PDA

View Full Version : Tsl vs Dsl



Satriani
12 maart 2006, 21:20
Iemand deze amps naast elkaar getest?
Zit te twijfelen tussen de 2, ga dinsdag verspuy weeris onveilig maken dan horen jullie mijn bevindingen wel.

Tsl 100 heeft imo goede clean/crunch klote high-gain, moet dus zeker een pedaaltje bij wat op zich geen punt is.

Hoe doet tie dsl het tegenover de tsl? Ik ga de 100 watt dsl top testen en de 50 watt kopen als die me bevalt. Tonewise moet er geen verschil zijn toch?

Agent_Smith
12 maart 2006, 21:28
Kheb ze zelf nooit getest, maar de tweekanaals schijnt veel beter te zijn dan de driekanaals (wat moet je met drie kanalen anyway?!?). Maar de DSL schijnt meer de Marshall-ballen te hebben en de TSL een gebrek daaraan.
Maar er zijn vast mensen hier die een andere/betere mening hierover hebben.

gitarist17
12 maart 2006, 21:30
he,

ik heb wel eens gehoord dat de dsl de schijnbare opvolger zou zijn van de jcm 800 en de tsl van de jcm 900

groeten erice

Mr.Bluesbreaker
12 maart 2006, 21:55
Luister eens naar 'the donnas' (niet lachen, het is wel chickrock, maar wel op een DSL 100 zonder effecten) en vooral 'take it off'. Dit is een Les Paul rechtstreeks in een DSL100 geprikt uit mijn hoofd. Echt een muur van geluid.


Ik heb een TSL60 top gehad. Het viel me op dat deze top een wat andere voicing had als de DSL reeks en de JCM800, hoewel JCM800 totaal iets anders is. Er was moeilijk die 'brown sound' uit te halen. Daar ga ik weer met een ondefineerbare term, blijft lastig. Maargoed: je zou kunnen zeggen dat de TSL een soort doorontwikkelde JCM900 is, met een strakker laag, en minder irritant tophoog. Of iets in die geest.

Zet ze gewoon es naast mekaar, de termen die ik eraan geef zijn in de ogen van een ander (Scali?:P)
natuurlijk weer compleet niet het geval.

Les Paul
12 maart 2006, 22:52
DSL heeft een meer vintage tone. TSL klinkt moderner. Ik vind de DSL echt stukken beter klinken. Ik heb een DSL100 met een 4x12 Greenbacks en ben daar uiterst tevreden over.

Satriani
12 maart 2006, 23:49
The donnas ken ik wel jah, coole gitaarsound en dat nummer en best lekkere wijven ;)

http://www.bumbanet.de/music/specials/pics/2005/donnas-02.jpg
Not bad..
Maar back on topic..dus waar het op neerkomt is dat de overdrive in de dsl beter is. Hoe is het clean dan? dat vond ik echt fukin goed op de tsl en de tsl100 klonk ook goed op laag volume met vpr aan. Mid boost klonk ook lekker en dat heeft de dsl allemaal niet..

clean/clean met een randje is voor mij eigenlijk belangrijker als een dikke overdrive, is een beetje 70/30 tussen clean en overdrive. En overdrive valt altijd wel op te lossen met een pedaaltje. Heb nog een sd-1 liggen,daarmee moet het ook al wat beter klinken als het goed is..

Dus hoe is het clean op de dsl en klinkt tie een beetje op laag volume?? moet wel lukken met de 50 watter toch, ook al ga ik de 100 testen maja..

Analie-G
12 maart 2006, 23:54
Iemand deze amps naast elkaar getest?
Zit te twijfelen tussen de 2, ga dinsdag verspuy weeris onveilig maken dan horen jullie mijn bevindingen wel.

Tsl 100 heeft imo goede clean/crunch klote high-gain, moet dus zeker een pedaaltje bij wat op zich geen punt is.

