PDA

View Full Version : VOVOX kabel



peter_heijnen
12 maart 2006, 02:00
Ik ben vandaag voor het eerst bij Erik vd Haar geweest en heb er wat versterkers uitgeprobeerd. Toen kwam Erik met het lumineuze idee mij even wat verschillende merken kabels te laten horen.

Nu ben ik zo'n tien jaar geleden begonnen met het gebruiken van Monster en daarna overgestapt op Spectraflex. Maar vandaag zijn mij de oren weer geopend.
VOVOX, wat een schitterende kabel. 55 euro voor 3.5 meter, en voorlopig wil ik niets anders meer.

Daar waar de andere (kwaliteits-)merken steeds het een of andere frekuentiegebied lijken te versterken -of anders af te zwakken-, lijkt de Vovox alle aangeleverde frequenties egaal door te geven. Het geluid wordt er in mijn oren "breder", "dieper", en ook natuurlijker door.

Wellicht heeft iemand anders hier al eerder eenzelfde positieve verhaal over Vovox afgestoken, maar dat verhaal wil ik hier dan nu graag herhalen.

"Vovox Voxlink Protect A". Ik zou het echt eens proberen.

fullorder
12 maart 2006, 02:14
Heb er ook vaker lovende verhalen over gehoord.
Alleen 3.5 meter? Is dat niet een beetje een beperkte aktie-radius?

Ben trouwens benieuwd hoe makkelijk/moeilijk zo'n vovox kabel in de knoop raakt. Ik vind dat naast de geluidskwaliteit toch ook erg belangrijk. De meeste kabels liggen helemaal in de knoop als je een paar keer hebt rondgelopen. Laatst heb ik voor het eerst een spectraflex gekocht met het verhaal van de verkoper dat die nou juist mooi uit de knoop blijft, maar niks van waar hoor. Ook een spectraflex kabel moet ik na een paar nummers 'ontkrullen' :(

Einzeln
12 maart 2006, 08:09
er is ook 6 meter. kost 85 euro maar er stond op de site 62 euro voor de 3,5 meter dus wellicht rechtstreeks iets minder.

ieme
12 maart 2006, 12:26
als je er zaterdg was ben je lord rif vast tegengekomen, die was er te pedalenchecken~!

Mitch
12 maart 2006, 12:38
3,5m is leuk voor in de oefenruimte of studio, maar voor optreden ?!
Ik gebruik nu zelf een Klotz, prima ding, maar ook weer zo snel opkrullen.....bah.

Mr.Bluesbreaker
12 maart 2006, 13:37
Ik heb een spectraflex die als een van de weinige niet opkrult.
De vintage serie met het tweed achtige krult wel, irritant! die gebruik ik vaak als board-amp kabel, en mijn dikke zwarte spectraflex als main kabel tussen gitaar en effecten.

Ooit was ik de zwarte vergeten in Turkije#$^$%&^$&
Toch nog terug laten sturen op kosten van t Hotel, zo gehecht ben ik aan dat ding, en dat sinds 5 jaar:D

fullorder
12 maart 2006, 13:55
Ik heb een spectraflex die als een van de weinige niet opkrult.
De vintage serie met het tweed achtige krult wel, irritant! die gebruik ik vaak als board-amp kabel, en mijn dikke zwarte spectraflex als main kabel tussen gitaar en effecten.

Ooit was ik de zwarte vergeten in Turkije#$^$%&^$&
Toch nog terug laten sturen op kosten van t Hotel, zo gehecht ben ik aan dat ding, en dat sinds 5 jaar:D

welk type spectraflex is dat dan?

Mr.Bluesbreaker
12 maart 2006, 14:17
Het is inmiddels niet meer leesbaar, maar ik dacht dat het type "baldee" was.
Die kan ik nergens meer vinden jammergenoeg. Het is de beste kabel die ik gehad heb qua prijs/kwaliteit en soepelheid.

peter_heijnen
13 maart 2006, 00:02
als je er zaterdg was ben je lord rif vast tegengekomen, die was er te pedalenchecken~!

