PDA

View Full Version : Waarom zijn die zangers zo moeilijk te vinden???



maartenbuskoop
12 maart 2006, 13:57
ik ben nu al een tijd op zoek naar een zanger voor in mijn bandje.. maar ik kwam er al snel achter dat die gasten zeldzaam zijn. maar als je je dan bedenkt dat er ongetwijfeld hele kuddes rond lopen met een dijk van een stem is dat moeilijk te accepteren.. ik ben benieuwd of iemand nog andere kanelen heeft voor het vinden van een zanger???. ik ben benieuwd!!

El Guapo
12 maart 2006, 21:31
Ik ken het probleem, ik ben al jaren op zoek naar een goede zanger. De meesten die reageren zijn lapzwansen die als het erop aankomt te beroerd zijn om een half uur te reizen of in de tussentijd een andere band hebben gevonden. Nu moet ik zeggen dat onze band niet echt op een geschikte lokatie zit, namelijk Bergen op Zoom, echt een uithoek dus (zuid-west brabant). Onze muziekstijl helpt ook niet echt denk ik, speedmetal met een vleugje thrash. Ik weet niet wat jij voor stijl speelt en waar je repeteert? En zoek je alleen een zanger of zijn andere muzikanten ook welkom? Ik heb een tijd zonder zanger en bassist gezeten (speel zelf gitaar trouwens) en heb toen gezocht naar bands die een gitarist en drummer zochten (drummer had ik ook al). Omgekeerd dus.... Misschien dat dit helpt!

maartenbuskoop
13 maart 2006, 01:17
ja het is wat met die gasten... wij spelen metal en rock... de heleband is verder al compleet... we missen allen nog echt een zanger... we hebben een jam lokacatie vlak bij meppel... maarja net wat je zegt die gasten zijn te beroerd om een stuk te reizen... en als je er dan een vind dan blijkt het eigenlijk een gitarist te zijn die geen band kan vinden,,,,... beetje jammer allemaal.... maarja .... misschien dat iemand een zang forum kent waar de hele kudde zangers vertoefen... ik ga rustig door met onze zoek toch.....
wie weet hé...

Helter Skelter
13 maart 2006, 01:54
Waarom zijn die zangers zo moeilijk te vinden???


heel simpel: de hele goede zangers zitten allemaal al in hele goede bands, als je een goede strot hebt ben je zeer gewild ongeacht welk genre

Aron Maiden
13 maart 2006, 21:11
Wij hebben dit probleem ook gehad. We hadden al een band toen ze zanger opstapte, we hebben toen 3 maanden geprobeert te spelen met een "zanger" die eigenlijk niet kon zingen, maar wel in een band wou.
Toen hebben we besloten het zelf maar te doen, ik (bassist) heb toen zangles genomen, en het gaat nu hartstikke lekker met z'n 3en.

Helter Skelter
13 maart 2006, 21:32
Wij hebben dit probleem ook gehad. We hadden al een band toen ze zanger opstapte, we hebben toen 3 maanden geprobeert te spelen met een "zanger" die eigenlijk niet kon zingen, maar wel in een band wou.
Toen hebben we besloten het zelf maar te doen, ik (bassist) heb toen zangles genomen, en het gaat nu hartstikke lekker met z'n 3en.


ik heb ook een aantal pogingen gedaan, ik kan op zich aardig zingen maar een hele avond is echt te veel, dat trek ik niet...

Magic Bean
13 maart 2006, 22:30
Een hele avond terwijl je ook nog gitaar speelt is echt zwaar...
Wat je het beste kan doen is vooral rustig blijven en spanning in de buik houden, dan komt meestal wel goed.
En zorg dat je nummers goed afwisselend zijn...
Ik heb wel ns een zwaar nummer als tweede gedaan, en toen kon ik e rest van de avond geen heldere klank meer uit m'n strot krijgen

6Match
24 december 2006, 19:55
Nah. Heb een super zangeres in de band, Ian Gillan haal ik met gemak en dan zoek ik nog een bassist die een rete strakke basis kan leggen. wie durft. ha ha
www.6match.nl