PDA

View Full Version : 'Nieuw' plankje bij de verzameling...



Javaca
12 maart 2006, 14:53
Gisteren naar Vintage Veenendaal geweest.
Ondanks dat ik mezelf voorgenomen had niets te kopen toch met het volgende plankje thuis gekomen. Kon hem gewoon niet laten liggen...
Volgens mij is het een Kawai, de kleur is black sparkle.

http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/Vintage%20veenendaal%20maart%202006/1maart2006vintageveen0017.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/Vintage%20veenendaal%20maart%202006/1maart2006vintageveen0014.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/Vintage%20veenendaal%20maart%202006/1maart2006vintageveen0028.jpg

Mooi setje met m'n emthree
http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/Vintage%20veenendaal%20maart%202006/1maart2006vintageveen0020.jpg

schizo910
12 maart 2006, 14:55
Die vorm is zo a-symetrisch en lelijk, dat hij er mooi van wordt.... :p

hoe speelt ie? Hoe klinkt ie?

Anders Destium
12 maart 2006, 14:56
Nee dat begrijp ik dat je die niet kon laten liggen :o


Maar toch gefeliciteerd :)

Javaca
12 maart 2006, 15:04
Die vorm is zo a-symetrisch en lelijk, dat hij er mooi van wordt.... :p

hoe speelt ie? Hoe klinkt ie?

Hij speelt aardig (moet de actie nog wat verlagen).
Ook is de nek vrijwel recht (kom je niet vaak tegen bij deze dingen).
De electronica moet ik ff schoonmaken, en de pu's hebben een vrij lichte output, maar hij klinkt best lekker. Totaal anders dan 'normale' gitaren.

De vorm en kleur zijn gewoon fout. En goed fout ook. Was al een tijdje op zoek naar zoiets (wil ook nog een keer een Wandré of Eko).:hippie:


Had trouwens ook bijna een Flying V ukelele gekocht, maar de verkoper had de Roze versie niet meer (ja als ik dan een fout ding koop moet het ook goed fout zijn)

http://www.elderly.com/images/new_instruments/180N/MU40-PINK_front.jpg
:cheerup:

wietse
12 maart 2006, 15:05
ha! die heb je bij elbert gekocht de man met de duitse jazzbakken.
niet teveel voor betaald hoop ik?
dingen doen max een keer 60 euro en dan houdt het op, weet wel zeker dat het een kawai product is dat is het enige merk dat van die gestreepte aluminium slagplaten gebruikte.
heb hem wel zien staan elbert vroeg mij nog wat het merk was, kawai dus en ik vond hem zelfs te lelijk, en dat zegt wat :D.
die elementen zit toch van dat goudfolie onder ?
dat meende ik namelijk te zien en die klinken wel erg lekker, hebben een heel jazzy sound.

javaca de nekken van die kawai's zijn eigenlijk altijd recht, het zijn geen egmonds.

Javaca
12 maart 2006, 15:16
Ik heb toch een stel kawais in m'n handen gehad die net zo krom stonden als egmonds.
Hij vroeg er 60 voor, maar ik heb er 50 voor gegeven. Vond het netjes.

Op internet en in café's vind je ze nogweleens aan de muur, maar dat zijn meestal van die lelijke sunbursts.

Zat in de trein terug met die Egmondverzamelaar (ben ff z'n naam kwijt, Vermeer volgens mij). Aan hem had hij hem willen verkopen als Hagstrøm voor 150. Hij had hem snel uit de droom gehaald.

Verder -vanwege het weer- nog een hoes gekocht. Best humor zo'n gitaar in een rockbag royal premium. Maar ja het was ook kutweer. Anders had ik nog zo'n stratje van 40 euro meegenomen, wil nog een gitaartje om lekker aan te kloten.

robert-gitarist
12 maart 2006, 15:22
Haha lachen z'n ding heb ik ook..Ouwe jappaner alleen mijne heeft 1 element,geen tremelo en is sunburst :D
Ik heb mijne aan de muur hangen maar ach tis wel leuk..Die jij hebt Javaca vind ik best nog wel wat hebben..Ziet er niet uit maar toch ik vind ze toch wel ergens weer iets hebben :D

Bram+
12 maart 2006, 15:26
Zijn dat nou elementen of mondharmonica's op de slagplaat? Hehe jezus wat een units.

wietse
12 maart 2006, 15:27
Ik heb toch een stel kawais in m'n handen gehad die net zo krom stonden als egmonds.
Hij vroeg er 60 voor, maar ik heb er 50 voor gegeven. Vond het netjes.

