PDA

View Full Version : probleem



JvD.
13 maart 2006, 22:55
wat doe ik hier (http://213.46.3.124/JvD%20-%20nog%20naamloos,%20en%20on%20af.mp3) fout. (file is offline als ik lig te maffen, en besluit me pc uit te doen)



het is een stukje gitaar en bass(door mij), en drum van de drumkid from hell.

het is al begeleiding bedoelt, omdat ik niet zo into gitaar als solo-instrument ben.



probleem is, het refrein klinkt helemaal niet boeiend, mensen vinden de coupletjes mooier =/



ik doe een hoop fout bij mixer, maar wat precies?

bobby
14 maart 2006, 01:17
Je vergeet je cymbals/crashes..

ik weet ik niet of dat expres zo is gedaan, maar cymbals brengen zoveel meer dynamiek in een goede mix, dat is niet grappig meer.. heel belangrijk dus..

Verder is de kick prima in orde.. snare is wat dood.. die kan wat levendiger en harder.. heb je superior?

Bas en gitaar passen niet erg goed bij elkaar.. die moeten qua frequenties wat meer in elkaar smelten..

En als laatste, de gitaar stukken met gain erop.. ik hoor die alleen maar in het midden.. probeer die bijvoorbeeld 2 keer in te spelen, en dan hard links en rechts pannen..

Verder klinkt het prima..

Stratman70
14 maart 2006, 11:58
Zo onaardig is het niet, maar bij dat thema van het refrein kan nog wel wat meer variatie. Bijv. met octaven naar boven werken als die G/Fis worden gespeeld (ik noem maar een voorbeeldje).
Doe eens een keer een complete stop ergens in het nummer (net als in 'Girl' van Anouk)
Maak variaties in de slag bij het refrein: speel eens takkatakkatak tussendoor en datzelfde kun je bij de bas en de drums ook doen natuurlijk.

Tja, toch nog even een beroep doen op je eigen fantasie denk ik.
De basis heeft weldegelijk potentie, maar nu moet je het nog verder aankleden. dat doe je bijv. door alles nog eens stuk voor stuk te gaan luisteren (10 sec. bijv.) stilzetten en bedenken wat je daar kunt aan toevoegen c.q. veranderen.

Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Succdes ermee in ieder geval. Hopelijk heb je iets aan mijn tips.

JvD.
14 maart 2006, 13:59
@bobby & stratman70:

Heel erg bedankt, lekker veel verschillende aandachtspunten, ik ga het allemaal een keertje doorwerken. ik denk dat het nog wel wat word na deze kritiek!



Bedankt =D