PDA

View Full Version : Iets voor buizen freaks



waayer
14 maart 2006, 10:44
http://muziek.2dehands.be/markt/audio/buizen-versterker/13282281-buizenlampen.html

zx81
14 maart 2006, 11:11
Daar moet je mee oppassen. Een vriend heeft ooit zo'n 100 buizen meegenomen van een rommelmarkt. Gelukkig heeft hij er geen cent voor betaald, want het zijn buizen waar je niets mee kan. Iemand interesse in een partij PY88 of ECL84?

nicoverduin
14 maart 2006, 12:04
Vaak zijn dat oude buizen getrokken uit oude radio's en tv's. De meeste worden niet gebruikt omdat je dan al een speciale schakeling moet ontwerpen of de load van de trafo's die nodig zijn wijken teveel af van wat gangbaar is.
Nee dit is meestal rommel. Maar je kan mazzel hebben dat iemand er geen verstand van heeft en er bijv. een paar metal rings EL34érs erbij zitten. Maar deze wekt de indruk gehinderd te worden door kennis. En die gaat echt geen goede handel weg doen.
Nico

chennie
14 maart 2006, 13:04
ik kreeg een keer een aanbod voor een hele set buizen, zeer geschikt voor audio. Twas een buizen/audio freak die me dit aanbood en zeker kennis van zaken had. Echter hij wou er gewoon van af. Spijtig genoeg was ik destijds te onder de indruk van de persoon en nog minder geinteresseerd in buizen dat ik het aanbod heb afgeslagen.

Nu baal ik enigzins.

Negative K3 fan
14 maart 2006, 17:13
Daar moet je mee oppassen. Een vriend heeft ooit zo'n 100 buizen meegenomen van een rommelmarkt. Gelukkig heeft hij er geen cent voor betaald, want het zijn buizen waar je niets mee kan. Iemand interesse in een partij PY88 of ECL84?

een ecl84 is toch nog best wel bruikbaar??? http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=ECL84

Gerbren
21 maart 2006, 17:05
jah, deze is natuurlijk nogwel bruikbaar. alleen , net als wat nico zegt, je moet er een speciale schakeling voor bouwen. er zullen weinig(geen) versterkers zijn waar je deze zo in kan stoppen, tenzij hij gemod is misschien...

PeeVee
21 maart 2006, 23:20
Ik heb ook nog een doos met (m.n. TV) buizen staan ergens, ooit van een collega gekregen ("jij doet toch iets met buizen? Hiero, meenemen dan ben ik het weer kwijt!"). Zitten volgens mij ook audiobuisjes bij... Af te halen in Druten voor een sixpackje Dubbel. Wil er zelfs nog wel een keertje een blik op werpen en wat type nummers opschrijven. PM maar als je interesse hebt.

Geronimo
23 maart 2006, 15:32
Ik heb ooit ook eens 300 lampies van de rommelmarkt gehaald voor 5 euro, de meesten waren gebruikt en voor mijn gitaargehobbie onbruikbaar (ECC 88's en PL36's en andere gekke dingen), maar voor high-fi audio of radiozenders en dingen zat er vast nog wel wat bruikbaars bij. Ik heb uiteindelijk het hele zwikkie voor 25 euro weer verkocht. Toch 500 procent winst! Ik was de advertentie op Marktplaats vergeten weg te halen (ik kreeg later nog allemaal boze meeltjes) en boden er mensen nog het dubbele!

Als het geen bal kost kan je je er geen buil aan vallen toch? Als het meuk is zet je het toch gewoon weer op internet. Wat dan handig is en wat ik ook gedaan heb is een lijstje maken wat je hebt, en of ze gebruikt zijn of niet.
Is effe werk, al die dingen turven, maar dan krijg je veel meer serieuze bieders.
Op deze advertentie zou ik dus nooit reageren. Ze geeft niet eens een richtprijs.

Geronimo
23 maart 2006, 15:37
Ik heb ook nog een doos met (m.n. TV) buizen staan ergens, ooit van een collega gekregen ("jij doet toch iets met buizen? Hiero, meenemen dan ben ik het weer kwijt!"). Zitten volgens mij ook audiobuisjes bij... Af te halen in Druten voor een sixpackje Dubbel. Wil er zelfs nog wel een keertje een blik op werpen en wat type nummers opschrijven. PM maar als je interesse hebt.

Gewoon tellen en op internet pleuren! Lache met die TV-lijndiodebuizen kan je ook een X-ray apparaat bouwen en er shit mee doorlichten!

Geronimo
23 maart 2006, 15:43
een ecl84 is toch nog best wel bruikbaar??? http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=ECL84

Ja ik heb nog een orgel en twee bijbehorende versterkers staan met ECL 86's, bijna hetzelfde. Met eentje wil ik nog een keer een oefen- of jamampje maken.

Als iemand het overige orgel wil hebben (gratis, met versterker) moet ie me maar PM'en. Het is een Philicorda met een corny soort nep-hammond geluid :)

Negative K3 fan
23 maart 2006, 18:38
temptinggggggg

(10 karakters)