Op internet en in café's vind je ze nogweleens aan de muur, maar dat zijn meestal van die lelijke sunbursts.

Zat in de trein terug met die Egmondverzamelaar (ben ff z'n naam kwijt, Vermeer volgens mij). Aan hem had hij hem willen verkopen als Hagstrøm voor 150. Hij had hem snel uit de droom gehaald.



tja, hij is goed thuis in oude duitse gitaren maar japans spul is voor hem een mirakel, ik begrijp wel hoe hij op het hagstrom idee komt, de tremelo van die kawai lijkt verdomd veel op die van hagstrom, de hagstrom trema namelijk.
is niet opzettelijk van hem ken die man al jaren en hij is goudeerlijk en er is ook erg goed met hem over de prijs te praten, vooral met duurdere gitaren gaat er ook zo een 30% van de prijs af.
ik heb m'n EKO bariton ooit bij hem gekocht voor weinig hij baalde later wel dat die gitaar zo extreem zeldzaam bleek te zijn en dus veel meer waard was.

}-{
12 maart 2006, 15:31
Echt mooi :o en die roze ook :P

Javaca
12 maart 2006, 15:36
tja, hij is goed thuis in oude duitse gitaren maar japans spul is voor hem een mirakel, ik begrijp wel hoe hij op het hagstrom idee komt, de tremelo van die kawai lijkt verdomd veel op die van hagstrom, de hagstrom trema namelijk.
is niet opzettelijk van hem ken die man al jaren en hij is goudeerlijk en er is ook erg goed met hem over de prijs te praten, vooral met duurdere gitaren gaat er ook zo een 30% van de prijs af.
ik heb m'n EKO bariton ooit bij hem gekocht voor weinig hij baalde later wel dat die gitaar zo extreem zeldzaam bleek te zijn en dus veel meer waard was.


Idd het waren hele aardige mensen, goed mee te praten.
Dat duitse spul wat hij had staan was wel mooi (Dat staufer-model :satisfie:)

wietse
12 maart 2006, 15:39
Idd het waren hele aardige mensen, goed mee te praten.
Dat duitse spul wat hij had staan was wel mooi (Dat staufer-model :satisfie:)

niet naar prijzen gevraagd?
want hij had er een paar hele mooie jazzbakken tussen staan (oostduits) voor nog geen 80 euro.
hij is wat aan het opruimen heb ik begrepen.

Sim-Simon
12 maart 2006, 15:47
Wat een bagger-lelijke gitaar. Maar als jij hem leuk vind, gefeliciteerd!

Javaca
12 maart 2006, 15:59
niet naar prijzen gevraagd?
want hij had er een paar hele mooie jazzbakken tussen staan (oostduits) voor nog geen 80 euro.
hij is wat aan het opruimen heb ik begrepen.
Wel ff van die staufferkopie.
die was 2000 (was ie ook wel waard)

wietse
12 maart 2006, 20:57
Och wat een schatje. Echt heel leuk. Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen wat-ie heeft gekost...?
voortaan effe het hele topic door lezen, inplaats alleen de foto's te kijken, dan had je het wel geweten.

Javaca
12 maart 2006, 21:05
Ach, het is geen geheim hoor.
dat ding was 50 euro.
Vanavond even afgesteld.

Speelt en klinkt echt lekker. Nadeel dat hij vrij snel fluit.

vulvasonic
12 maart 2006, 23:11
Ach, het is geen geheim hoor.
dat ding was 50 euro.
Vanavond even afgesteld.

Speelt en klinkt echt lekker. Nadeel dat hij vrij snel fluit.

En je weet zeker dat het geen snaarfluit is?

Luke-wannabe
12 maart 2006, 23:13
Ja droog ding!
Vind die foute jappannertjes ook altijd zo vet :-P Toch leuk, die beurs..!