PDA

View Full Version : Epiphone Korina Explorer: ervaringen?



ruezzz
13 maart 2006, 11:38
Wie kan wat zinnigs zeggen over de kwaliteit en sound van de Epiphone Korina Explorer? Hoe zijn de stock-pickups. Hoe houdt ie zich ten opzichte van een echte Gibson. Is de constructie (neckthru) anders dan bij Gibson bijvoorbeeld? Wat zou je er aan moeten doen om hem profi-podium-proof te maken?

(Ik zag op Ebay een 76-er Gibson gaan over 3050 dollar, waanzinnig mooie gitaar... het wordt tijd dat ik de Staatsloterij eens ga winnen, of een wereldhit schrijf...zucht...)

E-J
13 maart 2006, 11:59
Hoi,
Ik heb een Epiphone Gothic Explorer gehad. Goede kwaliteit voor het geld. De neckthru is volgens mij hetzelfde als een Gibson. Qua kwaliteit is hij natuurlijk minder dan een echte, maar veel verschil vind ik er er niet tussen zitten. Hij hield zich zelf super staande tegenover de Gibson Voodoo Flying V van een vriend van me. Erg lekker geluid, behoorlijk stemvast en hij ziet er gewoon puik uit. De mensen vinden het geweldig :)...'check die vette gitaar' heb ik behoorlijk vaak gehoord.

De standaard elementen vond ik goed, maar niet super. Ik zou zeggen zet er echte Gibson humbuckers in! En dan straplocks en misschien goede stemmechanieken en je hebt een puike gitaar ;)

Minpunten: hij is knoerte zwaar en de balans is niet wat je noemt super, al is daar wel aan te wennen...ik kon het alleen niet en heb hem daarom verkocht. Het is natuurlijk wel één van dé gitaren om flink mee te rocken! Echt veelzijdig is hij daardoor niet, hij is niet echt geschikt om rustige muziek mee te spelen.

Orpheo
13 maart 2006, 12:02
hij is niet echt geschikt om rustige muziek mee te spelen.
en dat terwijl de xplorer en flying V gemaakt waren, en ontworpen waren, als jazzbak

Josdevos
13 maart 2006, 12:03
Misschien is de deze iets voor jou? Originele 1976 Exp.

http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/13079202-gibson-explorer-genuine-1976-limited.html?start=1650

Agent_Smith
13 maart 2006, 12:19
Explorers hebben geen neck-through. Tenminste niet de Gibsons en Hamers.

ruezzz
13 maart 2006, 12:22
Sorry, ik bedoel: verlijmde neck?

@ JosdeVos: yep, zo een bedoel ik....
Ik heb em een mailtje gestuurd, maar vertouw het niet helemaal eerlijk gezegd.

Dit staat ook op 2ehands.be:
'Advertenties in het Engels geschreven zijn in negen van de tien gevallen afkomstig van een oplichter.'

Hoe kun je checken of ie authentiek is?

gerrekat
13 maart 2006, 12:24
de andere gitarist van mijn band had er een, nadat de PU's waren vervangen was het een hele behoorlijke gitaar, mij een beetje te dikke nek alleen....

RedBuell
13 maart 2006, 12:38
Heb een tijdje op een Ibanez destroyer gespeeld wat een erg gaaf ding was dat maar ook weer loei en loei zwaar, tevens moet zo'n explorer model best laag hangen anders poremt het totaal niet.

Orpheo
13 maart 2006, 12:43
Heb een tijdje op een Ibanez destroyer gespeeld wat een erg gaaf ding was dat maar ook weer loei en loei zwaar, tevens moet zo'n explorer model best laag hangen anders poremt het totaal niet.

maar dat laatste is met iedere gitaar toch? :D

dat ik mijn gitaren echt laag heb hangen is gewoon, omdat t anders TOTAAL niet speelt (en de strat hangt NOG lager dan de les paul)

RedBuell
13 maart 2006, 12:53
Normaal vind ik heuphoogte een prettige hoogte maar dat zag er niet uit met die destroyer. Die destroyer moest echt daar nog een stuk onder (net zolaag als Hetfield of Slash). Alleen als een gitaar dan zo laag hangt kan ik er alleen nog maar powerchords mee spelen.

Squier4ever
13 maart 2006, 13:26
op zich een vette gitaar, maar vind de pups echt kut
zijn microfonisch als de tering, en daarbij klinken ze IMO een beetje schel

Josdevos
13 maart 2006, 13:36
Sorry, ik bedoel: verlijmde neck?

@ JosdeVos: yep, zo een bedoel ik....
Ik heb em een mailtje gestuurd, maar vertouw het niet helemaal eerlijk gezegd.

Dit staat ook op 2ehands.be:
'Advertenties in het Engels geschreven zijn in negen van de tien gevallen afkomstig van een oplichter.'

Hoe kun je checken of ie authentiek is?

Hmmz nu ik hem nog eens bekijk vind ik het ook wel vrij "shady"...
Tja staat op 2dehands.be, als ie authentiek is enkel ophalen en Belgie dus...

ruezzz
14 maart 2006, 13:20
Ik heb em gemaild maar hij reageert niet...
Denk dat ik budget-technisch gesproken toch maar bij een Epi blijf i.p.v. Gibson. Ik heb nog een paar goede humbuckers liggen die ik erin zou kunnen zetten...

Ganjaman
14 maart 2006, 13:27
degene die het had over tuners vervangen: er zitten naar mijn weten standaard grover tuners op, die zijn minstens net zo goed als de tuners op de gibsons

ruezzz
16 maart 2006, 10:24
@ JosdeVos

Dit mailde hij terug:

Hi,
I'm at present working in Italy on board of an offshore vessel.
Even here we have internet connection as you can see.
It is at a shipping company. I can let you test it for 5 days if you want.I will pay the shipping cost too.Just let me know if you want to buy it and give me your shipping address and name.
Thanks and I will wait your reply.

Right, en ik ben zeker malle pietje....

almarvk
16 maart 2006, 11:03
Dit staat ook op 2ehands.be:
'Advertenties in het Engels geschreven zijn in negen van de tien gevallen afkomstig van een oplichter.'


Ik snap daarom ook niet waarom 2ehands.be die advertenties niet verwijderd. Zo krijgt je website alleen maar een slechte naam.

Ze constateren het wel, maar doen er dus niets mee... Lekker is dat.

Lord Abortion
16 maart 2006, 11:04
:) Ze zijn toch zo makkelijk te herkennen die scammers.

jorrit
16 maart 2006, 11:12
Minpunten: hij is knoerte zwaar en de balans is niet wat je noemt super, al is daar wel aan te wennen...ik kon het alleen niet en heb hem daarom verkocht.

zwaar??? ik vind hm nou niet echt zwaar.. mss als je stratjes gewend ben.
De balans is simpel op te lossen door de strapbevestiging op de sg plaats te monteren... nergens meer last van..