PDA

View Full Version : versterker gezocht (ik weet niet waar te beginnen)



joeri9
11 maart 2006, 23:06
Ik zoek een nieuwe versterker, ik heb al wat rondgezocht en wat topics gelezen maar ik niet echt vinden wat ik zoek.
laat mij even omschrijven naar wat ik op zoek ben.
-Hij zou aan de ene kant toch een deftig distortion kanaal moeten hebben (in mijn mening valt het geluid wat je met een amp kan halen op metal gebied niet te halen uit pedaaltjes), voor dingen a la megadeth enzoverder te spelen.
-Een meer rock-channel a la black sabbath is een pluspunt maar dat moet niet dat lukt wel met een pedaaltje.
-Ook ben ik iemand die verschillende stijlen speelt waarbij een goed clean nodig is.
-Het antwoord modeling wil ik niet horen, ik ben een line6 gaan uitproberen en ik vond het kwa geluid totaal niet mijn ding, de clean onder andere was van om te huilen.
-Head+cab of een combo doet er niet toe.
-budget een goeie 1000euro ,tweedehands mag ook aangeraden worden
bedankt op voorhand

Han S
11 maart 2006, 23:35
Misschien is dit wat voor je:

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/25112505.html?return=eJwlyNEKgyAYhuF7CdphTisKI0a7k bD2s0RT0b%2FVGrv3KTv53odPcMo%2Fkl%2B7wGnLeDZ5uwfoF kTHCVHWgSlW4RU6LQSGwmiybqcENYIZpQnotxUMgiFPiUL4dE8 ivMAHBK9iyNxUdbHgqm%2BH7unlEXq15%2BWg7Lzk5R1tNI3Qc YaGtYkssaoTMfKULvGITH3%2Fa4OMYBfX06z7%2FgCAhUFL&df=1

joeri9
11 maart 2006, 23:42
Nee niet helemaal, maar dat is mijn schuld ik ben wat vergeten te vermelden.
-Hij moet goed zijn voor in een groep dus toch een 50watt lampen.
-Ik woon in belgie dus echt speciefieke nederlandse aanbiedingen ben ik jammer genoeg niet veel mee.

hoofd
11 maart 2006, 23:49
okay, en deze dan? http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=58156

Tis wel Zuid-Holland...maar een beetje reizen kan geen kwaad.

Han S
11 maart 2006, 23:54
Bedenk ook dat een 50 watt versterker maar 4 deciBell harder gaat dan een 20 watt. Een 100 watt versterker gaat 7 dB harder dan een 20 watt, dus verkijk je daar niet op.

joeri9
12 maart 2006, 00:04
ja maar 20watt word toch wel heel erg krap, en ik heb graag ook nog wat headroom, ik heb graag nog dat men clean clean is op hogere volumes, en ik denk als je die 20watt helemaal moet opendraaien dat dat niet meer zo zal zijn.
Kan iemand soms een idee geven hoe het distortion-kanaal van die koch twintone klinkt?

nicoverduin
12 maart 2006, 09:05
Wat dacht je ervan om eens een paar winkels af te gaan en te proberen. Dan kan je zelf een goed oordeel vormen.

Nico

joeri9
12 maart 2006, 13:09
Er is hier in de buurt maar in klein winkeltje en die heeft maar liefst 3 amps staan :rockon: en de dichtsbijzijnde is toch een 45min rijden. Ik woon "nogal" afgelegen .

Toaster
12 maart 2006, 19:31
Nou dan zal ik als ik jou was toch maar die 45 minuten rijden want de ideale versterker komt echt niet vanzelf naar jou toegereden hoor

Mauser
12 maart 2006, 21:12
Uitproberen is natuurlijk altijd het beste, maar veel mensen vergeten dat winkels maar een klein stukje hebben van wat er te krijgen is.. De winkels in mijn buurt hebben bijvoorbeeld geen geschikte versterkers voor mij, dus ik zal toch veel reviews moeten lezen en uiteindelijk een versterker bestellen.