Hoe doet tie dsl het tegenover de tsl? Ik ga de 100 watt dsl top testen en de 50 watt kopen als die me bevalt. Tonewise moet er geen verschil zijn toch?

ligt eraan hoe hard je speelt !!!
De 100w blijft langer strak en dinamischer dan natuurlijk de 50w...die gaat eerder oversturen in de eindtrap en krijg je sneller je gewenste/ongewenste eindtrap compressie erbij....

turboblues
14 maart 2006, 00:56
Kheb ze zelf nooit getest, maar de tweekanaals schijnt veel beter te zijn dan de driekanaals (wat moet je met drie kanalen anyway?!?). Maar de DSL schijnt meer de Marshall-ballen te hebben en de TSL een gebrek daaraan.
Maar er zijn vast mensen hier die een andere/betere mening hierover hebben.En zo worden die verhalen alsmaar herhaald door mensen die dit gewoon overnemen en op hun beurt doorvertellen. Ik kan daar maar 1 ding op zeggen : ik heb de TSL 100 zo'n 7 jaar geleden getest (op een volume met ballen) en was onder de indruk, zo onder de indruk dat ik hem maar gelijk gekocht heb. Ik weet, in de meeste muziekwinkels kan je het niet veroorloven om op bandvolume te testen, maar als ik dezelfde versterker op slaapkamerniveau gehoord zou hebben dan zou ik niet onder de indruk geweest zijn. Ik kan me wel voorstellen dat de meesten hem proberen met de gain volledig open en volume nauwelijks, nou dan bekom je dus een fizzelachtig scheerapparaatgeluid( bij wijze van spreken). Je moet de output tubes laten werken verdomme; gain niet verder dan net over de helft.
En een goede gitaar gebruiken, scheelt ook de helft!
Laatst zag ik iemand een hi-gainversterker testen (met gain vol open!) met een Mexicaanse strat met 3 single coils! Wat verwacht je dan..

Helter Skelter
14 maart 2006, 01:56
De TSL wordt volledig afgerekend op het rode kanaal (lead) en daarmee wordt de amp toch wat tekort gedaan vind ik. Ik heb zowel een TSL-100 als een DSL-50 gehad (momenteel 'logeert' er weer een TSL in dit huis) en met beide amps veel gigs gedaan.Het clean van beide amps is vergelijkbaar maar het crunchkanaal (geel) van de TSL laat de 'classic gain' van de DSL ver achter zich, niet zozeer qua sound maar meer qua mogelijkheden m.a.w. de TSL kan alles wat de DSL ook kan en gaat zelfs nog verder qua gain namelijk richting de oude JCM-800 splitchannels 2205/10, echt een heel veelzijdige crunch. Groot nadeel van de DSL is ook dat je niet kan 'voetschakelen' tussen clean en crunch wat de TSL wel kan, echt een gemiste kans van Jim!

De 'lead'van de TSL legt het in mijn oren af tegen de DSL, de DSL heeft 2 'leadmodes' waardoor je sneller 'jouw' sound gevonden hebt, de TSL-lead is wat meer zoeken wat dat betreft maar de geluidskarakteristiek is min of meer hetzelfde: een beetje gruizige sound die moeilijk tot leven komt.Marshall wil met de JCM-2000 ook z'n graantje mee wil pikken van de lucratieve highgain markt maar ik zou zeggen: schoenmaker blijf bij je leest! Het leadkanaal van de TSL gebruikte ik niet veel, zeker als je niet veel gain nodig hebt kan je met de crunch prima uit de voeten, dit kanaal reageert zoals het een Marshall betaamt uitstekend op je aanslag en volumeknop.

Als ik zou moeten kiezen tussen een DSL of een TSL zou ik altijd voor de TSL gaan, ik heb veelzijdigheid nodig, op dat punt scoort de TSL beduidend beter dan de DSL en dan heb ik het nog niet eens over de schakelbare dubbele FX-loop, aparte reverbs voor clean en crunch/lead, VPR (een soort powersoak) de Deepswitch (een bassboost die ik nooit gebruik) en op alle kanalen een midshift die de TSL aan boord heeft.

