PDA

View Full Version : Seymour Duncan Alnico Pro goede keuze...?



Calexico
14 maart 2006, 11:08
Ben op zoek naar nieuwe humbuckers voor mijn Les Paul Classic. Ik speel op een Vox AC30 en Marshall JTM45 en zoek een beetje volgende sounds: Thin Lizzy, Gary Moore, AC/DC, Kravitz, Led Zeppelin,...
Zijn de Alnico Pro's dan een goede keuze of raden jullie me iets anders aan?

timbo
14 maart 2006, 12:02
volgens mij gebruikt slash deze dingen maar het zal heus wel goed klinken in ieder geval

chennie
14 maart 2006, 12:56
Dat is zekers een goede keuze, ik heb er nu een in mn les paul en dat geluid zit er gewoon standaard in. Jammergenoeg is het niet meer wat ik wil en doe mijn alnico voor de brug dan ook weg.

ruezzz
14 maart 2006, 13:17
Voor een vette Les Paul sound zou ik er gewoon de Gibson Burstbucker 1 en 2 ingooien. Klinken iets smeriger dan de Seymour Duncan Alnico.

Calexico
14 maart 2006, 14:07
Momenteel zitten r de standaard pickups nog in (496R, 500t). Zijn echt snoerheet en dat kan ook best lekker zijn maar bv op mijn Vox klinken ze echt niet. (zeker clean niet) De alnico's leken me wat omdat ze minder output hebben en zo kan ik lekker meer "leunen" op mijn amp...
Op zich hou ik ook wel van die lekker vettige LP-sound dus die wil ik er ook nog graag uit kunnen halen... Niet echt mogelijk dan met de alnico pros?

Mr.Bluesbreaker
14 maart 2006, 14:35
+1 Voor de burstbuckers!
Ik heb ze ook in mijn LP zitten, en in combinatie met jouw amps zul je daar een goede toon voor je gezochte geluid uit halen als ik dat rijtje bands bekijk.
490/500 is inderdaad wat te heet IMHO. Denk wel dat het behoorlijk prijzige pu's zijn (ik heb ze niet los gekocht dus geen idee.)

Goedkope optie is GFS geloof ik, Speeddemon heeft daar goede ervaringen mee. Maar als je het geld hebt: nothing beats de burstbuckers!

ruezzz
14 maart 2006, 15:31
Hier staan ze allemaal bij: idd prijzig.

http://www.thomann.de/smb_suche.html?SUBJECT=KOMFORTSUCHE&PAGE=1&SEITE=1&MAINPAGE=1&SUCHBEGRIFF=burstbucker&x=0&y=0

Ook ff doorklikken naar de volgende pagina's.

Kijk uit, als je ze via Ebay koopt. Volgens mij worden Epiphone by Gibson versies ook Burstbuckers genoemd...

Orpheo
14 maart 2006, 16:30
ik zou gaan voor de jb/jazz set. klinkt imo iets moderner dan de alnico2pro's, maar niet zoals de x2n bv (qua 'modern" zeg maar.... qua output komen ze niet eens in de buurt)

lcvanderhelm
14 maart 2006, 19:26
Weet iemand een muziekzaak[liefst rotjeknor e. o.]die gibson elementen verkoopt.Dus niet via internet,maar gewoon op de ouderwetse manier[hoezo digibeet?].

bram123
14 maart 2006, 19:28
welke winkels ken je in rotterdam?

lcvanderhelm
14 maart 2006, 19:43
Feedback Peter Verspuy De gier Vox humana.Als ik dan op hun site ga snuffelen,kom ik geen losse gibson elementen tegen.Dus jij wou zeggen dat ze allemaal losse gibsonelementen verkopen?en dat ze die gewoon op voorraad hebben?

bram123
14 maart 2006, 20:14
je mag er wel vanuit gaan dat de feedback gibson elementen verkoopt ja.

lcvanderhelm
14 maart 2006, 20:39
Klopt,alleen volgens de site van feedback,moet ik de gitaar er ook bij kopen. Ik loop echt al langer te zoeken naar een winkel ,die gibson elementen verkoopt.Vox humana heeft bijv. een uitgebreid assortiment aan gitaarelementen maar helaas geen gibsons.

