PDA

View Full Version : wlke nieuwe buis in attax 100



thieske
13 maart 2006, 12:05
Yo.. ik heb al een tijd een attax 100 als repetitie-amp.. maar dat ding is ook niet zo nieuw meer, en het hoog is een beetje mat aant worden, nu heb ik t ding ff opengesloopt en zie dat er een 12ax7a hughes and kettner buisje in zit..dat klonk niet echt verkeerd tot nu toe.. maar.. wat is beter..?? En waar is dat betere dan te krijgen?

robert-gitarist
13 maart 2006, 12:46
Tsja wat is beter..goeie vraag.Het is een kwestie van smaak.Wat goed spul is is Groove Tubes maar daar betaal je ook voor.En tsja het is moeilijk te zeggen want je moet echt van het geluid houden.Electro Harmonix heeft ook leuke buisjes en kosten niet zo gek veel net als Sovtek.Maar als die H&K buisjes je goed bevielen waarom doe je die niet erin dan?Je weet nu hoe die klinken en die vond je okee ;)

thieske
13 maart 2006, 13:20
hoe zou je die groove tubes dan omschrijven.. ik zou zelf meer naar een bluesy geluid willen, de clean wat sneller laten oversturen.. maar dan kom ik met buizen natuurlijk niet ver genoeg... zijn er eigenlijk geen aanpassingen te doen op dit bakkie?

Arjo
13 maart 2006, 16:42
Ik heb zelf ook een Attax 100 en heb hier een tijdje terug een marshall ECC 83 ingepropt (staat althans op t doosje). Ik moet zeggen dat ik hem echt lekker vind klinken, kan het geluid niet echt omschrijven maar ik vind hem net wat vetter.
Misschien kun je er wat mee.

Arjo