PDA

View Full Version : Taylor LKSM...voor Picker



gertdm
13 maart 2006, 20:56
Hier dan een (wederom van mindere kwaliteit) clipje...nu met de Taylor LKSM...niettemin...door het mindere geluid heen, hoor je toch goed dat dit n top 12string is....tenminste vind ik :)

[url]http://www.people.zeelandnet.nl/gertdem/Taylor LKSMa.wmv[url]


Krijg de directe link niet goed geloof ik....dan maar even intikken in je browser :)

Picker
13 maart 2006, 21:07
Sjonge, had je wel een raam opengezet? Anders knallen de ruiten nog uit je huis! Wat een sound! Inderdaad een top 12 string.

Hier (http://www.peghead.nl/Taylor%20K22.mp3) heb je wat korte clipjes van een top 6-string. Toegeven - opgenomen in een pro-studio in de USA. Drie maal raden welk merk gitaar... http://www.eltjohaselhoff.com/HTMLobj-2093/aniGif.gif

kornelius
13 maart 2006, 21:12
Mooi!

de opnamekwaliteit is niet slechter dan de afspeelkwaliteit van mijn laptopspeakertjes dus dat maakt niet uit. Of wacht heb nog een koptelefoon ergens. ja, mooi.

Goh is toch ook wel leuk, 12 snarig, hoor. Klinkt lekker vol, wel handig als je zonder andere muzikanten een zanger begeleid zoals ik. hmm...

gertdm
13 maart 2006, 21:15
Wow...die clipjes :)

Ik moet me er echt ns in gaan verdiepen om clips te maken met de juiste weergave van het gitaargeluid....

Bedankt voor t compliment over de LKSM....live met het directe geluid is het een fantastiese en uiterst bespeelbare 12string. Ik ben er net zo lyrisch over als over mijn nieuwe 6string ( jeweetwel...die fokliefde gitaar :)

gertdm
13 maart 2006, 21:17
Mooi!

de opnamekwaliteit is niet slechter dan de afspeelkwaliteit van mijn laptopspeakertjes dus dat maakt niet uit. Of wacht heb nog een koptelefoon ergens. ja, mooi.

Goh is toch ook wel leuk, 12 snarig, hoor. Klinkt lekker vol, wel handig als je zonder andere muzikanten een zanger begeleid zoals ik. hmm...


Hey bedankt :) Te weinig mensen halen volgens mij alle kwaliteiten uit hun 12string. Het is eigenlijk n ander instrument dan een 6string....maar het blijft een gitaar :)

kornelius
13 maart 2006, 21:19
@picker: ook jummie hoor. Dus dat is een Koa taylor.

kornelius
13 maart 2006, 21:24
Hey bedankt :) Te weinig mensen halen volgens mij alle kwaliteiten uit hun 12string. Het is eigenlijk n ander instrument dan een 6string....maar het blijft een gitaar :)

En er is zo te zien/horen inderdaad meer op te doen dan een beetje akkoorden meppen (dat was mijn beeld totnutoe).
ga je die 12 ook spelen op acousticstrings?

gertdm
13 maart 2006, 21:50
Zeker weten :) dat ik daar in Raalte op speel. We gaan nog wel de Fishman opnieuw erin zetten, want we hebben het idee dat hier nog iets te verbeteren is. We is dan Sjak Zwier (gitaarbouwer) en ik.

12string biedt veel mogelijkheden maar vraagt ook veel techniek. Dat doet een 6string ook natuurlijk. Maar spelen op een 12 vraagt vooral ook veel van de rechterhand.Behalve het picken zelf moet je ook erg doseren met de muis van je hand om op tijd af te dempen....anders wordt t soms een symphonie van geluid.Daarnaast moet je hem anders benaderen dan een 6.
Sommige nummers klinken perfect en andere gewoon dus niet.

Maar je kunt er veel mee, zowel voor begeleiding als solo-instrument...

Ik heb wel eens t idee dat veel mensen denken dat het te moeilijk is of te eentonig....maar het hangt ook erg af van je motivatie en interese en de feel om hem (of haar?) de baas te worden...