PDA

View Full Version : effecten



Franky Four Fingers
12 maart 2006, 16:52
Hallo,
is het mogelijk om effectpedalen voor gitaar te gebruiken voor bas? Ik heb een Boss blues driver en overdrive/distortion en een POD2.0. Ik weet wel dat dit niet optimaal is, maar ik vraag me af of dit kwaad kan voor mijn versterker of pedaaltjes?

Aron Maiden
12 maart 2006, 17:03
nouja, volgends mij kan het wel hoor!,

maar ik denkt dat een "bass effect" beter is, dat is dan alleen het geluid denk ik,
Er zijn vast niet voor niest bass effecten;)

robert-gitarist
13 maart 2006, 18:32
Het kan wel..Of het lekker klinkt is een 2de ;)
Ik heb wel eens bass gespeeld over mij Randall versterker+Crybaby.Gewoon me gitaar set up dus.Ging prima..Boss Overdrive er tussen en gaan..Kortom het kan wel..Alleen sommige dingen klinken gewoon niet dus test wel eventueel het pedaal uit van te voren.

dejohan
14 maart 2006, 10:39
Nogal wat gitaareffecten, zeker overdrives/distortion/fuzz filteren de lage frequenties weg. Gevolg is dat je in een band de bas wegvalt op het moment dat je je pedaal induwt.

Uitzonderingen zijn metal distortions, zoals de boss heavy metal en hyper metal, daar maken bassisten soms wel gebruik van (en klinken goed ook).

Nils47
5 april 2006, 11:10
Ik speelde eerder wel eens met een Boss Distortion pedal van onze gitarist, weet zo gauw niet welk type. Het geluid is echt Distortion als je een beetje klooit met de knoppen, alleen zul je niet dat kleine randje echte "bass distortion / overdrive" krijgen die je bijv. met een Boss Bass overdrive kunt krijgen. Deze is natuurijk niet voor niets speciaal voor Bass ontwikkeld.

wepp
5 april 2006, 20:05
g-force.........voegt alleen wat toe, laat je orginele geluid dus intact. Werkt tot nu toe prima, ondaks dat hij nog niet echt geprogrammeerd is