PDA

View Full Version : Breedlove...kort videoclipje



gertdm
13 maart 2006, 12:55
Een tijdje geleden hadden we het in een ander topic over (mijn) Breedlove.
Hierbij n klein videoclipje. Het is simpel opgenomen en ik heb geen microfoons of zo gebruikt. Wat dat betreft doet Picker het stukken beter :)
Niettemin kun je toch wel horen hoe die kleine gitaar ongeveer klinkt....
www.people.zeelandnet.nl/gertdem/Breedlove2a.wmv

Hij is inmiddels voorzien van een Fishman. De snaren zijn Martin SP 011

Ik zal er binnenkort ook ns eentje maken met mijn Taylor LKSM-12....
:)

chris c
13 maart 2006, 13:15
Kleine gitaar, grote klank zo te horen. Karaktervol van hoog tot laag. De opname is inderdaad niet top, maar er zit wel leven in :)

gertdm
13 maart 2006, 13:22
Ja t is simpel he...maar oke...23 april live in Raalte (Acoustic strings) en dan zal t geluid uiteraard wel veel beter zijn :) The real thing, zal ik maar zeggen ....:)
Het klopt dat deze gitaar erg veel karakter heeft....warme klank en tegelijk erg sprankelend. Iedereen die hem akoesties hoort is erg onder de indruk...

Luca P
13 maart 2006, 15:44
Da's een mooie gitaar. Ik moet ooit nog zoiets in mijn kamer hebben staan.
Ik keek even op je site. Heel netjes allemaal.
Kreeg je niet de kriebels toen Tommy zo stond te kijken?

gertdm
13 maart 2006, 16:25
Da's een mooie gitaar. Ik moet ooit nog zoiets in mijn kamer hebben staan.
Ik keek even op je site. Heel netjes allemaal.
Kreeg je niet de kriebels toen Tommy zo stond te kijken?

Gelukkig had ik op die foto mijn 12string in mijn handen...en dan krijg ik alleen de kriebels als Leo Kottke zou kijken en luisteren... :)

Picker
13 maart 2006, 17:54
Boeiend gitaartje Gert, proficiat nogmaals. Wist je overigens dat Larry Breedlove tegenwoordig bij Taylor werkt? Ik kwam hem laatst nog tegen.

Wat dat geluid betreft: op mijn video is de geluidsopname op de digitale recorder later over de clip geplakt. Vandaar dat het geluid beter is. Die videorecorder was gewoon van de HEMA.

En nu wil ik jouw Taylor LKSM horen!

gertdm
13 maart 2006, 18:23
Aha :) Bedankt voor de info Picker...

Oke, ik zal morgen eens n stukje opnemen met de Taylor....hij gaat met de week beter klinken.

Ah..nu begrijp ik ook waarom de Taylor's de laatste tijd beter zijn dan voorheen...sinds Larry Breedlove.....(grapje...) :)

Picker
13 maart 2006, 18:55
Ah..nu begrijp ik ook waarom de Taylor's de laatste tijd beter zijn dan voorheen...sinds Larry Breedlove.....(grapje...) :)

Nee... hij was daar op stage!

(ook grapje :))

gertdm
13 maart 2006, 20:10
hi hi :) :)

gertdm
13 maart 2006, 20:54
Het clipje is van de server. Zie nieuw Topic Taylor LKSM :)

Icarus169
15 maart 2006, 12:23
Hey,

Heb je misschien een sample song gespeeld op een breedlove, ik ben namelijk zeer geinterresseerd naar het geluid en het filmpje staat niet meer op de server.

gertdm
15 maart 2006, 13:10
Hoi,

Nee ivm ruimte op de server moest ik het eraf halen. Ik wil het je wel mailen eventueel maar de geluidskwaliteit is niet super.
Het geluid van Breedlove gaat richting Martin / Santa Cruz, maar met een diepere bas en warmer midden. Het hoog is erg sprankelend. De feel van Breedlove is erg fijn.
Doet me erg aan Santa Cruz denken. De Breedlove die ik heb (een C5 MH) is een kleine gitaar (zit tussen 000 en OM in).
Breedlove's zijn niet eenvoudig te krijgen heb ik begrepen. Mede door de vraag en het feit dat de amerikaanse Breedloves in een kleine fabriek worden gebouwd. Het is kennelijk moeilijk voor distributeurs om er een stock op na te houden. In nederland is er ook maar 1 importeur.
Ook de goedkopere Atlasserie is er nog niet geloof ik, in Nederland.

Icarus169
15 maart 2006, 14:31
Ik vind het iig prachtige gitaren en ben zelf opzoek naar een nieuwe gitaar, maar kan tot nu toe geen winkel vinden die er een heeft.

De toonbeschrijving is namelijk precies wat ik zoek.

Sprankelende hoge tonen maar toch zoveel mogelijk warmte en een liefst diepe bas.

Als je het filmpje zou willen mailen zou ik erg blij zijn.


Bedankt :)

gertdm
15 maart 2006, 15:30
zie je thuismail...:)

Icarus169
15 maart 2006, 15:47
Bedankt voor het filmpje en de foto's !

gertdm
15 maart 2006, 16:28
you are welcome :)