PDA

View Full Version : Korg Ampworks, iemand ervaring mee?



Harry
13 maart 2006, 09:16
ik heb een suf transistorcombootje (Novanex) en wil dat weer gaan gebruiken om over te gaan oefenen thuis. Die Korg kost iets van 49 euro, is dat een leuk ding voor dat geld om een beetje thuis te kunnen pielen?

Bouke
13 maart 2006, 10:35
yep, grappig ding, ik hem 'm ook. klinkt redelijk, zeker als je de prijs er ook bij in gedachten hebt. Maar het klinkt best oke met koptelefoon, zelfs over de zanginstallatie klonk het redelijk. Het is geen Pod-kwaliteit, maar voor oefenen thuis en eventueel op repetities werkt het aardig. Het ding werkt op batterijen dus lekker mobiel zeg maar. Je kunt er ook nog wel redelijk mee opnemen. Als je het gokje wilt wagen voor dat bedrag zou ik het niet laten. Als je serieuzer wilt, ga je voor Pod's.

Bouke

Harry
13 maart 2006, 11:10
okee dank je. Die gaat er wel komen, zag net ook nog een Behringer DI met wat modelling functies, maar om de een of andere reden staat die Korg me meer aan.

hoofd
13 maart 2006, 11:39
okee dank je. Die gaat er wel komen, zag net ook nog een Behringer DI met wat modelling functies, maar om de een of andere reden staat die Korg me meer aan.

Korg is leuk spul, ik heb zelf de PX4D, das de nieuwste Pandora, en daar ben ik erg tevreden mee. De hardere distortions zijn niet super, maar de cleane geluiden en de synthesizer geluiden zijn erg leuk. Ik heb er dikke lol mee als oefending. Van Behringer heb ik de v-amp 2 gehad, maar dat vond ik helemaal niks...

emiel
13 maart 2006, 18:31
jaren geleden de korg px-1 aangeschaft, nooit spijt van gehad, distortions zijn niet geweldig, overdrives weer wel, zeer mooie chorus, delays zijn ook wel te pruimen,amp cabs klinken ook heel goed, een nadeel is wel dat je de vol knop op je gitaar helemaal open moet houden, voor de px-1 dan wel, korg maakt goede spullen, VOX Valvetronix versterkers zijn samen met korg ontwikkeld.......

LPplayer
14 maart 2006, 18:22
De Korg ax1500g is voor zijn prijs en waarde en het jaar waar hij in is gemaakt ook een lekker modelingding.
Heb tot nu toe al mijn demo's daarmee op genomen en ik stond verbaast van de kwaliteit.
Korg maakt idd goed spul


jaren geleden de korg px-1 aangeschaft, nooit spijt van gehad, distortions zijn niet geweldig, overdrives weer wel, zeer mooie chorus, delays zijn ook wel te pruimen,amp cabs klinken ook heel goed, een nadeel is wel dat je de vol knop op je gitaar helemaal open moet houden, voor de px-1 dan wel, korg maakt goede spullen, VOX Valvetronix versterkers zijn samen met korg ontwikkeld.......

Nitefly7
24 maart 2006, 15:00
okee dank je. Die gaat er wel komen, zag net ook nog een Behringer DI met wat modelling functies, maar om de een of andere reden staat die Korg me meer aan.

Die ampworks apparaten zijn vooral bedoeld om te gebruiken als line-out ding, dus naar hoofdtelefoon/computer/stereo-installatie ofzo.. mijn ervaring is dat als je 'n Pandora (heb zelf een PX-4) aansluit op 'n gitaarversterker, het geheel klinkt als een dweil..

over een PA is 't best aardig (alleen ruist het als een kameel door een nomadenkamp..)

die Behringer GDI-21, is een Sansamp kloon en klinkt (samples op de site...) errug ..bruikbaar... (ik zal hem volgende week op de Messe wel even bekijken)

voor wat jij wilt zou ik eerder gaan voor die GDI, een POD of V-Amp ofzo..
als je je versterker niet hoeft te gebruiken, is een Ampworks (welke dan ook) geweldig...

Harry
25 maart 2006, 12:54
dank voor de suggesties heren, maar het is toch de ampworks geworden. En ik ben er blij mee. In combinatie met dat suffe Novanex versterkertje klinkt het best lekker. Die versterker klinkt zo neutraal dat het geluid puur uit de ampworks komt. Mij Bedrock zal ik er niet mee lastig vallen, want die klinkt van zichzelf prima.

Het was de laatste trouwens, vorige week kreeg ik te horen dat ze uitverkocht waren. Nu kwam ik bij Feedback om de opvolger uit te proberen, en toen bleek er nog eentje 'achter' te liggen.