PDA

View Full Version : epiphone valve junior head



d'oh
13 maart 2006, 16:37
ik kreeg een lief mailtje van epiphone laatst, waarin mij attent werd gemaakt op het verschijnen van een nieuw versterkertje van de chinese bouwers van epiphone

namelijk de epiphone valve junior head 5w class A buizenversterker met solid state rectifier. dit is de verbeterde versie van de valve junior combo, die nogal veel ruis maakt, en deze versterker heeft geen speaker aan boord (duh het is een head) de prijs is misschien wel het meest interessant maar $99, dus in euro's zijn er wel zo'n 100 euro's uitrollen

linkje (http://epiphone.com/default.asp?ProductID=269&CollectionID=13)

ik weet niet of velen van jullie al de combo versie van dit bakkie hebben geprobeerd, maar die overstijgt qua geluid en volume duurdere transistorversterkers (althans vind ik), dus ik denk ik zal het jullie allemaal even melden

tillens
13 maart 2006, 16:39
inderdaad tof. jammer dat ie nog niet in NL is, of wel?

Magic Bean
13 maart 2006, 16:44
100 € voor dat ding is geen geld! Als ze ergens te krijgen zijn, ga ik er zeker eentje checken!

d'oh
13 maart 2006, 16:44
ik heb hem nog niet kunnen vinden in de nederlandse winkels, maargoed hij zal wel komen

Rude Perception
13 maart 2006, 16:47
Dat klinkt goed!
solid state rectifier? (sorry) wasda?

d'oh
13 maart 2006, 16:57
Dat klinkt goed!
solid state rectifier? (sorry) wasda?

haha ik heb geen idee, ik denk ik zet het erbij dan komt er wel zo'n buizenguru langs die zegt dit en dat over die rectifier, ik weet alleen dat je buizen rectifiers hebt en solid state rectifiers (transistors)

dus buizenguru's laat van je spreken en vertel de gewone man wat een het verschil is tussen een solid state rectifier en een buizenrectifier en wat een rectifier precies doet

AART
13 maart 2006, 17:23
rectefier maakt van AC DC.

heel weinig(moderne) amps hebben buizen rectefiers.

Rude Perception
13 maart 2006, 17:46
rectefier maakt van AC DC.

heel weinig(moderne) amps hebben buizen rectefiers.

ok, maar wat doet het met je geluid? lijkt mij heel weinig. of zie ik dat verkeerd?

joeri9
13 maart 2006, 17:48
Nog dan even een klein vraagje, wat is dan het verschil tussen een dual rectifier en triple rectifier (mesa boogie) ? of heeft dat niets te maken met de rectifier

BLOK182
13 maart 2006, 17:55
Dual = 2 buizenrectifiers
Triple = 3 buizenrectifiers

Single heeft trouwens géén buizenrectifiers, maar doet het compleet via siliconen.

Stitch
13 maart 2006, 17:56
http://epiphone.com/images/269_01.jpghttp://epiphone.com/images/269_02.jpg
http://epiphone.com/images/269_03.jpghttp://epiphone.com/images/269_04.jpg


Geinig ding!

joeri9
13 maart 2006, 18:02
Dual = 2 buizenrectifiers
Triple = 3 buizenrectifiers

Single heeft trouwens géén buizenrectifiers, maar doet het compleet via siliconen.
Geeft een buizenrectifier dan ook verschil in geluid?

Aron Maiden
13 maart 2006, 18:10
haha vet tof!,

Die nieuwe epi amps, zijn trouwens erg tof!,
wel cool dat donker rode :):P!

Negative K3 fan
13 maart 2006, 18:24
een buizenrectifier heeft een grotere interne weerstand dan een solid state gelijkrichter waardoor er een spanningsval in de voeding van klasse a/b versterkers kan optreden bij signaalpieken.

in gitaartermen betekent dit dat er 'sag' optreedt als je hard speelt, sag is een soort van compressie.

