PDA

View Full Version : Van gitaartop 'combo'versterker maken



Archenemy
13 maart 2006, 00:14
goedenacht mensjes ,
Ik zat eens te denken over een versterkerjob ,
Het zit zo :
ik was van plan denk ik een jcm900 top te kopen en daarvan de apparatuur eruit te halen in een kast te bouwen en aan te sluiten op een 12 " speaker , is dit een goed idee en hoe wordt het geluid???

gr Tim

Rude Perception
13 maart 2006, 00:31
ik heb geen idee hoe het geluid wordt, maar zelf denk ik dat een losse kast beter klinkt.

Wat heb je eraan. Als je de spreiding niet wil verliezen moet je 2x12 speakers eronder zetten, met als gevolg een ontilbaar geheel, minder makkelijke overstap naar andere speakerkast, en een waarede daling.
Ik snap het niet helemaal. Ik zou het eerder andersom (van combo top maken) doen. Ook met optredens makkelijker, je eigen toon, zonder te veel met speakers te slepen.

Han S
13 maart 2006, 00:48
Ik zie het voordeel ook niet zo hoor, ik heb een JCM800 combo met 1x12. De versterker is hetzelfde als die in de losse top, alleen hangt ie andersom tegen de bovenkant van die combo geschroefd en zijn de letters en cijfers ook andersom gedrukt. Als je van een top een combo maakt moet je dus ook een andere frontplaat hebben.

En ik neem altijd op met een 4x12 kast op dat combo'tje aangesloten want dat klinkt vetter, dieper en groter.

Helter Skelter
13 maart 2006, 00:50
goedenacht mensjes ,
Ik zat eens te denken over een versterkerjob ,
Het zit zo :
ik was van plan denk ik een jcm900 top te kopen en daarvan de apparatuur eruit te halen in een kast te bouwen en aan te sluiten op een 12 " speaker , is dit een goed idee en hoe wordt het geluid???

gr Tim

Je hebt de top nog niet begrijp ik? Dan zou ik toch echt naar een JCM-900 combo gaan kijken, er stond van de week een 100 Watts Dual Reverb 2X12 combo met nieuwe buizen te koop op marktplaats.

almarvk
13 maart 2006, 08:37
Een JCM900 combo is goedkoper en beter dan een losse top ombouwen. Je plan klinkt leuk, maar is vrij nutteloos...

DaveItUp
13 maart 2006, 09:04
Volgens mij kun je die combo's, raar maar waar, voor minder op de kop tikken dan zo'n head.