Orpheo
14 maart 2006, 20:51
Klopt,alleen volgens de site van feedback,moet ik de gitaar er ook bij kopen. Ik loop echt al langer te zoeken naar een winkel ,die gibson elementen verkoopt.Vox humana heeft bijv. een uitgebreid assortiment aan gitaarelementen maar helaas geen gibsons.

maakt t uit? een gewone winkel of internet? internet scheelt je vaak een hoop duiten!

Aron Maiden
14 maart 2006, 21:31
naja sommige mensen zijn denk ik ook een soort "bang" om op internet te kopen, ik zelf ook wel wat denk ik, Hoewel als het op kleine bedragen gaat niet..

vulvasonic
14 maart 2006, 21:35
Klopt,alleen volgens de site van feedback,moet ik de gitaar er ook bij kopen. Ik loop echt al langer te zoeken naar een winkel ,die gibson elementen verkoopt.Vox humana heeft bijv. een uitgebreid assortiment aan gitaarelementen maar helaas geen gibsons.

Ik zag laatst dat ze bij Musik Produktiv enorm veel PU's verkopen voor een erg lage prijs (ook Gibson PU's).
De Seymour Duncan Little '59 waarin ik geinteresseerd was kost daar iets van 69 euri. Hier in Nederland betaal je bijna het dubbele!

ruezzz
15 maart 2006, 00:51
Helaas zijn de Burstbuckers toch allemaal rond de 160 euro p/st....
Als der ook een merk op staat is het gelijk cashen... ach ja gelijk hebben ze.

stratokai
15 maart 2006, 08:25
Ik zag laatst dat ze bij Musik Produktiv enorm veel PU's verkopen voor een erg lage prijs (ook Gibson PU's).
De Seymour Duncan Little '59 waarin ik geinteresseerd was kost daar iets van 69 euri. Hier in Nederland betaal je bijna het dubbele!

Goeie tip!
Best bewaarde "geheim" vind ik (nu niet meer) de sets van Seymour Duncan bijv. sh-2 en sh-4 (JB en Jazz toch??) voor 120 euro!

Orpheo
15 maart 2006, 09:12
Goeie tip!
Best bewaarde "geheim" vind ik (nu niet meer) de sets van Seymour Duncan bijv. sh-2 en sh-4 (JB en Jazz toch??) voor 120 euro!

jep, die set is meesterlijk. ze hebben nog meer setjes overigens. ook nog een custom/customset, een '59/'59 set, en nog een stratset van hummies: lil jb, duckbucker en een lil 59. maar de jb/jazz is imo onverslaanbaar in lp's!

Mitch
15 maart 2006, 10:51
Als je toch nog een behoorlijk clean wil kunnen doen vind ik de JB en de Custom niet bepaald geschikt. Blijven toch te schel. Beter dan een 500T misschien, maar toch. De Alnico's zijn daar net effe wat tammer, maar met genoeg output voor rock. Het beestje in mijn sig is ook niet onaardig trouwens, net wat tammer dan een Custom maar met meer punch dan een Alnico. Gooi er maar een PB tegenaan als je geïnteresseerd bent.

schizo910
15 maart 2006, 12:04
Heb je al hiernaar gekeken...

http://www.seymourduncan.com/compareTones/matrix.asp


ik zelf zit nog te twijfelen tussen de Alnico II pro's en de Pearly Gates voor mijn LP Classic.

Roque
16 maart 2006, 19:37
Heb je al hiernaar gekeken...

http://www.seymourduncan.com/compareTones/matrix.asp


ik zelf zit nog te twijfelen tussen de Alnico II pro's en de Pearly Gates voor mijn LP Classic.

Hey Schizo, heb je een bepaalde reden om voor één van deze setjes te gaan?



Goeie tip!
Best bewaarde "geheim" vind ik (nu niet meer) de sets van Seymour Duncan bijv. sh-2 en sh-4 (JB en Jazz toch??) voor 120 euro!

Waar kan je meer info vinden over die setjes, en waar zijn die te verkrijgen.
Ik wil namelijk ook een ander setje in mijn les paul.

kassie
17 maart 2006, 13:31
Ik heb 2 seymourduncan alnico2 pro's in mijn epiphone les paul zitten. dat klinkt me toch zalig warm. ik vind het echt een aanrader. is weer wat anders dan die lelijke schelle tonen. maar scheuren willen ze ook wel. Slash gebruikt ze idd ook. mijn gitaarleraar die op een gibson les paul speeld met pafs vond ze 'moddervet' klinken. hahaha.