PDA

View Full Version : epiphone Bob Marley



EC
13 maart 2006, 14:50
Heeft iemand ervaring met die Bob marley gitaar ?? Hoe klinkt ie enz... lijkt me wel een leuke gitaar.,

En wat is nou de beste Epiphone les paul ( zo veel verschillende ) voor BLues ???????? Goldtop ?


grtz

Jax
13 maart 2006, 17:11
Heb er op gespeeld en vond hem ronduit kut. Het is gewoon een lp special, maar dan wat opgemaakt. Echt niks leuks aan, sorry.

Veekeren
13 maart 2006, 17:13
Das toch die enorm lelijke?

d'oh
13 maart 2006, 17:18
die echt uberlelijke ja

ik weet niet of je hem al eens in het echt hebt gezien EC, maar op de plaatjes is hij mooier dan in het echt, mijn mening natuurlijk

een les paul die lekker zal bluesen? dat is natuurlijk maar net wat je onder blues verstaat, blues zit in je en niet in je gitaar, gewoon gitaren gaan testen:)

succes

Rude Perception
13 maart 2006, 17:20
dat is toch dat speelgoedgitaartje? Iig, zo ziet hij eruit. De lelijkste les paul die ik ooit heb gezien, de lelijkste van Epiphone zeker!

heb er btw niet op gespeeld

Jax
13 maart 2006, 17:54
http://www.intersalg.no/stores/intersalg/images/prodimages/large/311301-540931.jpg

Ik vind hem nog niet eens zo lelijk, hij speelt en klinkt gewoon ruk.

Nee, dan liever deze als je in de bob marley trend wil blijven:

http://namm.harmony-central.com/SNAMM02/Content/Gibson/PR/Bob-Marley-LP-Special-sm.jpg

:cooler:

Aron Maiden
13 maart 2006, 17:57
Nog nooit int echt gezien of bespeelt,

Maar ziet er wel tof uit!;)
maar de echte marley sig is veel anders tog?

Jax
13 maart 2006, 18:00
:sssh: Psst, check de pic boven jou post. :)

bram123
13 maart 2006, 18:11
L e l i j k

Aron Maiden
13 maart 2006, 18:44
:sssh: Psst, check de pic boven jou post. :)

ja ik was net te laat!;) :)

EC
13 maart 2006, 20:07
heyyy

tnx voor je tips en antwoorden. Wil zo`n lange sustain en vette sound, beetje als Clapton in de bluesbreakers.... of jimmy page...

Maar heb het geld niet voor een gibson... :( Dus zit ik te denken aan een epiphone... en dan die elementen daarvan te vervangen met elementen die in die jimmy page les paul zitten ,


Goed idee >???

EC
13 maart 2006, 20:13
Voor de ECHTE sound die ik wil....

http://video.google.com/videoplay?docid=-940116725401968736&q=jimmy+page

dit is hem nou precies....

khoop dat het met epiphone ook mogelijk is

Jax
13 maart 2006, 20:21
Zoals je misschien al gemerkt hebt van de reacties is die epi bob marley dan niet zo'n goed idee. Je kan kijken naar de standaard lp van epi, of de nieuwere richwood lp's. Kijk ook eens naar Tokai, Greco en Burny als je budget dat redt. :)

Luke-wannabe
13 maart 2006, 22:27
Gewoon een Epi LP standard/custom met gibson '57 classics dr in..
Onthoudt wel dat de elementen niet alles voor je geluid doen, je moet zelf ook wat doen (zo spelen dat de elementen t best tot hun recht komen..)

Aron Maiden
14 maart 2006, 12:49
Ik heb ook een epi lp custom (plus), erg lekkere en goed klinkde gitaar,

wil je net als page klinken dat zal best moeilijk worden,
hij heeft zijn elecktronica ook anders geschakelt hoe dat precies zit weet ik ook niet, Hij heeft waarschijnlijk ook nog wel meer "magische" geheimen in zijn geluid zitten..

duckman
14 maart 2006, 13:24
heyyy

tnx voor je tips en antwoorden. Wil zo`n lange sustain en vette sound, beetje als Clapton in de bluesbreakers.... of jimmy page...

