PDA

View Full Version : 'Vintage' Fender, zelf samenstellen?



Mienmachine
12 maart 2006, 12:51
Op een beurs geweest waar veel Fenders waren, maar ik had er geen goed gevoel over volgens mij wordt er veel 'gerestaureerd'.

Er waren veel onderdelen te koop. dus ik dacht waarom ook niet zelf doen, en van oude onderdelen zelf een Strat
samenstellen.

Heeft iemand dit wel eens gedaan?

GuitarMaster
12 maart 2006, 13:49
En waarom zo nodig oude onderdelen? Dan betaal je volgens mij alleen maar veel geld voor iets wat je net zo goed nieuw kan kopen.

Aron Maiden
12 maart 2006, 16:40
mischien even in "zelfbouw" kijken!:)

Mienmachine
12 maart 2006, 19:38
Nou zelfbouw..het is meer samenstellen.

Van oude Martin en Gibson gitaren weet ik dat ouderdom veel aan het geluid toevoegd, ik denk dat hetzelfde geldt bij Strat body's.

Vandaar het idee om er zelf een samen te stellen.

Luke-wannabe
12 maart 2006, 20:13
ik denk niet echt dat dat waar is..

GuitarMaster
12 maart 2006, 22:36
Nee dat oude Fenders en Gibsons goed klinken ligt er volgens mij gewoon aan dat ze toen met zorg in elkaar zijn gezet, niet ala massaproductie zoals nu meer t geval is.

drap
12 maart 2006, 22:39
Dat oude Fenders en Gibsons beter klinken heeft volgens mij te maken met dat de magneten van de elementen zwakker zijn geworden waardoor ze warmer klinken. Ook het ouder worden van het hout heeft enorm veel invloed. Tis niet van mezelf, ik heb 't wel es gelezen :)

fred dons
13 maart 2006, 06:59
los van het feit of het echt beter klinkt, en hoe tegenstrijdig het ook klinkt, losse originele vintage onderdelen kosten op dit moment meer dan een complete oude strat, het heeft dus vrij weinig zin

Luke-wannabe
13 maart 2006, 15:33
Je word trouwens ook vrij gauw geflest met oude onderdelen/gitaren. Had t idee dat de helft van de ouwe strats op de vintage beurs nep waren..