Mitch
13 maart 2006, 18:32
Dual = 2 buizenrectifiers
Triple = 3 buizenrectifiers

Single heeft trouwens géén buizenrectifiers, maar doet het compleet via siliconen.

Dacht toch echt dat je juist kon kiezen uit buizen- of solid state gelijkrichting :satisfie:

Tristan
13 maart 2006, 19:23
Ja Seymour, dat klopt, maar niet bij de Single rectifier, want die is altijd silicon. Ik vind bij al die mesa's de buizenrectifier instelling het mooiste klinken.

Tristan
13 maart 2006, 19:25
Wat een gaaf versterkertje zeg, ik ben benieuwd wanneer en waar hij in Nederland is, want dan ga ik hem zeker eens checken.

BLOK182
13 maart 2006, 20:15
Dacht toch echt dat je juist kon kiezen uit buizen- of solid state gelijkrichting :satisfie:
Ja dat kan ook, maar het ging hier om het VERSCHIL tussen de dual en triple:-) Ander verschil is dat de Dual 100 watt en de Triple 150 watt is.

nielsnielsniels
13 maart 2006, 20:26
Sorry erg domme vraag, maar waarom zou je een ding van 5 watt willen hebben, die één knopje heeft?

ik begrijp het niet....

joeri9
13 maart 2006, 20:45
als oefenampje voor thuis, dit is eentje die daarbij tube is en nog eesns goed klinkt 8-) (hoop ik toch, toch hoogstwss beter dan die solidstate oefenampjes)

Eko
13 maart 2006, 21:03
Rectifier is een gelijkrichter. Wisselstroom-gelijkstroom.
5 watt met maar 1 knop heeft het leuke voordeel dat je de amp bijna open kunt zetten op huiskamerniveau. Als de versterker echt klasse is, hoef je niet veel toonregeling te hebben.
Je haalt echt alle tonen uit de gitaar die er in zitten. Weinigen horen echt alles wat in hun gitaar zit. Het meeste blijft hangen in slechte kabels en in een versterker die niet echt alles perfect weergeeft.
Ik heb trouwens de combo`s gezien bij Nederland Muziek in Almere. Ze hebben een website. Ik zal van de week eens kijken of ze de heads ook hebben.

Joey Handsome
13 maart 2006, 21:18
ik sta op het punt om zo'n Valve Junior aan te schaffen, maar wat zou nou verstandigger zijn? Om een head te kopen en die op over de speakers van m'n Twin Reverb te gooien, aangezien de head beter schijnt te zijn dan de combo, of toch gewoon voor de combo gaan?

BartL
13 maart 2006, 22:32
Dan zou ik er serieuzer over denken om de head aan te schaffen. Zal waarschijnlijk beter klinken over een cabinet/goede speaker(s).

hadv
14 maart 2006, 00:07
er staat er een bij Nederland Muziek, ook z'n grotere broertje

ik vond um wel heeeeel erg snel oversturen

Javaca
14 maart 2006, 00:23
Wow dit klinkt gaaf!!!

waayer
14 maart 2006, 09:47
Sorry erg domme vraag, maar waarom zou je een ding van 5 watt willen hebben, die één knopje heeft?

ik begrijp het niet....


Lijkt me ook gaaf voor mondharmonica

ieme
14 maart 2006, 10:05
leuk speelgoed!

marc_o
14 maart 2006, 11:02
Ben ook erg benieuwd, als het wat is, koop ik de hele serie!
Ze kosten toch geen drol.

Dude
14 maart 2006, 11:30
Ik heb al diverse zaken afgebelt inclusief de epiphone imorteur nederland en dat ding komt niet uit hier, alleen in de usa als 110 volts versie, maar goed. We zullen zien

ieme
14 maart 2006, 11:47
Ik wil zowiezo nog es zo'n dingetje hebben, de combo of head....

marc_o
14 maart 2006, 12:06
Yep, maar die combo's zijn hier toch wel te krijgen op het moment?
Welke zaken hebben 'm staan?

ieme
14 maart 2006, 12:07
Yep, maar die combo's zijn hier toch wel te krijgen op het moment?
Welke zaken hebben 'm staan?

nederland muziek zowiezo...

waayer
14 maart 2006, 12:13
Ben ze ook al tegen gekomen,ben hard aan het zoeken waar dat ook al weer
was.

waayer
14 maart 2006, 12:21
nederland muziek zowiezo...

