PDA

View Full Version : Fender MEX STD Strat MN AW



robin..
13 maart 2006, 18:22
Ik vind deze gitaar erg mooi:

http://www.thomann.de/thoiw7_fender_mex_std_strat_aw_prodinfo.html

heeft iemand ervaringen met deze gitaar?? zo ja, is hij goed, kun je er lang mee doen enz.

alvast bedankt.

Aron Maiden
13 maart 2006, 18:40
nouja het is een mexicaans "fender stratocaster" en ja het ligt er aan hoe lang je er mee kan doen,
Over het algemeen kun je wel erg lang met gitaren doen!;) zo heb je tegen woordig nog fenders uit de jaren 50 dus...

Dit een een standaart mex strat en zijn (teminste wat ik gehoord heb) niet super goed, oke ze zijn ook erg goedkoop!,
Maar als je zulke dingen nog niet weet, kun je beter voor een squier of een richwood gaan! ;)

Ik wil je graag advies geven, maar over stratocasters is al zo veel gezegt op dit forum, dus kun je ook even de zoek-functie gebruiken :)

nielsduursma
13 maart 2006, 18:43
ik ben ook bezig voor zoeen, of een tele standaard te sparen, naast mijn ibanez artist is dat een leuke afwisseling.

robin..
13 maart 2006, 22:27
bedankt aron maiden, 'zulk' soort dingen weet ik wel al, dus dat zit wel snor, maar ik wilde gewoon ff weten wat julie persoonlijk van die gitaar vinden... :rockon:

Luke-wannabe
13 maart 2006, 22:29
Je zit wel goed hoor met een Mex stratje.. Misschien nog anderen elementjes dr in, maar dan ben je klaar hoor :D

Orpheo
13 maart 2006, 22:30
ik vind de standard mex pure crap.

grayfink
13 maart 2006, 22:56
Crap is te sterk uitgedrukt, maar de mex classic is veel beter. Voor 400€ kun je het beste een 2ehands Japanse Fender kopen denk ik. Die zijn prima. Of voor 200€ meer zo'n classic. Maar als je nog niet zo lang speelt, kun je best uit de voeten met die gitaar uit je link. Daar kun je later altijd nog betere elementen inzetten. Met 400€ heb je heel veel opties. Orienteer je eens een tijdje (op dit forum bijvoorbeeld) voor je iets beslist.

screamindemon
14 maart 2006, 08:26
Ik zou zeggen ga voor een 2e hands mex. Ik ben zelf ooit eens tegen een 2e hands mexicaan aangelopen voor 300 euro. Dat schijnt een lite ash te zijn zeer goede gitaar waar op element gebied misschien nog wat winst te behalen valt maar wel een hele goede strat toon. Wanneer je zo een (met birdseye maple hals) tegenkomt voor dat geld, hij is het dubbel en dwars waard.

't is de meeste rechtse op de foto

http://img208.imageshack.us/img208/821/strats7kc.jpg

almarvk
14 maart 2006, 09:45
Ik kan alleen zeggen dat een mooie strat uitvoering is!

Fender mex's zijn prima gitaren zoals de rest ook al aangeeft...

Letsgo21
14 maart 2006, 14:16
Ik heb nu men twijfels over wat ik ga kopen...met mijn beperkt budget zie ik dit als mogelijke oplossing:

-Fender Mex strat classic60's (lpb)
of
-Fender Mex strat jimmy vaughan (olw)
of
-Gretsch projet w bigsby (silver sparkle top)

amp:

-Fender FM212R

almarvk
14 maart 2006, 14:17
Ik zal een andere amp halen. Ik heb 'm zelf ook gehad en voor dat geld kan je beter een andere amp kopen die meer kan en iets minder vermogen heeft. Dit ding blaast alleen maar...Ik zal als ik jou was verder kijken naar een andere amp.

robin..
14 maart 2006, 15:24
oke, bedankt

ik speel nog niet zo lang gitaar (ongeveer een jaar) en ben 14 jaar dus hoef nu nog niet een gitaar waar ik mijn hele leven mee ga doen.

ik denk dat ik hem (als ik geld heb) ga kopen en dan later betere elemanten erop ga zetten.

verder nog iemand ervaringen met deze gitaar??

