PDA

View Full Version : Instellingen?



Droffie
31 oktober 2002, 15:30
twee dingen;
1. Ik zou graag van mede JCM 900 gebruikers willen weten wat hun favoriete instellingen zijn om hun ideale geluid te krijgen.

2. Alle buizenversterker eigenaars. Ik ben sinds kort ook in 't bezit van een buizen top. En nu vind ik dat zodra ik stil ben en de snaren gewoon afdemp, die kast ongelovelijk begint te feedbacken en resoneren. Ik denk dat dit een buizen issue is want met mijn transitorversterker had ik dat nooit. Wie heeft dit nog meer en wat doe je eraan?

Thanks allemaal...

BLOK182
31 oktober 2002, 16:17
Ik herken dit probleem. Mun Mesa is behoorlijk stil, maar de JCM800 en JCM900 in ons oefenhok beginnen
(als ze overstuurt zijn) flink te feedbacken ja. Wat ik doe is het volume van het element dat ik in een nummer ofzo niet gebruik, uitdraaien. Zogauw ik klaar ben met spelen switch ik dan ff. Maja, ik heb een LP, dus per element een volumeknop.

AutoStatic
31 oktober 2002, 16:38
Hoe je je eq afstelt maakt niet zo gek veel uit op een JCM900, dat is eigenlijk gewoon kut. Maar ik draai altijd wat bas eruit en wat meer van de rest erin (mid, treb en pres). Volume A kanaal staat op 7 of 8, volume B kanaal net onder de 5. Pre-amp A staat op 4 en die van het B kanaal tussen 8 en 9.

Ik heb zelfs moeite om m'n gitaar te laten feedbacken. Zal wel aan het feit liggen dat het P90's zijn.

Dude
2 november 2002, 13:12
euh...

alles op 10 en raggen !

Matje
2 november 2002, 19:08
instellingen:

prescence: uhm 4
Bass: 6 geloof ik
Mid: 2
treble: 5 of 6
gain: 11
preamp: 7

van mijn Marshall 2100SL-x

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Matje op 2002-11-02 18:09 ]</font>

Guinness
2 november 2002, 21:36
Ik weet niet waar dat aan zou kunnen liggen maar ik heb helemaal nergens last van.
Setup Gibson LP en Marshall jcm900 SLX 100w met een smerige oversturing.

Mischien zijn het je elementen want met mijn ibanez gitaar hoef ik dit dus echt niet te proberen. Dan knappen mijn trommelvliezen.

Zelfs als ik op hoog volume met mijn gitaar voor mijn box ga staan begint het nog niet te piepen dus het moet mogelijk zijn...


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guinness op 2002-11-02 20:38 ]</font>

Matje
3 november 2002, 12:00
precies, ik heb ook nergens last van met mijn SL-x. Waar ik trouwens ook een hele smerige oversturing uit krijg.

Braindead
16 januari 2003, 21:03
Hey Matje,
Als je de gain (maar) op 11 hebt staan,
gebruik je dan een distortion pedaal?
mijn gain/sensitivity gaat van tien tot 20 maar op 11 ?!?! heb ik hem nog nooit gehad.