vergelijking met "goede" p90.

Slash gebruiikt naar mijn weten seymour duncan alnico 2 pro humbuckers. Seymour Duncan heeft ook een een verscheidene p90, waarvan een serie zogenaamd hotter is gemaakt dan de standaard klassieke p90. Misschien een alternatief ?

Aron Maiden
14 maart 2006, 12:54
ja mischien wel, maar Ik zal niet gaan vrezen!!

Maar dan kom je wel weer uit op p90s,
ben je helemaal niet tevreden met je sound dan?
of is het alleen dat je graag wilt klinken zoals slash!?

Kevin-D
14 maart 2006, 13:12
Slash = Custom Shop Seymour Duncan Alnico II Pro's (ongeveer hetzelfde als de normale Alnico II Pro's, maar met meer output).

Daveydude
15 maart 2006, 00:09
cool, maar pick ups vervangen zie ik mezelf niet doen, kan ik daar gewoon bij een *feedback* aankomen, me voorlate ligte, en zegge oke pleur die er maar in? nogmaals, ik probeer me erin te verdiepen.
ik zoek trouwens niet persee de slash sound, maar op Appetite For Destruction vind ik em wel supervet klinke, wat voor eenn marshall amp tot ong 300 euro rade jullie me aan, t is hoofdzakelijk huiskamer/smallgig gebruik dus met 30 watt of iets meer ben k gauw tevreden, iig bedankt voor de reacties!!

Orpheo
15 maart 2006, 00:28
cool, maar pick ups vervangen zie ik mezelf niet doen, kan ik daar gewoon bij een *feedback* aankomen, me voorlate ligte, en zegge oke pleur die er maar in? nogmaals, ik probeer me erin te verdiepen.
ik zoek trouwens niet persee de slash sound, maar op Appetite For Destruction vind ik em wel supervet klinke, wat voor eenn marshall amp tot ong 300 euro rade jullie me aan, t is hoofdzakelijk huiskamer/smallgig gebruik dus met 30 watt of iets meer ben k gauw tevreden, iig bedankt voor de reacties!!

ik dacht ook dat ik t niet kon, een pupje zelf vervangen, maar t valt echt HEEL erg mee. heel eenvoudig. het laten doen kost teveel. ik probeer t dan maar liever zelf. t laten doen zou me 30 euro gekost hebben. ex hardware! nou, dan koop ik liever een soldeerbout, soldeertin en een multimeter voor 20 euro! zelf wat sleutelen, band creeeren met t instrument. top!

maar 'een' sound zit m heus niet alleen maar in de amp, je gitaar of whatever. t HELPT wel natuurlijk, maar gear is niet zaligmakend.

je zegt, ongeveer 300 euro voor een marshall amp. daarvoor kan je echt niet de amp nemen die slash gebruikt, ook niet een soort gelijke amp. je komt wel natuurlijk in de buurt (valvestate serie, oid).

ik zou een minihum in de brug stoppen en de p90 in de hals laten zitten; geeft een heel erg veelzijdige gitaar! neil young doet dat ook bijvoorbeeld.

qua amp, voor 300 euro... als ik jou was zou ik zoeken naar een laney ampje, en dan desnoods, na ff doorsparen, er een ibanez tubescreamer voor hangen. geeft imo een heel lekkere sound, en t levert mij een lekkere 'slash like' sound op. natuurlijk niet 100%, maar ok.

edit: Orph, denk ff na!!! vlak niet de epi valvve serie uit! die serie is goedkoop, relatief goed, klinkt goed, en met een pedaaltje kom je echt een heel eind!

tillens
15 maart 2006, 01:03
Nog beter. laat je epi zoals ie is. Zoek naar een tweedehands marshall amp. Staat een jtm 30 112 te koop , uit Friesland inc case. Coole amp. Goede clean, beter dan de meeste amps. Zet de overdrive aan. Tune it. Voor solo;s ; hydra boost er voor of een ts9 met flink veel drive, dan kom je goed in de buurt. Wil je meer weten over de jtm pm me maar. die jtm 112 staat op gitaarmarkt en isniet van mij. succes