Ha, inderdaad!

Ik heb nog een tijd met een belgische gitarist met een engl naar wat pedalen geluisterd. Dat moet dus de lord zijn geweest. Was gezellig en leerzaam en nu weet ik wie de lord is.

Ga zelf de volgende keer voor de Xotic RC Booster. Vond ik toch wel erg goed!

LordRiffenstein
13 maart 2006, 10:55
Ha, inderdaad!

Ik heb nog een tijd met een belgische gitarist met een engl naar wat pedalen geluisterd. Dat moet dus de lord zijn geweest. Was gezellig en leerzaam en nu weet ik wie de lord is.

Ga zelf de volgende keer voor de Xotic RC Booster. Vond ik toch wel erg goed!

Damn, gedaan met undercover bezoeken bij VD Haar! :cooler:

Ben je er al uit of je de Fuchs of Two Rock wil? Of misschien de Hook? 8-)

peter_heijnen
13 maart 2006, 11:42
Damn, gedaan met undercover bezoeken bij VD Haar! :cooler:

Ben je er al uit of je de Fuchs of Two Rock wil? Of misschien de Hook? 8-)


Ik heb het spul pas over 6 maanden nodig dus ik ga het allemaal heel rustig aanpakken. Ik wil ook nog naar Budda gaan luisteren, maar ik vertel niet wanneer, want ik wil ook undercover blijven!

Welk pedaal heb je uiteindelijk mee naar huis genomen?

LordRiffenstein
13 maart 2006, 12:04
Welk pedaal heb je uiteindelijk mee naar huis genomen?

RC Booster :cooler: En ik denk dat ik die BB Preamp ook nog koop, lekkere aanvulling op die Engl. Kwam verder tot de vaststelling dat het misschien eens tijd wordt om ook een andere versterker te kopen want vond zowat alles wat er bij Erik stond beter klinken dan mijn Engl :???: :nervous:

Mitch
13 maart 2006, 13:01
Da's wel lullig, ja.

LordRiffenstein
13 maart 2006, 13:50
Da's wel lullig, ja.

Tja, Peter stond een Fuchs en Two Rock te testen en die klinken super vet terwijl de Engl veel hoog mid heeft en dan al snel dunnetjes klinkt in vergelijking, maar ik vond zelfs een simpele Brunetti beter klinken :???:

ieme
13 maart 2006, 14:12
Tja, Peter stond een Fuchs en Two Rock te testen en die klinken super vet terwijl de Engl veel hoog mid heeft en dan al snel dunnetjes klinkt in vergelijking, maar ik vond zelfs een simpele Brunetti beter klinken :???:


hmm... tijd voor een guytron lijkt me zo!

peter_heijnen
14 maart 2006, 13:47
hmm... tijd voor een guytron lijkt me zo!

En ik vond dit nog:

http://www.budda.com/whatsnew.html

Naar beneden scrollen en klikken op: Superdrive 45 demo movie met Joe Bonamassa.

Klinkt vet. Helaas wel een gedeelde toonregeling voor de kanalen.
Keuze uit Superdrive 30, 45, en 80, en volgens alles moeten ze alledrie verschillend klinken.

Verder las ik hier: http://www.jemsite.com/forums/showthread.php?t=8123

"It has a great feature... two seperate output sections. *Basically you can assign the channels to different enclosures. *(can switch automatically w/ channel or from the foot switch). *This means you can set your distorted settings to push through... say a 4x12 closed back and your clean setting through a 2x12 open back... get the idea?"

Erg interessant, maar ik kan er weinig over vinden in manuals en beschrijvingen, behalve de term "multiple speaker outputs" bij de Superdrive 45 head specs: http://www.budda.com/gear/heads/superdrive45.html

ik ga het binnenkort maar eens beluisteren in Den Haag.

