PDA

View Full Version : advies nodig.........?



ruben knipping
13 maart 2006, 11:28
Hallo

Kan iemand met een versteker cabinet + top adviseren?

- er moet een goede metal en clean geluid op zitten.
- Prijs +/-700 Euro
- Liefst nieuw

Ik zat zelf te denken aan de line 6

Cabinet
Spider II 412 Cab MKII Box for Spider II HD
http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_15_GBOX_79_GIT0005443-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Top
Spider II HD 150, 150 Watt Stereo Head, incl. FBV-2
http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_15_GTOP_79_GIT0005442-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Behringer
Randall

of kan iemand mij iets anders adviseren
het is vooral bedoelt voor in de oefenruimte/studio/optredens

Ruben

Cris
13 maart 2006, 11:30
Je had net toch al een topic over Behringer?

andoni
13 maart 2006, 12:42
Hallo

Kan iemand met een versteker cabinet + top adviseren?

- er moet een goede metal en clean geluid op zitten.
- Prijs +/-700 Euro
- Liefst nieuw

Ik zat zelf te denken aan de line 6

Cabinet
Spider II 412 Cab MKII Box for Spider II HD
http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_15_GBOX_79_GIT0005443-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Top
Spider II HD 150, 150 Watt Stereo Head, incl. FBV-2
http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_15_GTOP_79_GIT0005442-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Behringer
Randall

of kan iemand mij iets anders adviseren
het is vooral bedoelt voor in de oefenruimte/studio/optredens

Ruben
Ik heb het in je vorige thread al gezegd en ik zeg het opnieuw:

Voor 700 euro heb je GEEN GOEDE TOP + CAB. En al helemaal niet nieuw. Die dingen die je opnoemt zijn oefenversterkers voor beginners (behalve Randall, die maken voor weinig geld goede dingen) die om marketingredenen extra vermogen hebben gekregen en in top + cab te koop zijn zodat mensen die dat stoer vinden staan maar er eigenlijk niet het budget voor hebben zoiets kopen (zoals jij in dit geval). Het is geen absolute rommel, maar het is wel weggegooid geld, want voor hetzelfde geld koop je een degelijke combo in plaats van dat plastieken gedoe die 10 x beter klinkt, en als je even doorspaart kom je in de regionen van een degelijke 2e hands top+cab.

Johannes
13 maart 2006, 12:50
Ik heb het in je vorige thread al gezegd en ik zeg het opnieuw:

Voor 700 euro heb je GEEN GOEDE TOP + CAB. En al helemaal niet nieuw. Die dingen die je opnoemt zijn oefenversterkers voor beginners (behalve Randall, die maken voor weinig geld goede dingen) die om marketingredenen extra vermogen hebben gekregen en in top + cab te koop zijn zodat mensen die dat stoer vinden staan maar er eigenlijk niet het budget voor hebben zoiets kopen (zoals jij in dit geval). Het is geen absolute rommel, maar het is wel weggegooid geld, want voor hetzelfde geld koop je een degelijke combo in plaats van dat plastieken gedoe die 10 x beter klinkt, en als je even doorspaart kom je in de regionen van een degelijke 2e hands top+cab.

+ 10

Advies: ga naar een winkel en probeer zoveel mogelijk versterkers uit! Je oren vertellen je vervolgens welke amp je moet kopen.

tillens
13 maart 2006, 12:55
De stack van London City is dan best te betalen hoor. En daar kan je volgens mij best een goed geluid halen. Ik weet hoe de amp klinkt, niet hoe de cab klinkt..

Balthazar
13 maart 2006, 14:56
koop gewoon een harde metal buizen top voor dat geld, bijvoorbeeld peavey 5150, en spaar nog 400 e voor een leuke cab. bijvoorbeeld marshall 1960.
budget transistor spullen krijg je spijt van !! die lijken misshcien leuk in eerste instantie maar in een band of bij optredens komen ze niet door de mix. buizen gaan zoiezo harder, klinken beter, zijn beter hoorbaar, warmer, en ja, ook duurder.

edit - peavey 5150 combo. beste metalgeluid en nog binnen je budget ook

Ritch
13 maart 2006, 16:08
edit - peavey 5150 combo. beste metalgeluid en nog binnen je budget ook

Maar géénn clean.

Rude Perception
13 maart 2006, 16:37
Heb je een goede reden dat je een stack wilt en geen combo? Ik speel zelf over een Marshall DSL401, kan je voor 450 tweedehands makkelijk op de kop tikken. Een aardige clean, en je kan er zeker wel een goede metal scheur uit halen (al dan niet met pedaaltje, maar ik doe het zonder).

Dit is 40 watt buizen, en dat komt overal bovenuit. En als je het echt nodig hebt/wilt kan je er altijd nog een leuk 1x12 kastje bijkopen en die er bij aansluiten. Of 2 2x12 kasten (je hebt 2 speakeruitgangen, ik weet niet of het goed klinkt als je er 1 2x12 bij gooit). Tot als je het echt nodig vind 2 4*12 cabs.