Agent_Smith
14 maart 2006, 08:19
En zo worden die verhalen alsmaar herhaald door mensen die dit gewoon overnemen en op hun beurt doorvertellen. Ik kan daar maar 1 ding op zeggen : ik heb de TSL 100 zo'n 7 jaar geleden getest (op een volume met ballen) en was onder de indruk, zo onder de indruk dat ik hem maar gelijk gekocht heb. Ik weet, in de meeste muziekwinkels kan je het niet veroorloven om op bandvolume te testen, maar als ik dezelfde versterker op slaapkamerniveau gehoord zou hebben dan zou ik niet onder de indruk geweest zijn. Ik kan me wel voorstellen dat de meesten hem proberen met de gain volledig open en volume nauwelijks, nou dan bekom je dus een fizzelachtig scheerapparaatgeluid( bij wijze van spreken). Je moet de output tubes laten werken verdomme; gain niet verder dan net over de helft.
En een goede gitaar gebruiken, scheelt ook de helft!
Laatst zag ik iemand een hi-gainversterker testen (met gain vol open!) met een Mexicaanse strat met 3 single coils! Wat verwacht je dan..

Sorry als ik je op je ziel heb getrapt, maar ik heb toch duidelijk gezegd dat het idd verhalen zijn. Daarbij opgetelt ben ik geen fan van driekanaals (weet-ik-veel-hoeveel kanelen) amps. Ik weet niet in hoeverre die blauwe jub. Marshall (is dat geen 6100?) overeenkomt met een TSL, maar die heb ik dus wel getest (halfstack). Dat was het dus niet echt. Misschien kwam het wel door de can originele cab (met die slechte goldbacks), maar ik was iig niet onder de indruk. Maar misschien is de TSL wel een compleet andere versterker.

Les Paul
14 maart 2006, 09:26
Sorry als ik je op je ziel heb getrapt, maar ik heb toch duidelijk gezegd dat het idd verhalen zijn. Daarbij opgetelt ben ik geen fan van driekanaals (weet-ik-veel-hoeveel kanelen) amps. Ik weet niet in hoeverre die blauwe jub. Marshall (is dat geen 6100?) overeenkomt met een TSL, maar die heb ik dus wel getest (halfstack). Dat was het dus niet echt. Misschien kwam het wel door de can originele cab (met die slechte goldbacks), maar ik was iig niet onder de indruk. Maar misschien is de TSL wel een compleet andere versterker.

De halfstack van de 30th anniversary heeft geen goldbacks. Die zitten alleen in de combo. En ik vraag me af hoe je er bij komt dat deze slecht zijn. Ik heb een 6101 LE (combo) en krijg er erg makkelijk een goede sound uit.

Wat betreft DSL vs TSL blijft het een kwestie van smaak. Ik heb ze naast elkaar getest op behoorlijk volume. TSL kreeg ik gewoon niet mijn sound uit, terwijl ik vooraf had gedacht dat ik een TSL zou kopen.

guhlenn
14 maart 2006, 09:26
ik heb beide getest, vond de TSL idd. heel veelzijdig met in verhouding heel weinig toon. De DSL heeft een killer jcm800 crunch toon en een killer high gain toon. That;s it. tis wat je wil, heel veel meuk of twee killer sound.salles IMHO natuurlijk, geluid is zo persoonlijk...

Dude
14 maart 2006, 09:53
Weet je,

ik vraag me nou echt af of alles wel zo objectief is,

feit is gewoon dat als ergens op een forum iemand zegt dat een amp ruk is, 900 man daar meteen achteraan lopen zonder dat ze dat ding gehoord hebben en ook zeggen dat die ruk is.

Ook ik heb de dsl meerdere malen bespeelt en heb zelf een tsl combo.

Sorry maar ik vind nou niet dat de een zoveel beter is als de ander. Feit blijft dat een 800 ze gewoon beide de ballen uit de broek blaast. Helaas is een 1 kanaals amp gewoon stukken minder praktisch en dan moet je keuzes maken.

