PDA

View Full Version : vox ac30cc2



pasquale_ci
12 maart 2006, 16:31
Heb een vraagje, Ben in het bezit van een vox ac30cc2... Clean kanaal is gewoon weg fantastisch. Maar als ik de top boost gebruik dan komt het er niet zo lekker uit. Normaal moet het lijken op een overdrive geluid maar mijn marschall vs30 heeft een betere overdrive geluid en is pakke goedkoper...Misschien omdat de vox een lampe versterker is???

Ten 2de zit ik te twijfzelen tussen het aasnchaffen van effecten pedalen die apart zitten of een multiefect(pod xtlive ofzo). Ik denk dat ze apart beter klinken want heb nu een pod2.0, kweet het het is oud maar heb het al een tijdje en het trekt op niks als ik het aansluit op mijn vox.

alvast bedankt

Mitch
12 maart 2006, 16:38
De TB wordt pas overdrive als -ie hard genoeg staat. Sowieso is het geluid een stuk scherper, er wordt aardig wat bas weggehaald. Het beste dat je kunt doen is de gemengde stand gebruiken, dus Normal en Top Boost samen, instellen op crunch en dan met je volume en aanslag terug tot je clean hebt. Kun je prima wisselen van clean naar crunch.
Multi-bakje is een beetje zonde van een Vox, beter aan de losse pedalen.

ieme
12 maart 2006, 17:09
De TB wordt pas overdrive als -ie hard genoeg staat. Sowieso is het geluid een stuk scherper, er wordt aardig wat bas weggehaald. Het beste dat je kunt doen is de gemengde stand gebruiken, dus Normal en Top Boost samen, instellen op crunch en dan met je volume en aanslag terug tot je clean hebt. Kun je prima wisselen van clean naar crunch.
Multi-bakje is een beetje zonde van een Vox, beter aan de losse pedalen.


kijk, duidelijke antwoorden!

pasquale_ci
13 maart 2006, 18:07
ahhh ok, ja dat hadde ze me vertelt dat ik ze fel moest open draaien voor er een goede overdrive uit te krijgen,maar wou het even checken. Nog een vraagje als ik vb een distortion pedaal koop van boss, en ik zet mijn versterker niet zo hard, dan moet er toch ook ale een schoon distortion geluid uit komen nee???
alsvast bedankt

LPplayer
14 maart 2006, 15:33
Dus geen versterker voor elke soort stijl muziek dus en voor elke gig (cafe)
VOornamelijk dus voor hardere stijlen muziek zoals......: Foo FIghters ? :)


ahhh ok, ja dat hadde ze me vertelt dat ik ze fel moest open draaien voor er een goede overdrive uit te krijgen,maar wou het even checken. Nog een vraagje als ik vb een distortion pedaal koop van boss, en ik zet mijn versterker niet zo hard, dan moet er toch ook ale een schoon distortion geluid uit komen nee???
alsvast bedankt

Globetrotter
16 maart 2006, 12:40
Hoi!

Ik zit der ook serieus over te denken om een Vox AC30 CC2 te kopen... maar vroeg me af of hij wel geschikt is voor uiteenlopende stijlen. Ik verlang van m'n amp een goede clean en goede overdrive. Distortion moet hij ook voldoende kunnen geven, maar dit mag in combinatie met pedaaltjes zijn (heb bv. een POD XT en een Tubefactor). Mijn muziekstijl variëert van U2 (Edge speelt toch ook over originele welteverstaan AC30), Grunge dingen stijl Pearl Jam enz. tot iets hardere rock (Queens of the stone age, Foo's,...). Ik wil der dus heel wat stijlen mee kunnen spelen, en toch wel wat verschillende sounds eruit krijgen. Kan dit of kijk ik dan beter naar een andere amp?
Cheers,

Bart

Dude
16 maart 2006, 12:49
de bands die je noemt spelen over de wat klassiekere versterkers, ouwere marshalls fenders en voxjes

je zit dus denk ik wel goed !!

jozum
16 maart 2006, 14:30
Het beste dat je kunt doen is de gemengde stand gebruiken, dus Normal en Top Boost samen, instellen op crunch en dan met je volume en aanslag terug tot je clean hebt. Kun je prima wisselen van clean naar crunch.

begrijp ik het nu niet goed of levert deze methode een flink volumeverschil op tussen clean en crunch?

Magic Bean
16 maart 2006, 14:41
hij bedoelt het volume van de gitaar