PDA

View Full Version : hoe verhelp ik het iiritante geluid van een plectrum bij het aanslaan



maartenbuskoop
13 maart 2006, 13:59
als ik met een plectrum speel dan hoor je de aanslag steeds... ik vind dit hoogst irritant.... is het dat ik te hard aansla of is het iets anders... word nou toch knap vervelend... naja als iemand raad heeft hoor ik het graag....

ArpeggioKing
13 maart 2006, 14:02
probeer eens dikkere plectra te gebruiken, dan "hoor"jeje plectrum wat minder

rickert
13 maart 2006, 14:04
niet recht op de snaren aanslaan wil ook nog wel eens helpen, heel klein beetje schuin houden.

waayer
13 maart 2006, 14:07
als ik met een plectrum speel dan hoor je de aanslag steeds... ik vind dit hoogst irritant.... is het dat ik te hard aansla of is het iets anders... word nou toch knap vervelend... naja als iemand raad heeft hoor ik het graag....


Doe er een washandje over :) nee hoor je kunt dit nooit helemaal vermijden
hoogstens je versterker wat harder zetten dan hoor je het ook niet zo goed.

vasnd
13 maart 2006, 14:17
houd je plectrum eens iets minder hard vast, dat werkt bij mij meestal wel tegen de irritantste geluiden ( niet tegen alles )

arjanb01
13 maart 2006, 14:20
houd je plectrum eens iets minder hard vast, dat werkt bij mij meestal wel tegen de irritantste geluiden ( niet tegen alles )

je plectrum horen graven in je gitaar is toch een lekker karaktervol geluid ? Ik zie het meer als een effect ! :hippie: 8-)

Javaca
13 maart 2006, 14:53
Speel gewoon met je vingers...