De keuze die ik gemaakt heb is dat mijn 800 nooit meer de deur uit gaat, en ik een tsl combootje voor in mn bandje heb gekocht voor de praktische bruikbaarheid.

Geem effectenkoffers meer mee, alleen het tsl pedaal en een flangertje voor de solo's. Ideaal als je veel speelt, niet teveel sjouwwerk en alles wordt toch over de pa uitversterkert dus met een senheiser mic ervoor hoef ik geen ellelange druk te hebben, dat doet de pa wel voor me.

Nou ja....


het is allemaal zo subjectief, ik krijg killer tones uit die tsl combo, serieus

andoni
14 maart 2006, 10:43
Ik heb ook beide getest, en heb zelf nu bijna 2 jaar een DSL100. Er is maar 1 nadeel aan deze versterker en dat is dat als je een lekker dikke high gain sound wilt, kanaal 1 in crunch mode te bassig en donker klinkt. Ik los dit op door het lead kanaal naar smaak in te stellen (gebruik ik toch 90 % van de tijd), en op het crunch kanaal de gain erg laag te houden, zo klinkt het helderder. Zo is het dan redelijk clean, als ik dan een crunch sound nodig heb trap ik een Boss SD-1 in (Super Overdrive), ingesteld als boost.

Imo vind ik toch ook de high gain geluiden van de DSL100 mooier klinken dan van de TSL hoor. Misschien omdat ik de versterker veel beter ken, maar de TSL vind ik dunner en krassiger klinken, klinkt ook meer hifi, heeft niet zo die evil schreeuw die ik zo graag uit mijn DSL haal.

Ik heb geen veelzijdige versterker nodig dus ik heb best genoeg aan een DSL (hoewel je er alle sounds uitkrijgt die je wil, zijn ze niet echt voetschakelbaar, gedeelde eq en 2 modes op de 2 kanalen). Maar ik kan me best voorstellen dat mensen die in meerdere bands spelen een TSL nodig achten.

Binnenkort ga ik voor een volledige retube (wss 3 JJ ECC83S-en + 1 EHX 12AX7EH in de voortrap en 4 JJ E34L-en in de eindtrap, dat zou de sound nog dikker en smoother moeten maken).

guhlenn
14 maart 2006, 11:44
ik vond dan weer dat ik lkon draaien aan de dsl wat ik wou, sound veranderd niet. Zelfde als een 5150. Anders dan m'n mesa en Koch. Maar nogmaals, wat voor mij een killer sound is kan Dude medicore vinden en vise versa. Ik heb de DSL de deur uit gedaan dus uiteinedleijk vond ik hem ook niet zo killer als ik nu zeg... daarvoor heb ik nu een multitone. DIE is super. Morgen weer een neiuwe smaak? who knows.. :)

Agent_Smith
14 maart 2006, 19:40
De halfstack van de 30th anniversary heeft geen goldbacks. Die zitten alleen in de combo. En ik vraag me af hoe je er bij komt dat deze slecht zijn. Ik heb een 6101 LE (combo) en krijg er erg makkelijk een goede sound uit.

Wat betreft DSL vs TSL blijft het een kwestie van smaak. Ik heb ze naast elkaar getest op behoorlijk volume. TSL kreeg ik gewoon niet mijn sound uit, terwijl ik vooraf had gedacht dat ik een TSL zou kopen.

Je hebt uiteraard helemaal gelijk LP! Mijn excuses. In de cab zitten normale G12T75s. Ik moet niet te snel posten...
Anyway ik ben meer fan van V30s en Greenbacks (en waarschijnlijk dus ook wel van de Goldbacks..).
Oja, en don't get me wrong, maar ik ben 100% marshall-man (LP--> Marshall dus eigenlijk), maar de driekanaals die ik getest heb kon me gewoon niet bekoren. Uiteraard puur persoonlijke smaak.

Les Paul
14 maart 2006, 21:10
Je hebt uiteraard helemaal gelijk LP! Mijn excuses. In de cab zitten normale G12T75s. Ik moet niet te snel posten...
Anyway ik ben meer fan van V30s en Greenbacks (en waarschijnlijk dus ook wel van de Goldbacks..).
Oja, en don't get me wrong, maar ik ben 100% marshall-man (LP--> Marshall dus eigenlijk), maar de driekanaals die ik getest heb kon me gewoon niet bekoren. Uiteraard puur persoonlijke smaak.

Ik heb zelf ook een duidelijke voorkeur voor V30's en Greenbacks. Ik weet eigenlijk niet of de Goldbacks erg anders klinken. Nooit mee geëxperimenteerd eigenlijk.
Ook wat betreft drie kanalen ben ik het eigenlijk wel met je eens. Alleen de 30th anniversary vind ik wel erg goed (maar ik heb dan ook de Limited Edition).
De beste Marshalls hebben maar 1 kanaal of zijn gebaseerd op 1 kanaal (zoals de DSL). Natuurlijk is dat erg subjectief, maar ik ben het helemaal met je eens, Smith.

Scali
17 maart 2006, 20:17
Ik denk dat er een beetje een misverstand is...
Marshall gebruikt inderdaad wel eens Goldback speakers, vooral in hun goedkopere modellen (volgens mij zijn die niet eens van Celestion, maar gewoon goedkope speakers uit China ofzo, met een Marshall Goldback etiketje erop).

De speaker in de 6101 is een Celestion G12 Gold (dus niet Goldback) 200w speaker, en is voor zover ik weet alleen in de 6101 gebruikt (en de bijpassende 30th anniversary cabs). Het is absoluut geen budgetspeaker zoals de Goldback. Hij is speciaal ontwikkeld voor de 6101. Ik dacht ook niet dat ie ooit los te koop is geweest.

Verder is een 6100/6101 ook niet bepaald hetzelfde als een TSL, van binnen dan. Ze hebben wel allebei ongeveer dezelfde functies, maar de 6100/6101 heeft 3 kanalen die bijna geheel gescheiden van elkaar zijn, en hun eigen buizen/schakeling hebben. De TSL heeft dat niet, omdat ie goedkoper ontworpen is.
Misschien dat de 6100/6101 zich daarom meer als een 'simpele' Marshall met 1 of 2 kanalen gedraagt dan de TSL, die wat meer karakter schijnt in te leveren vanwege alle functionaliteit.

(Ik heb het hier wel over de eerste blauwe serie van de 6100/6101... bij de latere series zijn oa andere buizen (5881 ipv EL34) en speakers (EV) gebruikt om de kosten wat te drukken, wat waarschijnlijk de geluidskwaliteit en het karakter niet ten goede komen, al zijn ook deze modellen nog steeds een stapje boven de TSL)

Dude
18 maart 2006, 11:05
kan jij niet gewoon deze link posten als je iets wil vertellen want het gaat allemaal maar over 1 ding.......

6101... (http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=50784)



Anyway, ik heb eindelijk de sweetspot gevonden in de 3 instellingen van de TSL kanalen afzonderlijk om lekker te klinken en goed door de mix heen te jakkeren.

Als dr geintreseerden zijn zal ik het effe opschrijven en posten

Orpheo
18 maart 2006, 11:45
kan jij niet gewoon deze link posten als je iets wil vertellen want het gaat allemaal maar over 1 ding.......

6101... (http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=50784)



Anyway, ik heb eindelijk de sweetspot gevonden in de 3 instellingen van de TSL kanalen afzonderlijk om lekker te klinken en goed door de mix heen te jakkeren.

Als dr geintreseerden zijn zal ik het effe opschrijven en posten

link werkt niet.

Negative K3 fan
18 maart 2006, 12:04
ik heb ze een heel tijd geleden allebei bij musik produktiv gespeeld met dat mooie cab switching kastje van ze, maar het maakte niet uit welke cab ik eraan hing, ik werd er niet heel erg warm of koud van... het zijn degelijke amps, maar voor dat geld zou ik persoonlijk naar andere amps uitwijken

Droffie
20 maart 2006, 10:14
Ik denk dat er een beetje een misverstand is...
Marshall gebruikt inderdaad wel eens Goldback speakers, vooral in hun goedkopere modellen (volgens mij zijn die niet eens van Celestion, maar gewoon goedkope speakers uit China ofzo, met een Marshall Goldback etiketje erop).

De speaker in de 6101 is een Celestion G12 Gold (dus niet Goldback) 200w speaker, en is voor zover ik weet alleen in de 6101 gebruikt (en de bijpassende 30th anniversary cabs). Het is absoluut geen budgetspeaker zoals de Goldback. Hij is speciaal ontwikkeld voor de 6101. Ik dacht ook niet dat ie ooit los te koop is geweest.

Verder is een 6100/6101 ook niet bepaald hetzelfde als een TSL, van binnen dan. Ze hebben wel allebei ongeveer dezelfde functies, maar de 6100/6101 heeft 3 kanalen die bijna geheel gescheiden van elkaar zijn, en hun eigen buizen/schakeling hebben. De TSL heeft dat niet, omdat ie goedkoper ontworpen is.
Misschien dat de 6100/6101 zich daarom meer als een 'simpele' Marshall met 1 of 2 kanalen gedraagt dan de TSL, die wat meer karakter schijnt in te leveren vanwege alle functionaliteit.

(Ik heb het hier wel over de eerste blauwe serie van de 6100/6101... bij de latere series zijn oa andere buizen (5881 ipv EL34) en speakers (EV) gebruikt om de kosten wat te drukken, wat waarschijnlijk de geluidskwaliteit en het karakter niet ten goede komen, al zijn ook deze modellen nog steeds een stapje boven de TSL)

Hey ben je er weer? voorwaardelijk toegelaten?

guhlenn
20 maart 2006, 10:32
*gagged & blindfolded* :)

Droffie
20 maart 2006, 10:50
*gagged & blindfolded* :)

Kijken hoelang 't goed gaat. Ik ga er alvast goed voor zitten.

:D

DarknessAwaits
20 maart 2006, 11:04
Gedraag jezelf toch niet als een stelletje kleuters.

Iedereen op dit forum heeft wat te zeggen, alleen is het de vorige keer wat geëscal(i)eerd waardoor het nu nog makkelijker is om iemand aan te wijzen als pispaaltje.

Dude
20 maart 2006, 11:09
geëscal(i)eerd



:cooler:


(10 fucking tekens gezeik gezeikstraal )

Droffie
20 maart 2006, 11:26
Gedraag jezelf toch niet als een stelletje kleuters.

Iedereen op dit forum heeft wat te zeggen, alleen is het de vorige keer wat geëscal(i)eerd waardoor het nu nog makkelijker is om iemand aan te wijzen als pispaaltje.

Alle topics waarin Scali post escaleren. :roll:

taylor
20 maart 2006, 11:34
met deze post was niks mis mee dus ik begrijp het probleem ook niet,als je niks toe te voegen hebt aan het verhaal hoef je hier niks te posten om scali weer pist te maken.

dat is idd erg flauw.

Droffie
20 maart 2006, 11:38
met deze post was niks mis mee dus ik begrijp het probleem ook niet,als je niks toe te voegen hebt aan het verhaal hoef je hier niks te posten om scali weer pist te maken.

dat is idd erg flauw.

De ongenezelijke betweter heeft niemand nodig om 'm op de kast te krijgen. Kritiek geven is al voldoende.

DarknessAwaits
20 maart 2006, 11:43
De ongenezelijke betweter heeft niemand nodig om 'm op de kast te krijgen. Kritiek geven is al voldoende.

Als jij kritiek krijgt op alles wat je zegt, al dan niet relevant, zou je het dan ook niet zat worden?

