PDA

View Full Version : Conquest Midi-Footswitch



combo
12 maart 2006, 12:42
Hey

Op mijn combo zou ik een footswitch willen. Naar het schijnt zeer goedkoop.

T'is wel een midi footswitch vermoed ik:

http://www.robsmusicstore.nl/rms_t65r.htm


Waarom is dit midi ? En is dit idd maar 15 euro ?

piezo
12 maart 2006, 12:53
Is geen MIDI ingang. Gebruikt alleen gewoon een DIN type plug, net als MIDI.

combo
12 maart 2006, 12:54
Dus das dan gewoon 2 draadjes da gebruikt worden ?

combo
12 maart 2006, 12:56
Ik moet footswitch met midi aansluiting vragen ?

Einzeln
12 maart 2006, 13:04
Vertel eens wat over die amp.

piezo
12 maart 2006, 13:05
Mag de vraagstelling aub een beetje duidelijker? Wat voor combo heb je, waarom kan ik via jouw link helemaal geen footswitch van 15 euro vinden, wat wil je kunnen schakelen etc. etc.????????

almarvk
12 maart 2006, 13:46
Het is idd een midi-aansluitingn. Dat hoeft nog niet te zeggen dat het ook daadwerkelijk midi is.

Ik heb zelf de top versie daarvan. En ik moet zeggen dat het een heerlijke clean heeft! Nadeel wel is dat sommige knoppen heel fel reageren en andere juist weer niet. Maar dat moet je gewoon uitproberen.

combo
12 maart 2006, 19:18
Die link van mijn eerste post, dat is de versterker.

Ik wil kunnen schakelen tussen het cleane en overdrive.

Het overdrive kanaal moet ik nu switchen op de versterker.

Ik heb een Tube Screamer en overstuur in het cleane kanaal eigenlijk, momenteel.

Maar om die buizenoversturing ook te kunnen gebruiken wil ik in dat overdrive kunnen gaan met een stamp. Het cleane kanaal van die versterkers is ongeloofelijk knap. De overdrive is niet echt geweldig, maar voor solo's wel bruikbaar.

Bedankt voor de reacties.

Op ebay al gezocht, maar vind enkel switchen met jack aansluiting.

piezo
12 maart 2006, 20:26
Nu begrijp ik het. Je wilt voor DIT combo een voetschakelkastje:
1) Je kunt de voetschakelaar van de combo fabrikant toch bij kopen? Volgens hun site hebben ze die gewoon.
2) Je kunt als die te duur is waarschijnlijk een 2 -knops schakelkastje met stereoplug aanschaffen en de plug vervangen door een gewone DIN-plug. Als je dat zelf niet kunt, ken je vast wel iemand die wèl soldeerervaring heeft. Je moet er dan alleen wel achterkomen welke pennen wàt schakelen. Meer kun je lezen via de link:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=66718