PDA

View Full Version : Soloootje:Hoop dat jullie t leuk vinden :)



nielsnielsniels
11 maart 2006, 22:14
http://www.youtube.com/watch?v=qBfnShoP8Do

Laden duurt een tijdje maar is hopelijk t wachten waard.
Ik had een fender strat, een behringer ud100 en een crybaby wah gebruikt.
ik speel nu 2 jaar , vertel me wat je ervan vind :)

Er zit trouwens een soort solo uit Hey Joe in .

}-{
11 maart 2006, 22:30
Klinkt mooi hoor ik zit nog maar 1 jaartje op les ik wil dat ook wel over 1 jaar kunnen :rockon:

nielsnielsniels
11 maart 2006, 22:33
oefenen, dat is wat ik altijd doe ;)

}-{
11 maart 2006, 22:43
Ik zit er ook nog met 1 bezig maar ik durf hem nog niet op te nemen
is iets met een soort .. Tik effect (Delay met soort metal touch)
En tijdens dat getik dan een solo dus:
Tik tik tik tik tik tik *SOLO* tik tik tik tik tik tik *SOLO* Enz enz

W1ckeD
12 maart 2006, 01:33
Ok ik heb mij even aangemeld om te zeggen wat ik er van vind.

Zelf speel ik nu een 3 maanden gitaar en vind het al super leuk en doe al beetje liedjes na spelen enzo.

Maar dit is een van die voorbeelden waarom ik gitaar wil spelen.
Om te leren soleren!

Ik vind niet alles super uit je filmpje maar die solo in het midden en dat korte stukje op het einde vind ik super. :)

Good job! :rockon:

}-{
12 maart 2006, 10:02
Solo's kunnen erg vervelen :) (Voor als je nog eens in een band wilt)

the joshua tree
12 maart 2006, 10:58
Ik vind dit niet zo heel erg goed. Je speelt vrij slordig, als je een noot aan gaat slaan, hoef je niet eerst al je open snaren te beroeren. Daarnaast een slechte en brakke sound, elke noot klinkt praktisch het zelfde, geen dynamiek, een grote notenpoepbrei.

Als ik jou was leerde ik eerst eens rustig alle techniek onder de duim krijgen, voordat je je laat verleiden tot dit soort gedoe. Dus rustig bends, hammerons, tremelo, pullof en dergelijke je zelf meester maken. Het kan zijn dat je dat al doet, maar ik hoor het persoonlijk niet terug. De kracht van een solo zit hem, mijn inziens, vaak in de nuances, de stiltes die worden geplaatst, en met beperkt aantal noten veel zeggen. Jij probeert die 5 minuten totaal vol te proppen met je techniek, en dat werkt niet echt. Er zit geen lijn in, geen melodie in, je kan hem niet mee zingen.

Ik kan wel horen dat je potentie hebt hoor, het is niet eens echt slecht, maar het is zonde dat je niet eerst de basis behandelt. Het gaat om muziek maken, niet om te laten zien wat je kan.

nielsnielsniels
12 maart 2006, 11:15
Ja ik weet het. Ik had net dat hele snelle iets een beetje onder de knie, en met wah en distortion klonk het wel koel. En jah , ik vind t zelf ook saai om naar te kijken , ik speelde ook op 1 ladder en veel te snel en had beetje een gitaar adhd aanval > teveel ice tea op ;)

maar me moeder vond het geweldig dat ik op me nek kon spelen , dus wou ze dat ik filmpje maakte ;)

ik maak volgende keer wel een blues liedje :P

en die sound komt door me enorm kutte versterker/ of de camera.
Mega is zo een ''Mega'' beginner versterker en is totaal poep.

}-{
12 maart 2006, 11:45
En als je nog een solo maakt deze is wel mooi maar er moet wel afwisseling in blijven om hem leuk te houden wil je echte afwisseling in een solo van een liedje horen luister dan : Let it roll van ufo es

arjanb01
12 maart 2006, 11:47
Ja ik weet het. Ik had net dat hele snelle iets een beetje onder de knie, en met wah en distortion klonk het wel koel. En jah , ik vind t zelf ook saai om naar te kijken , ik speelde ook op 1 ladder en veel te snel en had beetje een gitaar adhd aanval > teveel ice tea op ;)

maar me moeder vond het geweldig dat ik op me nek kon spelen , dus wou ze dat ik filmpje maakte ;)

ik maak volgende keer wel een blues liedje :P

en die sound komt door me enorm kutte versterker/ of de camera.
Mega is zo een ''Mega'' beginner versterker en is totaal poep.

tip: speel met een METRONOOM mee, dat maakt je spel strakker ! En gecontroleerder vooral, voor de rest: knap voor iemand die pas 1 jaar speelt. Dus goeie leraar zoeken en dan word je mss de 2e SRV (de juiste strat heb je al) :rockon:

nielsnielsniels
12 maart 2006, 19:27
http://www.youtube.com/watch?v=gbEWLm8BE6U


hoop dat dit beter is :chicken:

rickert
12 maart 2006, 19:52
opzich wel leuk, ik denk dat je de backing eerst beter moet kennen, sommige stukken ga je niet goed mee lijkt wel. ook lopen de rifs in het begin niet echt goed in elkaar over. later word het prettiger om naar te luisteren. wel goed gedaan!

jaspie
12 maart 2006, 22:58
je hebt de techniek er wel voor, alleen neem een wat rust ij je solos.. je loopt constant te raggen.. en als je een beetje bluesy wil spelen, kanje beter wat stiltes en rusten inlassen. Dat maakt het wat vloeiender.

Aron Maiden
13 maart 2006, 15:05
Je moet niet zo veel distorion gebruiken! nu klinken bijna al je noten het zelfde,

En het gaat niet om snelheid maar melodie!!! ;)
snelheid komt vanzelf wel,
melodie is veel belangrijker, mischien wil jij wel op je grote idolen lijken lijken zoals "kirk hammet" met zijn snelle solos,

Maar daar draait het helemaal niet om! probeer dus een mooie solo te spelen, en die gewoon op een tempo te spelen die jij kunt, en niet gewoon wat ratelen, want dat kun je gewoon nog niet!,

Ik probeer je nu niet af te zeiken, maar je advies te geven! :)