PDA

View Full Version : Nieuw plankje -> Ibanez Roadstar!



Luke-wannabe
12 maart 2006, 22:59
Zaterdag op de beurs imho een super koop gedaan!

Het betreft een Japanse Ibanez Roadstar uit 1983. Hij speelt en klint heel goed, eigenlijk gewoon een hardtail strat.
Gewoon 3 single coils dus. En er zit een phase switch op. Ik weet niet helemaal wat ik hiervan moet vinden eigenlijk. Het is wel gaaf, want je krijgt echt een twang, maar het geluid word wel dunner...

En hij speelt super! Een fijne C-shape neck zit er op..! Ben dr superblij mee!

Maargoed, pics...

Dit is dus de overall foto van de gitaar.
http://img424.imageshack.us/img424/1052/ibanezzetjedonker2001disse5cw.jpg

Hier kun je het zien, 3 sc's, 5 standen switch, hardtail, input op de body, en een phase switch.
http://img424.imageshack.us/img424/5931/ibanezzetjedonker003disse9yz.jpg

De kop...
http://img424.imageshack.us/img424/4105/ibanezzetjedonker006disse4ep.jpg

En het ophangknopje.. Superslim systeem. T werkt als een straplock, noway dat een band er af valt..!
http://img424.imageshack.us/img424/5987/ibanezzetjedonker016disse2cf.jpg

Orpheo
12 maart 2006, 23:07
leuk gitaartje!

guitardude
12 maart 2006, 23:21
Erg mooi ding! Gefeliciteerd ermee!
Wat heb je er nou eigenlijk voor betaald? :)

Luke-wannabe
12 maart 2006, 23:23
Erg mooi ding! Gefeliciteerd ermee!
Wat heb je er nou eigenlijk voor betaald? :)
Die kerel vroeg er E180 voor, maar ik heb m voor E150 mee gekregen. VInd ik een superprijs!
Thnq! :soul:

vulvasonic
12 maart 2006, 23:33
Is zeker een hele goede prijs. De elementen zijn niet bijzonder, maar verder is het echt een prima plank. En bijzonder stevig!

Luke-wannabe
12 maart 2006, 23:45
Is zeker een hele goede prijs. De elementen zijn niet bijzonder, maar verder is het echt een prima plank. En bijzonder stevig!
K vind de elementjes goed klinken hoor!
Echt stratalike..! Heb jij ook zo´n ding

almarvk
13 maart 2006, 08:34
Ziet er goed uit voor een strat van 20 jaar oud! Have fun with it!

vulvasonic
13 maart 2006, 09:31
K vind de elementjes goed klinken hoor!
Echt stratalike..! Heb jij ook zo´n ding

Zelf niet. Maar ik ken er wel een paar die zo'n ding hebben. Ik heb er ook nog mee opgetreden en mee in de studio gezeten (met de originele PU's). Slecht zijn ze zeker niet, maar laat ik het zo zeggen; een paar topelementen maken van deze gitaar al snel een topgitaar, want er valt maar verrekt weinig negatiefs te vertellen over deze plank.

Ik heb vrienden ook wel eens geadviseerd op zoek te gaan naar deze gitaar. Vrienden die gitaar wilde leren spelen, niet teveel geld uit wilden geven, maar wel iets goeds wilden hebben. Iedere keer sta ik weer versteld van de kwaliteit van die gitaren.

BLOK182
13 maart 2006, 12:40
Die gitaar hing ook op de muziekschool hiero, idd erg fijn ding! Kan me voorstellen dat je met goeie elementen een fijne axe voor weinig hebt!! Congrats!!

Luke-wannabe
13 maart 2006, 15:29
Okay, Okay! Thanks allemaal! Denk wel dat ik er nog even de stock elementen in laat zitten, vind m zo al super-goed!
Anyways, thanks again voor alle toffe feedback. Vind ik echt heel erg gaaf!

Ritch
13 maart 2006, 16:01
I know them! Ik speel regelmatig op 2 verschillende roadstartjes ook from back from the eighties. Ze zijn inderdaad erg goed voor hun geld, maar deze ziet er wel erg góéd uit! Heel clean :) Congrats!

Luke-wannabe
13 maart 2006, 22:21
I know them! Ik speel regelmatig op 2 verschillende roadstartjes ook from back from the eighties. Ze zijn inderdaad erg goed voor hun geld, maar deze ziet er wel erg góéd uit! Heel clean :) Congrats!
Ah flex! Zijn ze van jezelf? Kom net trug van een repetitie met t bandje:D. Elementjes piepen iets sneller dan die van me Fender jap. Nou ja, maar een beetje onder controle weten te houden, heh :soul:

Ritch
13 maart 2006, 22:47
Nopes, hingen al tijden in de oefenruimte van de bigband waar ik in speel. Ze waren helemaal verlept toen ik bij de bigband kwam, en ze hingen er maar bij als brandhout. ff bij de gitaarboer langs geweest, gereviseerd, en de dirigent (die de gitaren 25 jaar geleden had gekocht) wist niet meer wat-ie zag :D hoef ik m'n Ib niet meer mee te slepen wanneer we een repetitie hebben!

Luke-wannabe
13 maart 2006, 23:27
Nopes, hingen al tijden in de oefenruimte van de bigband waar ik in speel. Ze waren helemaal verlept toen ik bij de bigband kwam, en ze hingen er maar bij als brandhout. ff bij de gitaarboer langs geweest, gereviseerd, en de dirigent (die de gitaren 25 jaar geleden had gekocht) wist niet meer wat-ie zag :D hoef ik m'n Ib niet meer mee te slepen wanneer we een repetitie hebben!
Ok gaaf! Vind m echt superr!