PDA

View Full Version : Waarvoor dienen de extra gaten onder een Strat slagplaat?



piezo
13 maart 2006, 13:59
In Fender gitaren (ook USA) zitten wel gaten onder de slagplaat. Formaat van ca. een gulden/euro en ca. 1,5 cm diep. Waar dienen die voor c.q. hebben die voor gediend?

Orpheo
13 maart 2006, 14:16
In Fender gitaren (ook USA) zitten wel gaten onder de slagplaat. Formaat van ca. een gulden/euro en ca. 1,5 cm diep. Waar dienen die voor c.q. hebben die voor gediend?

waar precies onder de slagplaat? *kijkt onder eigen slagplaat* nee, ik zie niet die gaten.

waayer
13 maart 2006, 14:23
Houtworm alá Erica Terpstra?

Bram+
13 maart 2006, 14:26
Toch een heel bekend verhaal. Ergens ten hoogte van de middelste pup of zo (of iets meer richting de neck pup), maar een stuk naar onder natuurlijk. Ze zeggen wel eens voor een optionele phase switch o.i.d. (ik geloof dat de Dick Dale artistserie er daar inderdaad eentje heeft zitten). Er pas in ieder geval precies een switch in. Echt eenduidig antwoord heb ik er nooit op kunnen vinden. Misschien weten de stratadepten op dit forum er meer van.

marc_o
13 maart 2006, 14:28
Nog niet tegengekomen, die gaten......laat eens een foto zien?

Bram+
13 maart 2006, 14:34
http://i16.ebayimg.com/01/i/04/bb/c1/af_1_b.JPG
zoiets.

fred dons
13 maart 2006, 15:03
het zijn de richtplekken voor de router

robert-gitarist
13 maart 2006, 15:10
Ha in mijn Fender Sambora kwam ik dat ook tegen.Alleen dan 1 cirkel.Ten opzichte van middelste element.Vroeg me ook al af waar dat voor was :D

piezo
13 maart 2006, 16:26
het zijn de richtplekken voor de router
Bedankt, Fred. Ik had natuurlijk wel gegokt dat het met de automatisering van het produktieproces te maken had, maar wist niet hoe of wat. Fender schijnt er zelfs geheimzinnig over te doen, heb ik begrepen.

Het "extra schakelaar" verhaal beschouwde ik wel als onzin. Op de Dick Dale Strat mag daar dan wel een schakelaar zitten (onhandige plek, zeg!), maar dan zou Fender op alle gewone gitaren heus niet onnodig gaten frezen.

Bij mij zit er trouwens ook maar ééntje, en ook ongeveer onder het middenelement. Waarom sommige Fenders er dan meer hebben? Ach ja, er moeten natuurlijk wel mysteries blijven. :)

Bram+
13 maart 2006, 16:35
Ik had ooit ergens gelezen waarom dat routingverhaal niet kon kloppen (werd ook verklaard waarom oude strats ze vaak hebben en nieuwe strats vaak of helemal niet) maar ik kan me het exacte verhaal niet voor de geest halen.

Robbert
13 maart 2006, 17:24
Gibson zou het sound chambers noemen :seriousf: