PDA

View Full Version : Gitaar ideetjes



RedBuell
12 maart 2006, 19:10
Ben nu al een tijdje opzoek naar een andere gitaar, mijn Ibanez RG 770 ligt nog steeds uitelkaar (spijt dat ik eraan begonnen ben) ALS hij klaar is heeft hij een ander kleurtje en een stel EMG's, 85,60 en SLV.

Nu wil ik toch graag een gitaar erbij, ten eerste duurt het verbouwen mij nu al te lang en ten tweede wil ik een gitaar met vaste brug voor alternatieve tuning.

-Ik zoek dus vaste brug en het lieftst klassiek model, (super) strat of LP model.
-Prijs tot zo'n € 800,-
-Brede hals met jumbo frets.
-Moet echt flink kunnen scheuren maar moet zeker niet het enigste zijn dat hij kan.
- Hij moet een vorm van inlay hebben, dots, blok sharktooth maakt niet uit. zonder inlay vind ik gewoon niet zo fijn.
-liefst nieuw maar eventueel ook 2e hands maar wel een heel net exemplaar.

De geluiden die eruit moeten komen.
- Scheuren maar moet ook redelijk clean klinken (zag Toto laatst live en vond dat wel lekker klinken moet ik zeggen)


Wat heb ik al op het oog en/of geprobeerd.
- LTD viper niet over een amp geprobeert maar wel "droog" speelde best lekker maar vond de hals een beetje vreemd.
- LTD eclipse idem als de viper en vond het exemplaar dat ik probeerde niet zo mooi afgewerkt en de hals leek mij iets smaller.
- Jackson soloist ook niet oven een amp vond hem nogal top zwaar en de hals was toch niet wat ik zocht, overrigens was hij eigenlijk toch nog ff te duur.
- Epiphone midnight black (2x EMG 81) lekkere sound maar speelde niet echt erg fijn een goedkopere Ibanez SZ 520? vond ik fijner spelen.
- Ibanez SZ 520 (met zo'n kitscherige binding) speelde best lekker, beetje het gevoel of het toch niet helemaal je van het was en klonk minder dan de Epi midnight black, wel een stuk goekoper dus pu wissel was mogelijk.

Op het oog heb ik een C-1 BlackJack of Hellraiser, de BlackJack heeft Seymore Duncans aan boord en die Hellraiser EMG's, is moeilijk te vinden dus ook moeilijk te proberen.

Las wat topics over een MM Luke, lijkt me ook een topper alleen wil ik absoluut geen tremelo.

Heeft iemand nog een suggestie welke gitaar ik absoluut even moet proberen.

Orpheo
12 maart 2006, 19:25
les paul studio

carvin DC200 (ff ebay-en)

meer weet ik zo niet.

Bram+
12 maart 2006, 21:31
Jaguar, Jaguar, Jaguar!!!
Sorry, ik heb een lichtelijke Jaguar-verslaving. Alleen qua uiterlijk, ik ben nog nooit zo gelukkig geweest op een te spelen.

- (standaard) geen vaste brug (verre van dat).
- geen brede hals met jumbofrets
- Een echte scheur eruit halen?

Kaïn
12 maart 2006, 21:52
Hmmm is een goede PRS kloon geen goed idee? Die hebben vaak een wat bredere hals en een hard tail.

Als dat niets is zou ik me orienteren op de Ibanezsen. Er zijn RG's met hard tails tegenwoordig. Misschien ook een Idee voor je?

RedBuell
12 maart 2006, 21:55
Hmmm is een goede PRS kloon geen goed idee? Die hebben vaak een wat bredere hals en een hard tail.

Als dat niets is zou ik me orienteren op de Ibanezsen. Er zijn RG's met hard tails tegenwoordig. Misschien ook een Idee voor je?


Had laatst zo'n Giger RG in m'n handen welke ik wel een prettige hals vond hebben, alleen had deze een floyd en ben niet zo weg van dat Giger printje.

Orpheo
12 maart 2006, 22:26
de nieuwe PRS SE Singlecut, de PRS Se tremonti, de PRS SE custom met hardtail... past allemaal in je budget :D

of een godin?

RedBuell
12 maart 2006, 22:30
Waar verkopen ze die PRS'en?

Hoe klinken ze, scheuren ze goed? waar kan ik ze een beetje mee vergelijken?

eng elfjuh
12 maart 2006, 22:34
RG 321 misschien?

Orpheo
12 maart 2006, 22:47
Waar verkopen ze die PRS'en?

Hoe klinken ze, scheuren ze goed? waar kan ik ze een beetje mee vergelijken?

pff, die singlecut Se's nog even nergens; die komt eraan! de anderen, die zijn er al wel, her en der verspreid. bij rockpalace heb je ze bv ook hangen, in den haag, maar feedback vast ook. en of ze rocken? duh, tis PRS. je kan ze vergelijken met een les paul, maar dan IETS gematigder. qua kwaliteit zit t tussen epi en gibson in vind ik.