Maar heb het geld niet voor een gibson... :( Dus zit ik te denken aan een epiphone... en dan die elementen daarvan te vervangen met elementen die in die jimmy page les paul zitten ,


Goed idee >???

De elementen die in de nieuwe Jimmy Page zitten worden niet los verkocht, helaas...

Check eens een Epi les paul standard plus, daar zit zeker wel een herkenbare les paul sound in.

Jax
14 maart 2006, 13:54
En zoals zo vaak gezegd is, wordt het geluid niet alleen bepaald door de gitaar. Sterker nog, de versterker en de manier van spelen zijn misschien nog wel belangrijker om aan een bepaalde sound te komen.

arjanb01
14 maart 2006, 13:59
Ik heb ook een epi lp custom (plus), erg lekkere en goed klinkde gitaar,

wil je net als page klinken dat zal best moeilijk worden,
hij heeft zijn elecktronica ook anders geschakelt hoe dat precies zit weet ik ook niet, Hij heeft waarschijnlijk ook nog wel meer "magische" geheimen in zijn geluid zitten..

elementen in fase geschakeld misschien ? net zoals bij de Gary Moore LP

EC
14 maart 2006, 17:34
hey, jammer dat die elementen niet los worden verkocht, maar ben wel van plan om er goeie elementen in te zetten ik denk aan gibson Burstbucker 1 en 2 ..


en ik heb een schema van page z`n `59 les paul... dus daar kan ik ook wel wat mee doen...

grtzz

arjanb01
14 maart 2006, 19:47
hey, jammer dat die elementen niet los worden verkocht, maar ben wel van plan om er goeie elementen in te zetten ik denk aan gibson Burstbucker 1 en 2 ..


en ik heb een schema van page z`n `59 les paul... dus daar kan ik ook wel wat mee doen...

grtzz

goeie keus, heb zelf ook burstbuckers in mn gibbie lp standard :rockon:

Ezyduck
15 maart 2006, 23:06
Zoals Luke-wannabe al zei: Classic '57-ers erin en (maar dat doe ik op al mijn gitaren) Schallers of andere goede mechanieken erop. Het is het nog niet helemaal (bijna, bijna...) maar het prijsverschil met een Gibbie is het waard, in mijn ogen. Alleen mijn strat (en Martin) was een echt dure gitaar, al mijn andere gitaren waren/zijn vooral goede "brokken hout", dus ga voor het hout en de feel van de hals is mijn mening.

renier
16 maart 2006, 09:39
naar mijn mening:

epi lp standard op de kop tikken, marktplaats moet dat voor 300-350 euro te doen zijn (in nieuwstaat) en vervolgens een setje duncans kopen. mijn voorkeur gaat uit naar de Jeff beck/ Jazz combi. (overigens ook de favorieten van seymour zelf) de jeffe beck is vet, snijdt overal doorheen en klinkt een tikje nasaal, wat mooi uitkomt met een les paul, de jazz is warm, dik en romig. ideaal voor een lekker dikke clean of een mooie "fluitende" lead toon.

die set kun je voor een euro of 120 kopen. dan ben je voor 400-450 euro helemaal klaar.

EC
17 maart 2006, 16:07
op welke plaat kan ik die jeff beck humbucker horen >????

grtz

EC
19 maart 2006, 17:32
Ehj

ik denk dat ik die Burstbuckers doe,

maar op welke plaats moet die burstbucker 1 ?? -> neck of brug ??

burstbucker 2 neck of brug ?????


en ik heb voor de liefhebbers hier een schema op de comp.van jimmy z`n les paul dus als je die wil hebben mail me op mrbluesbreaker@hotmail.com

grtzzzz