Waar staan die dan,ik vind ze niet.

ieme
14 maart 2006, 12:51
Waar staan die dan,ik vind ze niet.


die importeert ze, of die zaak die er naast zit maar ze moeten ze wel hebben, bel anders even

Joey Handsome
14 maart 2006, 12:53
ze staan idd niet op de site, had ze een mailtje gestuurd, gelijk antwoord terug. Kan ze laten opsturen voor 5,50 geloof ik.

chennie
14 maart 2006, 13:01
ik ben eigenlijk ook heel erg benieuwd, voor dat geld is het echt een schijntje. Mooi voor in de woonkamer, lekker klein enzo, kan je nog gebruiken als een klein voetensteuntje ;)

DREAMMACHINE
14 maart 2006, 17:26
ze staan idd niet op de site, had ze een mailtje gestuurd, gelijk antwoord terug. Kan ze laten opsturen voor 5,50 geloof ik.


en was de prijs echt 100E?

Joey Handsome
14 maart 2006, 17:41
en was de prijs echt 100E?

ik was op dat moment alleen op de hoogte van de combo, die kost 169,-, van de head weet ik het niet. Lijkt me echt prachtig als die maar 100,- kost, dan wordt het een stuk leuker om er gelijk twee te kopen en lekker stereo te gaan!

Mitch
14 maart 2006, 17:53
Ik heb al diverse zaken afgebelt inclusief de epiphone imorteur nederland en dat ding komt niet uit hier, alleen in de usa als 110 volts versie, maar goed. We zullen zien

Dat zou jammer zijn. Ik had gelezen dat de head in tegenstelling tot de comboversie gelijkstroom heeft staan op de pre amp, wat tot aanmerklijk minder brom zou leiden. Spijtig.

bram123
14 maart 2006, 19:33
ik ben eigenlijk ook heel erg benieuwd, voor dat geld is het echt een schijntje. Mooi voor in de woonkamer, lekker klein enzo, kan je nog gebruiken als een klein voetensteuntje ;)
haha een verwarmd voetensteuntje. ook leuk als stoof in de kerk.
http://www.veldmans.com/houtsnijwerk/stoof.jpg

Negative K3 fan
19 maart 2006, 17:07
Dat zou jammer zijn. Ik had gelezen dat de head in tegenstelling tot de comboversie gelijkstroom heeft staan op de pre amp, wat tot aanmerklijk minder brom zou leiden. Spijtig.

de head heeft gelijkstroom op de gloeidraden, in principe zou het minder brom op moeten leveren, maar in de praktijk heb ik gemerkt bij mn eigen amps dat er ook met redelijk veel gain nauwelijks (eigenlijk geen) brom is met wisselspanning. De brom in die valve juniors wordt door andere dingen veroorzaakt, bijvoorbeeld door een verkeerde aarding van de input jacks.

een figuur op ax84 heeft zn valve junior combo ook al gemod naar gelijkstroom voor de gloeidraden (is hier wel eens langsgekomen) en dat is in principe een niet onmogelijke modificatie.

renier
19 maart 2006, 23:31
Sorry erg domme vraag, maar waarom zou je een ding van 5 watt willen hebben, die één knopje heeft?

ik begrijp het niet....

dude.. luister eens naar buizenversterkers die op 1/10e van hun power draaien.. dat klinkt nergens naar. hoe verder je zo'n kreng open kunt schroeven, hoe beter het klinkt. 5 watt is dus voor thuis perfect. klinkt stukken beter dan 50 watt thuis..

ik zou vaak willen dat mijn 50 watt buizen 20 watt was. meer dan genoeg voor de meeste gigs.

Mitch
20 maart 2006, 11:06
Gooi er dan Yellow Jackets in. :satisfie: