PDA

View Full Version : pre of postgain schakelen



ateng
13 maart 2006, 23:37
Ik heb mijn ModPro postgain aangesloten omdat zo de Tri-chorus en Dimension het mooiste klinken maar Rotary, Univibe en tremolo vind ik weer pregain beter klinken.

Is er een manier of een apparaat om je ModPro zowel pre als postgain te schakelen?

BeeJee
14 maart 2006, 01:11
Zou (mono in ieder geval: 1 uitgang pre en de ander post) kunnen met een looper die geisoleerde loops heeft (ivm. mogelijke aardlussen en daarbij behorende brom). Verder ook wel met (midi aanstuurbare) line-mixers denk ik, maar daar heb ik geen ervaring mee.

ateng
14 maart 2006, 01:13
En hiermee dan:

http://www.soundsculpture.com/products/switchblade_models.htm

vincentvdlocht
14 maart 2006, 09:38
helaas zijn die switchblades nergens 2dehands te krijgen voor een leuk prijsje.

anders had ik er ook wel eentje willen hebben.

ateng
14 maart 2006, 12:49
Maar is dat wel wat dan want ik lees dat je verschillende routing kan maken maar niet dat je een effect pre- of postgain kan schakelen.
Of ik lees niet goed.

En volgens mij ook wel prijzig. Misschien toch maar een 2e ModPro?

ieme
14 maart 2006, 13:06
switchblade of 2e mod pro...

vincentvdlocht
14 maart 2006, 13:25
Die switchblade werkt zo'n beetje als een matrix. Je kunt alle ingangen en uitgangen aan elkaar knopen, dus in programma 1 zitten je FX voor de preamp, bij programma 2 erna als je wil. Ook kun je verbindingen schakelen met CC's.

Verder kun je de switchblade ook volume verschillen laten compenseren. Per knooppunt of verbinding geef je aan of je hem ook wilt verzwakken of versterken.

Eigenlijk alles wat je qua switching en looping zou willen, kan met de switchblade. Het enige nadeel, en dat is echt het enige nadeel dat ik heb kunnen vinden, is de prijs. de goedkoopste kost al snel 900 a 1000 Euro, en de duurste zeker 1,5x zo veel

paulusdeBKB
14 maart 2006, 15:27
Helaas, om te doen wat jij wilt moet je inderdaad een matrix-switcher hebben waarbij je zelf de volgorde van het signaalpad kunt maken, of een MIDI-looper en een programmeerbare MIDI-mixer. Met de uitgebreidere MIDI-mixers heb je zelfs geen MIDI-loopswitcher meer nodig maar dan ben je goedkoper uit met een tweede modpro.

Wat die Switchblades betreft: is er al iemand op dit forum die zo'n ding heeft? Zo ja, wat zijn de bevindingen?

ateng
14 maart 2006, 23:17
Nou, dat wordt dan waarschijnlijk een 2e ModPro :-(