PDA

View Full Version : Goed advies nodig.



erikvdh
13 maart 2006, 11:30
Hey mensen,

Ik ga shoppen voor een nieuwe versterker, en ik wil aan de hand van wat specs eens weten wat jullie mij adviseren.
Luisteren en testen is een must, maar ik ben iemand die me gemakkelijk wat laat aanpraten door een verkoper dus wil ik graag een paar richting die ik in kan kijken.

Wensen:

*Een versterker (combo of stack maakt niet uit) met 2x10 of 2x12 speakers.
*Buizen, volledig of buizen in de preamp en de eindtap transistor maar niet enkel transistor
*Mooi clean
* GEEN moddeling dingen aan boord.
* Min. 50w RMS
* Budget rond 1000 euro (mag iets meer/iets minder zijn)

Wie kan mij wat handvaten geven?
Ik speel voornamelijk rock muziek, er hoeven verder niet teveel poespasjes op te zitten want ik gebruik voornamelijk mn losse effecten.

Ben eens benieuwd en alvast bedankt voor de moeite!

Erik.

wytz
13 maart 2006, 11:37
koch twintone!

EDIT; al is die wel maar 1x12....

BLOK182
13 maart 2006, 12:11
Engl Screamer/Thunder, Rivera Chubster 40.

arjanb01
13 maart 2006, 12:43
Hey mensen,

Ik ga shoppen voor een nieuwe versterker, en ik wil aan de hand van wat specs eens weten wat jullie mij adviseren.
Luisteren en testen is een must, maar ik ben iemand die me gemakkelijk wat laat aanpraten door een verkoper dus wil ik graag een paar richting die ik in kan kijken.

Wensen:

*Een versterker (combo of stack maakt niet uit) met 2x10 of 2x12 speakers.
*Buizen, volledig of buizen in de preamp en de eindtap transistor maar niet enkel transistor
*Mooi clean
* GEEN moddeling dingen aan boord.
* Min. 50w RMS
* Budget rond 1000 euro (mag iets meer/iets minder zijn)

Wie kan mij wat handvaten geven?
Ik speel voornamelijk rock muziek, er hoeven verder niet teveel poespasjes op te zitten want ik gebruik voornamelijk mn losse effecten.

Ben eens benieuwd en alvast bedankt voor de moeite!

Erik.

koch studiotone, 20 watt maar hard zat ! :rockon:

robert-gitarist
13 maart 2006, 12:44
Randall heeft ook mooie buizenbakken.Kosten nog onder de 1000 euro en klinken waanzinnig.Randall heeft echt een hele mooie clean aan boord.Ik heb een aantal Marshall gehad en kreeg die dingen echt never nooit strak en mooi clean maar sinds ik Randall heb wel.Ik heb gewoon een solid state Randall maar ook diverse buizenbakken geprobeerd van Randall.En ja veder is Koch een hele goeie en ENGL ook.Helaas heeft een MEsa Boogie geen combo's met 2*12 of 2*10.En een half stack kost zelfs 2de hands nog ver boven je budget.Anders was Mesa Boogie ook wel een goeie.

Rwin
13 maart 2006, 13:30
mesa heeft wel combo's met 2x12. BV de rect-o-verb 2x12 of de blue angel 2x12.

Han S
13 maart 2006, 13:58
Het gaat er toch om wat jij mooi vindt? Nu krijg je allemaal reacties over wat anderen mooi vinden en daar moet je dan iets uit weten te halen waar je wat aan hebt.

@all. Een opmerking als: versterker XXYY heeft niemand wat aan, probeer dus te omschrijven waarom jullie denken dat die versterker ideaal is.

Rwin
13 maart 2006, 14:06
han, daar heb je gelijk aan maar de TS vraagt gewoon naar welke versterker goed is.

Zelfde als welke auto is goed, ik ga er vooral mee rijden... :chicken:

Maar ik snap je punt wel :)

Han S
13 maart 2006, 14:34
Wat ik al heel mooi vind is dat hij geen modeling dingen er in wil. Buizen buizen en nog eens buizen dus, maar besef dat er enorme klankverschillen zijn tussen diverse buizenamps.