Aron Maiden
14 maart 2006, 16:29
oke, bedankt

ik speel nog niet zo lang gitaar (ongeveer een jaar) en ben 14 jaar dus hoef nu nog niet een gitaar waar ik mijn hele leven mee ga doen.

ik denk dat ik hem (als ik geld heb) ga kopen en dan later betere elemanten erop ga zetten.

verder nog iemand ervaringen met deze gitaar??

Je kunt dan beter eerst die gitaar gaan beluisteren, want als jij deze gitaar goed vind klinken is het goed tog?

Want kijk wie zegt dat deze gitaar zo slecht klinkt?, mischien klinkt ie helemaal niet slecht maar word ie vergeleken met een vette usa customshop fender!

Eko
14 maart 2006, 17:29
DE Mex is voor z`n geld een goed gebouwde gitaar die, als je hem normaal gebruikt, je rest van je leven meegaat. Niks is mee. Goede waardevastheid. Altijd liefhebbers voor te vinden over een paar jaar. Beter is het om hem te houden.
Ik zou uit het rijtje de Jimmy Vaughn kiezen. Zeer goed geluid en de hals is prettig, maar dat is echt een persoonlijke keuze.
Als dit soort artiesten z`n gitaar laat bouwen in Mexico, zou het dan slecht zijn daar?

Aron Maiden
14 maart 2006, 18:15
Als dit soort artiesten z`n gitaar laat bouwen in Mexico, zou het dan slecht zijn daar?

maar zal j. vaughan zijn gitaar daar LATEN bouwen dan denk je?

Ik denk zelf dat het aangeboden word van; "he jimi wij kunnen wel een sig gitaar voor je bouwen", En ik denk dat je daar niet zo snel nee tegen kunt zegg:)

Luke-wannabe
14 maart 2006, 18:44
Die Fender Frontman sucked inderdaad hard

guitardude
14 maart 2006, 19:12
maar zal j. vaughan zijn gitaar daar LATEN bouwen dan denk je?

Ik denk zelf dat het aangeboden word van; "he jimi wij kunnen wel een sig gitaar voor je bouwen", En ik denk dat je daar niet zo snel nee tegen kunt zegg:)
Als je dood bent wel :p

edit: Doh dat is Stevie..

robin..
14 maart 2006, 19:14
ja aron maiden, inderdaad je hebt alweer gelijk, bedankt... :rockon:

bram123
14 maart 2006, 19:18
die artiesten krijgen daar geld voor...

Letsgo21
14 maart 2006, 19:20
maar daarom denk ik nog niet dat het crap zou zijn...ik weet niet, is er hier niemand die er zo ééntje heeft?

nielsduursma
15 maart 2006, 09:15
is de tremolo die er op zit eigelijk een beetje te pruimen of niet??

Rock&Roll
15 maart 2006, 10:28
De Jimmie Vaughan sig is één van de beste mex-gitaren die momenteel beschikbaar zijn, samen met de deluxe players strat. Beide met usa onderdelen in mexico in elkaar gezet. Btw, als je dan toch voor een mex standard gaat, zorg er dan voor dat je een 2006 productiemodel hebt. Die hebben namelijk een aantal aantrekkelijke updates gekregen (zoals medium jumbo frets en zo). :hippie:

Letsgo21
15 maart 2006, 11:21
ok, tnx voor de reacties!
nu nog een goeie amp en ik ben al veel verder :-)

BartL
15 maart 2006, 11:51
Voor zo een bedrag kan ik je aan iets beters helpen... :D

http://student.infonomics.nl/students/b.loog/forsale.html

http://student.infonomics.nl/students/b.loog/fenderjapan6.JPG

Luke-wannabe
15 maart 2006, 13:21
Voor zo een bedrag kan ik je aan iets beters helpen... :D

http://student.infonomics.nl/students/b.loog/forsale.html

http://student.infonomics.nl/students/b.loog/fenderjapan6.JPG
Ja inderdaad!
@Topicstarter: Koop die van hem. Kun je heeeel lang mee vooruit!