PDA

View Full Version : Fender re-issue herkennen



BartL
12 maart 2006, 23:58
Heb dus een strat te koop (klik link in signature). Nu werd mij bij de aankoop verteld dat het om een '62 re-issue ging, waarvan de zadeltjes (en brugelement) niet meer origineel waren. Zo heb ik hem dus ook te koop staan.

Hij voldoet voor de rest aan alle dingen die ik nog heb kunnen vinden.
- Halspen is aan te passen aan het uiteinde van de hals (body-kant).
- 21 fret rosewood neck.
- 3 ply slagplaat (wel origineel denk ik).
- Kluson style tuners.
- 5 way switch.

Is dit inderdaad een '62 reissue of een 'gewone' Japanner.

Maakt het iets uit voor de prijs?

Dank u.

guitardude
13 maart 2006, 02:47
hee, die zag ik net op Marktplaats.
Jammer dat je helemaal in Limburg woont. Anders was ik zeker komen kijken.
Combinatie strat + rood + rosewood neck is gewoon geil :p

Mocht hij ooit in regio Zuid-Holland terechtkomen, laat het even weten ;)

BartL
13 maart 2006, 12:55
Moet binnenkort wel richting Haaksbergen...

...maar k kom voorlopig niet in ZH :(

dejohan
13 maart 2006, 14:38
Als je de hals er af schroeft moet er in de halspocket en op de hals iets van ST62 (met mogelijk nog iets achter) staan, dan is het een 62 reissue.

Luke-wannabe
13 maart 2006, 15:23
K weet bijna 100 % zeker dat het een 62 RI is.
350 euro vind ik niet echt duur. Nu is het wel zo dat hij niet helemaal origineel is, maar ik heb mijn japanse 54 RI voor 500 gekocht, dus...

BartL
13 maart 2006, 15:49
Op de hals staat "SD-62" meen ik, op de body hetzelfde.

OK dan...RI dus. Thnx voor jullie antwoorden.

Nice :D

hansoonk
13 maart 2006, 15:56
Beetje mosterd na de maaltijd, maar andere kenmerken zijn de kluson tuners en de hals zonder skunk-stripe. Ook de kleur candy apple red met de pallisandertoets is typisch 60's RI.

BartL
13 maart 2006, 15:59
OK dan...en 350 euro is wel een redelijke prijs voor een gitaar in deze staat? De zadeltjes en brugelement zijn blijkbaar niet origineel (wist ik veel) en wat geruikersporen...

Luke-wannabe
13 maart 2006, 17:49
Maak er 400 van :D

BartL
13 maart 2006, 18:08
Nja...is waarschijnlijk al weg :D Haast!

Mjah, als ik bedenk wat ik er effectief voor betaald heb, is het een mooie deal :)

dejohan
14 maart 2006, 10:32
Ja dat is een mooie deal.

BartL
15 maart 2006, 11:59
De man voor wie ik de gitaar even vastvast zou houden opgebeld en gezegd dat er iemand was die met centen over de brug kon komen. Die deal dus afgeblazen (uiteraard met goedkeuring van die ene persoon). Krijg ik gisteravond een mailtje van die "koper"; Of de originele zadeltjes er nog opzitten.

Rechtstreeks uit mijn advertentie:
Brugelement & Zadeltjes zijn niet meer origineel. :mad:

Nu moet hij er dus toch nog even over denken...





Maargoed, nu vroeg ik me dus af. Wat nou als ik er een euro of 75-100 tegenaan gooi om er een mooie nieuwe slagplaat, nieuwe zadeltjes en een origineel '62 element erin/erop te zetten. Zou ik dat in de prijs kunnen doorreken? Oftewel, haal ik er dat weer uit? (Dan is hij dus echt helemaal origineel).

Luke-wannabe
15 maart 2006, 13:20
De man voor wie ik de gitaar even vastvast zou houden opgebeld en gezegd dat er iemand was die met centen over de brug kon komen. Die deal dus afgeblazen (uiteraard met goedkeuring van die ene persoon). Krijg ik gisteravond een mailtje van die "koper"; Of de originele zadeltjes er nog opzitten.

Rechtstreeks uit mijn advertentie:
Brugelement & Zadeltjes zijn niet meer origineel. :mad:

Nu moet hij er dus toch nog even over denken...





Maargoed, nu vroeg ik me dus af. Wat nou als ik er een euro of 75-100 tegenaan gooi om er een mooie nieuwe slagplaat, nieuwe zadeltjes en een origineel '62 element erin/erop te zetten. Zou ik dat in de prijs kunnen doorreken? Oftewel, haal ik er dat weer uit? (Dan is hij dus echt helemaal origineel).
Ik zou t niet doen. Die gitaar is waarschijnlijk gewoon goed, en het is geen vintage ding, toch? Dus wat maakt dat element en die zadeltjes nou uit!, als ie goed is...

BartL
15 maart 2006, 15:47
...maak dat de kopers maar eens wijs. Alle mailtjes die ik krijg, beginnen met: Zitten de originele zadeltjes er nog op?

:mad::mad::mad:

Wie weet houd ik 'm wel. Je weet nooit met mij :D