Neem Koch, Marshall en Fender bijvoorbeeld, dat zijn enorm verschillende versterkers. En je hebt een punt Rwin, gewoon proberen en je niet laten omlullen door een verkoper.

jozum
13 maart 2006, 15:48
het zou inderdaad handig zijn als de topicstarter verder uitwijdt over klankvoorkeur. Hou je van een clean dat snel opbreekt (denk het niet, anders zou je niet minimaal 50 watt willen), hou je van karakteristiek clean (fender bijv) of meer van een neutraal clean (koch bijvoorbeeld).

Mijn 2 cents: probeer de peavey delta blues 2x10. Zit een beetje naast jou beschrijving (30 watt) maar vind ik echt een mooi clean hebben. Bovendien is hij niet duur (650 nieuw). Zeker de moeite waard om te checken.

andere optie in je prijscategorie: vox ac30cc2?

jozum

BLOK182
13 maart 2006, 16:04
Die Peavey Delta blues en classic zijn idd ook erg fijne bakken, en betaalbaar!

erikvdh
13 maart 2006, 16:08
Misschien moet ik dat even nader uitleggen.

Ik vindt strak clean, met karakter zoals dat van fender heel mooi, maar er zullen nog wel meer versterkers zijn die dat hebben.
De reden dat ik minstens 50 watt wil is omdat ik er ook mee het podium op wil en ik wil hem dan ook kunnen gebruiken om mezelf te horen.

en ik wil graag 2x10 of 2x12 voor een breder geluid en stereo delay (ping pong)

Erik.

guhlenn
13 maart 2006, 16:11
dan heeft u een stereo amp nodig. en daar gaan al uw opties het raam uit...

rack setup is dan handig, met stereo poweramp.

erikvdh
13 maart 2006, 16:32
Vergeet dat ping pong dan maar.

2x speakers dan alleen voor de betere spreiding

AART
13 maart 2006, 18:02
Mesa Boogie Mark IV Widebody combo.

erikvdh
14 maart 2006, 10:02
Ik heb mijn oog laten vallen op een London City Bulldog.
Een aantal mensen die ik ken, kennen dat spul nog van vroeger en waren er wel over te spreken.

Heeft iemand al eens gespeeld op dat ding?

Erik.

taylor
14 maart 2006, 11:47
dat nieuwe spul ken ik niet,heb nog wel een oude top ervan.maar dat heeft niks met het merk van nu te maken dacht ik.

veder kan je geen advies geven je moet gewoon wat gaan proberen lijkt me,als je een simpele goeie rock amp zoekt dan moet je zeker is kijken na oude marshalls misschien een jcm800 master volume combo..

2ehands wordt veel leuk spul aangeboden zeker de moeite waard om na te kijken.

crrrN
14 maart 2006, 13:41
London City Bulldog klinkt niet verkeerd, maar ik heb het idee dat er voor hetzelfde geld tweedehands meer en beters te krijgen is.

hendrix_appendix
14 maart 2006, 22:17
of anders een marshall DSL 212 combo oid? Lijkt me zelf wel gaaf zo'n ding.

Mitch
15 maart 2006, 11:04
London City Bulldog klinkt niet verkeerd, maar ik heb het idee dat er voor hetzelfde geld tweedehands meer en beters te krijgen is.

Dat klopt helemaal. Het is echt een budget-amp met een oude merknaam, zodat het niet te 'nieuw' overkomt op ons behoudende gitaristen. Het is gewoon, net als de LC gitaren, de verkoophit van een bekende importeur, stel je er verder niets van voor.

Clean met karakter wil je: bedoel je daar clean dat bijna opbreekt of gewoon strak clean met een mooie klank mee ? Er zijn namelijk 50W versterkers als de Rivera's die makkelijk kunnen opbreken op hun clean kanaal maar ook amps als de Koch of Engl die erg lang clean blijven. En dat maakt een hoop uit !

Verder lees ik nergens of je ook twee kanalen wil ? Of haal je ook je scheurgeluiden uit pedalen ?

Orpheo
15 maart 2006, 11:55
koch twintone of studiotone. die dingen klinken nl imo superlekker, heel veelzijdig. en die 20w van de studiotone gaat hard zat!

vox ac30

engl screamer