PDA

View Full Version : Beter of niet?



reproach
13 maart 2006, 21:26
Hallo,

ik heb lange tijd gespeeld op een behringer ultratwin combo met een boss-gt8 pedaaltje voor de distortion, nu heb ik deze alle 2 verkocht om mij iets beters aan te schaffen. Ik heb al veel goede zaken gehoord over de randall rh100. Ik speel enkel hardcore/metalcore. Zou deze randall het halen tegen mijn vorige setup? Ik ben ervan overtuigd dat het wel zo is, maar wil toch even de mening van anderen horen...

Rude Perception
13 maart 2006, 21:30
Het zal zeker een hele verbetering zijn!


Maar! kijk ook nog naar andere versterkers. En vergelijk. Met die Randall kan je in ieder geval niet heel erg de mist in gaan.

Rude Perception
13 maart 2006, 21:31
effe offtopic: jeej, eindelijk weer senior member btw:)

robert-gitarist
13 maart 2006, 21:31
Ik heb een RH-100 en speel van alles...Ook hardcore..En dat gaat snoeistrak op z'n Randall..Maare met alleen een top ben je er niet he ;) Moet je nog een cabinet aanschaffen.En goeie kost aardig wat centen.Test ook een een Randall RG-75 combo.Klinkt snoeistrak.Die heb ik ook :D Echt gaaf spul van Randall echt de moeite waard.Blaast die oude set van je finaal de tent door.100%.Enige na deel van Randall is,is dat ze beetje ruisen op hogere volumes.Dit heb ik mooi op gelost met een Boss NS-2 Noise Suppressor.En nu heb ik nergens last meer van.Gaat echt geweldig zo.Kortom doen!!!

reproach
13 maart 2006, 21:33
Het zal zeker een hele verbetering zijn!


Maar! kijk ook nog naar andere versterkers. En vergelijk. Met die Randall kan je in ieder geval niet heel erg de mist in gaan.

Ja, ik ben al enige tijd wat aan het rondzoeken naar goede amps, en deze randall leek me het beste geschikt, ik heb gelezen dat hij enkel buizen in de voorversterker heeft, is het dan zo dat als ik bijvoorbeeld zacht op mijn kamer speel, de distortion er toch nog goed door komt? Wat bij buizenversterkers niet het geval is had ik begrepen.

robert-gitarist
13 maart 2006, 21:46
Randall RH-100 heeft geen enkele buis of voor versterkerbuis.

reproach
13 maart 2006, 21:49
Randall RH-100 heeft geen enkele buis of voor versterkerbuis.
Ah goed, dan zat ik mis :). Maar dan klopt het geen wat ik zeg dus zeker dat ie ook goed klinkt op laag volume? Ik was trouwens van plan een 300 watt randall cabinet erbij te kopen.

robert-gitarist
13 maart 2006, 22:15
Hij klinkt op lage volume echt heel strak.Echt niks mis mee..Die Cabs van Randall zijn ook okee..Ik zat te twijfelen tussen een 2de handse Marshall cabinet of een nieuwe Randall en ga toch voor die Randall..Tussen nu en half jaar wil ik z'n cab halen.Klinken goed strak enzo.Maare ga gewoon zo set eens uitproberen.Ik vond het echt holy shit.Geweldig geluid :) Echt heel straks.Vooral Gain2 zal je erg aanspreken.Oh en kijk uit met de Bass,die dingen hebben onbeschoft veel laag in huis :D

BlackSun
14 maart 2006, 13:19
Op laag volume klinkt hij ook prima hoor. Maar de bas komt pas echt om de hoek kijken alsie wat verder open staat.
Schrik ik soms nog van, heb je em thuis lekker afgesteld, ga je naar de oefenruimte, hoor je de bassist niet meer vanwege de kilo's bass. Grappige dingen, die Randalls:satisfie:

Cris
14 maart 2006, 13:25
Ze zouden ze wel wat meer moeten verkopen in Nederland. ALs je een iets specialere stack wilt is die bijna niet uit te testen. Alleen te bestellen. Volgens mij is er genoeg vraag naar in Nederland.

crrrN
14 maart 2006, 13:35
Die cabs van Randall met Celestions Seventy80's zijn dik in orde. Die klinken naar mijn mening beter als een Marshall 1960 kast.
Ik heb niet al te lang geleden een Randall XL kast getest (met vintage30 speakers) en ik moet zeggen dat de kast die ik zelf al heb niet zoveel slechter is. Tuurlijk hoor je verschil en klinken de vintage celestions beter maar voor de prijs kan er naar mijn mening niets tegen de RA/S412XC kasten op.

Vampire
14 maart 2006, 15:04
Ik heb ook zo'n RG75G2, briljante dingetjes, voor het ruigere werk zijn ze echt gemaakt gewoon, superstrak geluid!

StereoX
14 maart 2006, 15:17
zelf nu ook ongeveer 2 maanden in het bezit van een rh100 + een 2x12 inch randall cab. en ik ben er nog helemaal gelukkig mee. voor hardcore ook zeker geschikt. van Warzone tot aan Hatebreed, het kan er allemaal mee

robert-gitarist
14 maart 2006, 15:25
zelf nu ook ongeveer 2 maanden in het bezit van een rh100 + een 2x12 inch randall cab. en ik ben er nog helemaal gelukkig mee. voor hardcore ook zeker geschikt. van Warzone tot aan Hatebreed, het kan er allemaal mee

Waar heb je die Randall 2x12 kast gekocht en wat koste die als ik vragen mag?
Ik zoek namelijk nog z'n kast :)

StereoX
14 maart 2006, 15:38
key music in rotterdam heeft hem voor me besteld en ik kon hem 2 dagen later al ophalen. kosten waren 295 euro

robert-gitarist
14 maart 2006, 16:39
Oh beter enne leuke prijs...Een Marshall 2*12 1936 kost zowat tweedehands nog 295 euro..en vind die Randall stuk strakker klinken..thnx voor de info!