PDA

View Full Version : Een nummerke uit de thuis-studio



Gert-Jan
13 maart 2006, 22:18
Om ook eens een kop-staart nummer te posten het volgende demootje.

Bass, drums & keys: Gert-Jan en Fruity Loops ;-)
Gitaren, zang en backing: Gert-Jan

Ik ben nou niet direct wat je noemt een zanger maar bij gebrek aan beter.

De phaser over de zang aan het begin van het eerste couplet is wat overdone, wordt aan gewerkt.

http://www.gjvanwijk.nl/fear.mp3

Luc-O
13 maart 2006, 22:27
Hey GJ, long time no see! Tof nummer, (vet sfeertje) en zeker niet onverdienstelijk gezongen! Enige minpuntje is misschien de uitspraak van het Engels, maar other than that: Te gek!

Gert-Jan
13 maart 2006, 22:31
Ja klopt helemaal, die uitspraakt zuigt behoorlijk op sommige stukken, ook daar moet aan gesleuteld worden. Bedankt voor je reactie.

Stratman70
14 maart 2006, 19:02
Hé Gert-Jan,

Geweldig dit man!!! Mooi nummer! Lang geleden dat ik zoiets goeds op gitaarnet heb gehoord. Het doet me wel erg aan Ayreon denken, maar dat zou ik dan maar als compliment opvatten als ik jou was.
Ik sluit me wel aan bij de kritiek van Luc en hoop dat je de verbeterde versie t.z.t. ook nog laat horen.

Geweldig hoe jij met opnames (geluiden, mix en productie) bezig kunt gaan naast natuurlijk je goede gitaarspel en de compositie op zich.

Deze gaat op de harde schijf.

Heb je die toetsen ook zelf ingespeeld? Ingespeeld of gewoon in fruityloops ingeprogrammeerd?

Diepe buiging!

p.s. ik vind die phaser helemaal niet over de top. Ken je het nummer Sebastian?
Lekker zo houden zou ik zeggen! :D

Gert-Jan
14 maart 2006, 19:20
Thx man,

Ja Sebastian, verdomd, die hadden ook zo'n phaser.

Ik heb de toetsen gewoon ingeklikt in FruityLoops, gaat bij mij sneller dan netjes inspelen. Maar leuk dat je zo enthousiast bent!

BlackSun
14 maart 2006, 19:33
Wauw! gaaf hoor!

ZO slecht zing je echt niet. Hoewel je er wel voor hebt gezorgd dat de zang af en toe een beetje 'verdrinkt' in de mix klinkt het prima hoor, en er zit erg veel gevoel in.

Echt een prachtig nummer, die gaat in de playlist:)

bluegate
14 maart 2006, 20:50
Goed gedaan, klinkt lekker. :cooler:
Zang is ook prima.

benwave
15 maart 2006, 08:29
Echt een geweldig nummer fruity loops of niet... wat maakt het uit.
De compositie is prachtig.
De zang is ook goed..... Het doet mij een beetje denken aan Alan Parson.

Echt heel mooi.

groeten Ben.
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=239829

benwave
15 maart 2006, 08:45
Gert Jan ik ben nog eens even wezen kijken en luisteren op je site,
en ik wist niet wat ik hoorde man.
Geweldig geluid en geweldig gespeeld.
Vooral dat nummer van satriani echt goed !
Echt genieten............ Bedankt Ben

DarknessAwaits
15 maart 2006, 11:28
Heel tof, super compositie!

Ik vind de zang op sommige punten er op sommige punten wat minder, maar soms ook juist heel tof. Gewoon iets aan je accent werken en ik denk iets helderder (?) in de mix zetten.

Gitaargeluid is ook niet altijd precies mijn smaak, maar echt: respect man!

Gert-Jan
15 maart 2006, 15:58
@BlackSun: Thx ja de mix verdient nog wel wat aandacht, zeker mbt de zang

@bluegate: Bedankt gast

@benwave: Hey bedankt, leuk om te horen!

@DarknessAwaits: Klopt, weer die mix he ;-)

LaurentB
27 maart 2006, 23:01
Doet me wat aan Camel denken, zowel de compositie als het gitaargeluid bij de solo.

Nogal anders dan wat op je site staat, nietwaar? Veel symphonischer.

spanky_franky
28 maart 2006, 13:24
Met die zang is weinig mis, iig niet vals ofzo :cooler:

Goed nummer. Ik ben eerlijk gezegd niet zo van het symphonische werk, maar desalniettemin kan ik dit wel waarderen. Die modulatie ergens op driekwart had van mij niet gehoeven ;)

Gert-Jan
28 maart 2006, 17:32
Bedankt voor de reacties.

Spanky: Welke modulatie bedoel je?

Wobbert
28 maart 2006, 23:18
Erg sterk Gert-Jan!

Mooi ook, die subtiele riffjes die je toevoegd met je gitaar; erg Ayreon en dat is natuurlijk een groot compliment.

Je kunt je eigen zang nog wat versterker door heel willekeurige overal tweede stemmen in te zingen. Het is wat 'cheesy' wellicht, maar daardoor komt de zang ook op niveau met de rest van het nummer en klinkt het wat sterker (nu klinkt het soms wat 'wiebelig').

Mooi ook dat je de akkoorden 'dynamisch' gebruikt naarmate je in de song zit. In plaats van steeds een veelvoud van 4x een repeterend patroontje te spelen zijn de overgangen juist telkens mooi bekleed. Geef wat 'songwriting craft' aan ;)

Gitaargeluid mag wat mij betreft iets minder vol en 'ploffig.
Sologeluid zit wel snor! Maar de solo moet langer, je hebt een veels te lekkere toon en feel voor zo''n korte solo!

Gert-Jan
29 maart 2006, 00:16
Hey Wobbert,

Bedankt hoor. Dat van die tweede stemmen zal ik zeker uitproberen.

meul
29 maart 2006, 08:46
Om ook eens een kop-staart nummer te posten het volgende demootje.

Bass, drums & keys: Gert-Jan en Fruity Loops ;-)
Gitaren, zang en backing: Gert-Jan

Ik ben nou niet direct wat je noemt een zanger maar bij gebrek aan beter.

De phaser over de zang aan het begin van het eerste couplet is wat overdone, wordt aan gewerkt.

http://www.gjvanwijk.nl/fear.mp3

Hey Gert-J,

qua compositie is het oke, maar ook wel erg mainstream vind ik maar dit is persoonlijk en ook waarschijnlijk gekleurd omdat ik niet zo van dit soort muziek houd. van piano heb ik de ballen verstand dus daar houd ik mijn bek beter dicht. gitaarspel is in orde.
overigens zou je het qua drums sound (fruity) veel beter kunnen laten klinken als je wat ander soundpacks zou downloaden. al is fruity erg dance georienteerd, kan je er best hele mooie dingen maken. beetje compressie erop en je kunt heel fatsoenlijk laten klinken.

Jan

spanky_franky
29 maart 2006, 12:41
Bedankt voor de reacties.

Spanky: Welke modulatie bedoel je?
Nou, ik dacht ik vlak na de solo een modulatie te horen, ik kan me vergissen.. hoe dan ook het klinkt als een verhoging, en die vind ik daar wat potsierlijk.

Gert-Jan
29 maart 2006, 13:23
Nou, ik dacht ik vlak na de solo een modulatie te horen, ik kan me vergissen.. hoe dan ook het klinkt als een verhoging, en die vind ik daar wat potsierlijk.


Ha ha, nee hoor dat is geen modulatie, gewoon het "refreinschema" zeg maar.