Tristan
14 maart 2006, 20:04
Wat betreft kabels hoor ik goede verhalen over de volgende merken:
Evidence Audio
Mogami (Scott Henderson)
Monster Cable
Spectraflex Fatsoflex (niet gewone Vintage, die klinkt iets minder goed)
Klotz
Van Den Hul kabels
Fender/Carver Pro Audio (heb ik zelf en die vind ik super)
George L's (Eric Johnson)
Vovox

Dave32
5 augustus 2009, 22:52
Ik heb sinds kort een nieuwe gitaarkabel in gebruik van Vovox (Sonorus protect A) Maar het viel mij op dat deze veel meer ruis veroorzaakt zodra je de volume van de versterker omhoog draait. Terwijl ik met mijn gewone 18 euro kostende kabel hier veel minder last van heb. Tevens wordt die ruis nog eens verstrerkt als je met je hand aan de bescherming van je jackplug komt, of het metaal aanraakt bij de ingang van de gitaar.

Enig idee waarom ik meer ruis krijg met een kabel van 90 euro?

Ben pas zelf begonnen met het spelen van de guitar en de kabel was een cadeau, mijn gitaar en blackstar versterker zijn gloedje nieuw.

sjaak1990
6 augustus 2009, 00:13
Maar ik vond zelfs een simpele Brunetti beter klinken :???:

Zelfs een brunetti :???:;)

Als je meerdere pedaaltjes gebruikt merk je minder van je goede kabels. Mij lijkt een goede buffer +goede goedkopere kabel een betere oplossing, als je pedalen gebruikt natuurlijk. Ik gebruik Klotz LaGrange met neutriks en het bevalt uitstekend.

sjaak1990
6 augustus 2009, 00:16
Ik heb sinds kort een nieuwe gitaarkabel in gebruik van Vovox (Sonorus protect A) Maar het viel mij op dat deze veel meer ruis veroorzaakt zodra je de volume van de versterker omhoog draait. Terwijl ik met mijn gewone 18 euro kostende kabel hier veel minder last van heb. Tevens wordt die ruis nog eens verstrerkt als je met je hand aan de bescherming van je jackplug komt, of het metaal aanraakt bij de ingang van de gitaar.

Enig idee waarom ik meer ruis krijg met een kabel van 90 euro?

Ben pas zelf begonnen met het spelen van de guitar en de kabel was een cadeau, mijn gitaar en blackstar versterker zijn gloedje nieuw.

Misschien ruis uit je gitaar die de goedkope kabel niet doorlaat en de beter vovox wel. Wat voor gitaar heb je? Het lijkt mij logisch dat de ruis frequentie minder gedempt wordt in de vovox. Ik heb nog nooit wat slechts gelezen over vovox iig :)

remmiedepemmie
6 augustus 2009, 00:19
Zelfs een brunetti :???:;)

Als je meerdere pedaaltjes gebruikt merk je minder van je goede kabels. Mij lijkt een goede buffer +goede goedkopere kabel een betere oplossing, als je pedalen gebruikt natuurlijk. Ik gebruik Klotz LaGrange met neutriks en het bevalt uitstekend.

Drieeneenhalf jaar lang al drukt LordRif op F5, en eindelijk een reply!

:)

Dave32
6 augustus 2009, 07:03
Misschien ruis uit je gitaar die de goedkope kabel niet doorlaat en de beter vovox wel. Wat voor gitaar heb je? Het lijkt mij logisch dat de ruis frequentie minder gedempt wordt in de vovox. Ik heb nog nooit wat slechts gelezen over vovox iig

Het is een Washburn WI66pro, misschien door de VCC die ze op het model gebruiken?

sjaak1990
6 augustus 2009, 19:11
Drieeneenhalf jaar lang al drukt LordRif op F5, en eindelijk een reply!

:)

:seriousf: +10tekens