Ik blijf bij mijn vorige punt.

taylor
20 maart 2006, 11:54
ik vind met die post van scali is niks mis mee of wel??dus ik begrijp niet waarom de topic dan opeens over scali's terugkeer moet gaan.

je hebt dus niks toe te voegen ontopic? alleen maar om scali op de kast te krijgen?erg leuk hoor.

geeft die is normaal antwoord is het ook niet goed...ja, dan weet ik ook niet meer.

Droffie
20 maart 2006, 12:07
ik vind met die post van scali is niks mis mee of wel??dus ik begrijp niet waarom de topic dan opeens over scali's terugkeer moet gaan.

je hebt dus niks toe te voegen ontopic? alleen maar om scali op de kast te krijgen?erg leuk hoor.

geeft die is normaal antwoord is het ook niet goed...ja, dan weet ik ook niet meer.

Een normaal antwoord van Scali? :seriousf:

DarknessAwaits
20 maart 2006, 12:11
Een normaal antwoord van Scali? :seriousf:



Ik denk dat er een beetje een misverstand is...
Marshall gebruikt inderdaad wel eens Goldback speakers, vooral in hun goedkopere modellen (volgens mij zijn die niet eens van Celestion, maar gewoon goedkope speakers uit China ofzo, met een Marshall Goldback etiketje erop).

De speaker in de 6101 is een Celestion G12 Gold (dus niet Goldback) 200w speaker, en is voor zover ik weet alleen in de 6101 gebruikt (en de bijpassende 30th anniversary cabs). Het is absoluut geen budgetspeaker zoals de Goldback. Hij is speciaal ontwikkeld voor de 6101. Ik dacht ook niet dat ie ooit los te koop is geweest.

Verder is een 6100/6101 ook niet bepaald hetzelfde als een TSL, van binnen dan. Ze hebben wel allebei ongeveer dezelfde functies, maar de 6100/6101 heeft 3 kanalen die bijna geheel gescheiden van elkaar zijn, en hun eigen buizen/schakeling hebben. De TSL heeft dat niet, omdat ie goedkoper ontworpen is.
Misschien dat de 6100/6101 zich daarom meer als een 'simpele' Marshall met 1 of 2 kanalen gedraagt dan de TSL, die wat meer karakter schijnt in te leveren vanwege alle functionaliteit.

(Ik heb het hier wel over de eerste blauwe serie van de 6100/6101... bij de latere series zijn oa andere buizen (5881 ipv EL34) en speakers (EV) gebruikt om de kosten wat te drukken, wat waarschijnlijk de geluidskwaliteit en het karakter niet ten goede komen, al zijn ook deze modellen nog steeds een stapje boven de TSL)
Als jij dat geen normaal antwoord vind moet je toch bij jezelf ten rade gaan.

Droffie
20 maart 2006, 12:19
[/i]Als jij dat geen normaal antwoord vind moet je toch bij jezelf ten rade gaan.

Zo beginnen al z'n posts, het lijkt normaal...Wacht maar tot hij tegengesproken wordt. ;)

Satriani
20 maart 2006, 12:28
met deze post was niks mis mee dus ik begrijp het probleem ook niet,als je niks toe te voegen hebt aan het verhaal hoef je hier niks te posten om scali weer pist te maken.

dat is idd erg flauw.

+1
10tekenskutforum

zx81
20 maart 2006, 12:51
Zo beginnen al z'n posts, het lijkt normaal...Wacht maar tot hij tegengesproken wordt. ;)
Dit is gewoon stompzinnig provoceren. Ik vind het knap (en verstandig) dat Scali zich er buiten houdt.

Al
20 maart 2006, 14:03
Dit is gewoon stompzinnig provoceren. Ik vind het knap (en verstandig) dat Scali zich er buiten houdt.


Slotje --> Bij deze verzoek ik provocaties en verwijzingen naar eerder escalaties achterwege te laten. Gaarne een dikke streep eronder. Alvast bedankt!

Al