PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul



anoniem
3 november 2001, 01:41
Hee mensen, ik wil graag een Les Paul van Epiphone aanschaffen, maar kan nergens een goed tweedehands exemplaar vinden. Weet iemand misschien waar ik het beste kan zoeken (in de buurt van Rotterdam)?
En wat is eigenlijk het verschil tussen een '56 Goldtop en een Standard? Is er ook een verschil in prijs? Ik kan aan een nieuwe Standard komen voor fl. 1099,- Is dit het goedkoopste? De prijzen lopen nogal uiteen in de verschillende winkels..
Dat zijn nogal wat vragen zie ik :smile: sorry daarvoor, maar antwoorden zouden heel erg worden gewaardeerd! Thanx

gangsta
3 november 2001, 11:40
mijne kostte 1050 nij waveworld zaandam.

Noctiis
3 november 2001, 11:42
Die goldtop heeft volgens mij soapbar pickups, geven wel een lekker geluidje. Die standard heeft gewoon 2 humbuckers.
Je moet ze gewoon allebei proberen, en kijken welke jij het lekkerst vind klinken :smile:
Mzzls, Niels

anoniem
3 november 2001, 14:15
Wat is dan het voornaamste verschil tussen een Soapbar pickup en een Humbucker?
En is een Ibanez TB25 een goede versterker voor een Les Paul? Hij is wel goedkoop..

gangsta
3 november 2001, 16:15
Op 2001-11-03 00:41, schreef anoniem:
Weet iemand misschien waar ik het beste kan zoeken (in de buurt van Rotterdam)?

ga eens kijken bij feedback (in rotterdam) daar hebben ze waarschijnlijk een goldtop en een standard en je kan ze allebei uitproberen(dat mag trouwens in de meeste winkels wel)
of kijk ff op http://www.feedback.nl.
k hop dat je er wat aan hebt en veel succes bij het zoeken/kopen :smile:

anoniem
3 november 2001, 18:12
Op 2001-11-03 15:15, schreef gangsta:

ga eens kijken bij feedback (in rotterdam) daar hebben ze waarschijnlijk een goldtop en een standard en je kan ze allebei uitproberen(dat mag trouwens in de meeste winkels wel)
of kijk ff op http://www.feedback.nl.
k hop dat je er wat aan hebt en veel succes bij het zoeken/kopen :smile:

Thnx, maar hebben ze daar ook tweedehandse exemplaren denk je? Daar ben ik eigenlijk meer naar op zoek... en is een 'Goldtop' eigenlijk hetzelde als een ''56 Goldtop'? Of zijn er verschillende varianten?

jaccoos
3 november 2001, 18:40
Ik had een nieuwe standaard voor Fl 999,-.
Dat is bij Melodie in Putten en in een kleur waar je van moet houden. Groen met glitters. als je wil wil ik wel een foto sturen. oja, en ik ben er heel wijs mee.

ajo jaccoos

gangsta
3 november 2001, 18:48
Op 2001-11-03 15:15, schreef gangsta:
Thnx, maar hebben ze daar ook tweedehandse exemplaren denk je?
ja ik denk t wel

anoniem
3 november 2001, 19:01
jaccoos, hebben ze daar alleen een standard in die kleur voor die prijs?? En wat voor versterker heb je erop? Is een Ibanez TB 25 een goeie keus?

jaccoos
3 november 2001, 20:23
He ano,

Ik heb hem voor die prijs omdat de kleur niet meer zo goed verkoopt. Het is wel een nieuwe en het is gewoon een standaard. Over de Ibanez TB 25 weet ik niet veel, behalve dat ie 299 gulden is, ik heb een fender frontman 15 R voor die prijs en dat is een hele redelijke versterker voor thuis. Ook zit er een reverb op en op en dat zit niet op die ibanez. Als je even een meeltje achterlaat dan stuur ik wel een foto op en dan kan je zien of de kleur je lijkt.

anoniem
3 november 2001, 21:03
http://www.gitaarnet.nl/kegvindid.php3?id=1835

voila!

anoniem
4 november 2001, 02:19
jaccoos, kun je een les paul wel vet laten klinken uit een fender amp?? hoe staat het met de distortion?
ik weet zeker dat je gitaar supermooi is, maar ik weet ook al (bijna) zeker dat ik voor een goldtop of een roodachtige les paul ga.. groen is niet mijn favoriet voor een les paul, misschien voor zo'n gibson flying v, zoals james hetfield hem heeft, maar niet voor een les paul

gangsta
4 november 2001, 10:45
sunburst (rood-geelachtig, ben ff de goeie naam kwijt) past echt goed bij een les paul

jaccoos
4 november 2001, 13:13
Ik speel nauwelijks met distortion, maar als je dat wil spelen moet je geen fender kopen, maar een marshall buizencombo ofzo. Ik vind het cleane geluid in ieder geval ok. Ja en de kleur, daar moet je van houden!