PDA

View Full Version : wat betekentStrummen?



waikiki
12 maart 2006, 09:46
Hallo, Ik ben nog een beginner. Maar ik kan wel een paar acoorden spelen. Ik wil het liedje van johnny cash "helemaal" leren spelen. Dit begin stuk kan ik al spelen
C D Am
I hurt myself today
C D Am
To see if I still feel
C D Am
I focus on the pain
C D Am
The only thing that's real

The needle tears a hole
The old familiar sting
Try to kill it all away
C D G(strum)
But I remember everything

-----------------------------

maar Hier onder staat "strum all" het probleem is dat ik niet weet wat ik moet doen. Kan iemand hier mij mee helpen?

(strum all)
Am F
What have I become
C G
My sweetest friend
Am F
Everyone I know
C G
Goes away in the end

Am F
You could have it all
C G
My empire of dirt
Am F
I will let you down
G Am
I will make you hurt

gertdm
12 maart 2006, 10:31
Strummen is in principe slaggitaar spelen, hetzij met een plectrum hetzij met je hand. Je gaat dus in een een akkoord over het grootste deel van de snaren met je rechterhand.

succes

hoofd
12 maart 2006, 13:11
Als je naar 't lied luistert kun je er ook wel achterkomen...het eerste gedeelte wordt getokkeld, en daarna wordt er op een gegeven moment alles aangeslagen (strum all), volgens mij ook gewoon in 8ste noten als ik me het lied goed herinner.

Bram+
12 maart 2006, 15:29
Da's officieel geen liedje van Johnny Cash (maar van Nine Inch Nails) maar dat wist je al eh? Hehe.

waikiki
12 maart 2006, 17:21
Da's officieel geen liedje van Johnny Cash (maar van Nine Inch Nails) maar dat wist je al eh? Hehe.



Nee ik wist niet dat hij gecoverd is door hem. Ik vond het al niet op countrylied lijken haha

waikiki
12 maart 2006, 21:21
Ehm Het lukt me maar niet. Alles gaat goed van het begin. maar als ik die refrein komt gaat het mis. Ik ben opzoek naar de slagritme