Voor 1000 Euro kun je (zover ik weet) al een goede 2e hands buizentop + cabinet krijgen, maar ik kan niet echt specifiek vertellen welk model :)

nicoverduin
12 maart 2006, 21:35
Tja als je van je perse van je geld af wilt dan zou ik ook een ander zijn smaak kopen......

joeri9
12 maart 2006, 21:56
Ik vraag alleen maar tips hoor. Laat ik dit even verduidelijken, ik ga naar de gitaarwinkel, die heeft een aanbod versterkers, ik probeer er een paar en kies bijv versterker 3, maar terwijl ik ergens anders een versterker had kunnen kopen die beter was:ik beter zou vinden. Daarom vraag ik hier zowat de mogelijkheden.
Ik kan toch ook moeilijk naar iedereen gaan die een 2dehands versterker verkoopt om die te gaan uitproberen.

Basseytje
12 maart 2006, 22:34
Bedenk ook dat een 50 watt versterker maar 4 deciBell harder gaat dan een 20 watt. Een 100 watt versterker gaat 7 dB harder dan een 20 watt, dus verkijk je daar niet op.

bedenk wel dat 3 decibel 2 keer zo hard is

Han S
12 maart 2006, 23:02
bedenk wel dat 3 decibel 2 keer zo hard is

Klopt, maar zo ervaren we dat niet, hoewel dat duidelijker wordt op hogere volumes, maar het verschil tussen 90 en 93 dB is niet zo schokkend als tussen 110 en 113.

Orpheo
12 maart 2006, 23:12
Klopt, maar zo ervaren we dat niet, hoewel dat duidelijker wordt op hogere volumes, maar het verschil tussen 90 en 93 dB is niet zo schokkend als tussen 110 en 113.

juist. de decibelschaal is logaritmisch. er is per 3dB 2 keer meer energie gepaard. maar uit mijn hoofd niet 2 keer meer druk, of precies andersom.

over reizen voor je amp; ik heb in totaal 8 uur gereisd voor mijn amp, en het was die 8 uur 100% waard. ik zou het zo nog eens doen. dus reizen voor je droomamp is geen schande.

edit: voor droomgitaar idem, maar daar had ik geluk mee.

Cris
13 maart 2006, 12:10
Ik zoek een nieuwe versterker, ik heb al wat rondgezocht en wat topics gelezen maar ik niet echt vinden wat ik zoek.
laat mij even omschrijven naar wat ik op zoek ben.
-Hij zou aan de ene kant toch een deftig distortion kanaal moeten hebben (in mijn mening valt het geluid wat je met een amp kan halen op metal gebied niet te halen uit pedaaltjes), voor dingen a la megadeth enzoverder te spelen.
-Een meer rock-channel a la black sabbath is een pluspunt maar dat moet niet dat lukt wel met een pedaaltje.
-Ook ben ik iemand die verschillende stijlen speelt waarbij een goed clean nodig is.
-Het antwoord modeling wil ik niet horen, ik ben een line6 gaan uitproberen en ik vond het kwa geluid totaal niet mijn ding, de clean onder andere was van om te huilen.
-Head+cab of een combo doet er niet toe.
-budget een goeie 1000euro ,tweedehands mag ook aangeraden worden
bedankt op voorhand

Is een Marshall Mode four niks voor je?

Squier4ever
13 maart 2006, 13:30
Zou ik niet doen....
voor het geld van een Mode Four kan je IMO een zeer deftige buizenbak kopen die veel beter klinkt als een MF.

Kijk ook naar bijvoorbeeld ENGL....

marc_o
13 maart 2006, 14:41
Topicstarter: Kom met je reet achter je PC vandaan en ga lekker een dag wat gitaarwinkels van enige betekenis afstruinen....waar in Belgie woon je eigenlijk? Je kunt prima terecht bij Piens in Deinze, of Key in st Niklaas..

Cris
13 maart 2006, 15:35
Zou ik niet doen....
voor het geld van een Mode Four kan je IMO een zeer deftige buizenbak kopen die veel beter klinkt als een MF.

Kijk ook naar bijvoorbeeld ENGL....

Ik heb er helemaal geen klachten over. Ik speel er al bijna een jaar met plezier over.