PDA

View Full Version : Video clip van nieuw speeltje!



Picker
11 maart 2006, 21:59
Vandaag een clipje laten maken van mijn nieuwe Taylor 914ce. Ga naar www.eltjohaselhoff.com (http://www.eltjohaselhoff.com), klik "Music (MP3)", eerste link. Geniet ervan!

Thedork
11 maart 2006, 22:29
Ik kan enkel wauw zeggen...en jaloers zijn,hehe

Daniël_san
11 maart 2006, 22:39
klinkt lekker :)

Picker
11 maart 2006, 22:59
klinkt lekker :)

Oja, sh*t...

Ingewikkelde forums ook.
Maar in "Sounds" staat-ie ook off-topic, toch?

Joppnl
11 maart 2006, 23:04
MOOI !!

heb je voor de (geluids-)opnames het ingebouwde Taylor pick-up gebruikt of is het een mix van dat element en de 2 mic's die je voor je hebt?

Ik vind wel dat nieuwe snaren iets te veel rasp en een wat snerpend geluid geven, zelf geef ik de voorkeur aan snaren die wat ouder zijn, is het geheel wat warmer maar, nogmaals, mooi gemaakt mooi gespeeld en een mooie gitaar!

(en mogen we weten wie JT is :-) ?

Picker
11 maart 2006, 23:40
heb je voor de (geluids-)opnames het ingebouwde Taylor pick-up gebruikt of is het een mix van dat element en de 2 mic's die je voor je hebt?


Wat je hoort is het Expression System (ES) van de Taylor. De microfoons worden alleen gebruikt om een stereobeeld van de gitaar te meten wat vervolgens gebruikt wordt om het (mono) ES signaal te moduleren tot een natuurgetrouw stereo beeld.



(en mogen we weten wie JT is :-) ?

Zeg, ken jij je klassiekers niet? http://www.eltjohaselhoff.com/HTMLobj-2093/aniGif.gif

Picker
12 maart 2006, 00:35
Wow... 't klinkt net alsof er meerdere gitaren zijn... Echt supermooi!

't Is er echt maar één. Maar het is wel een erg goeie gitaar, en hij kost wel "als meerdere gitaren" ben ik bang.

gertdm
12 maart 2006, 09:30
Mooie clip, mooie gitaar....het speelplezier straalt er vanaf :)
Het geluid vind ik moeilijk te beoordelen (komt toch digitaal binnen) maar ik denk dat dat wel erg goed zit....wat ik in ieder geval wel kan horen is dat het een expressieve gitaar is....gefeliciteerd :)

Marlene H
12 maart 2006, 11:29
wat een prachtig geluid... warm en sprankelend tegelijk. ook de JT stijl is heel treffend, JT zelf zou het niet beter doen (heeft hij het al gehoord?). erg mooi nummer, ik krijg er kippevel van. knap hoor!!!

chris c
12 maart 2006, 14:22
Klinkt goed, misschien een beetje "metalig", maar alle nuances van het spel komen goed door.
Toch begrijp ik die combinatie van het ES systeem en de 2 microfoons niet goed. De klank is dus zuiver het ES systeem, en de micro's zorgen voor het stereo-effect ? Hoe doe jij dat dan ? En waarom niet met de 2 microfoons alleen stereo opnemen, eventueel gemixt met het ES systeem ? Zou dat de klank niet nog natuurlijker maken ?

Joppnl
12 maart 2006, 14:43
Wat je hoort is het Expression System (ES) van de Taylor. De microfoons worden alleen gebruikt om een stereobeeld van de gitaar te meten wat vervolgens gebruikt wordt om het (mono) ES signaal te moduleren tot een natuurgetrouw stereo beeld.

Net als de vorige poster: ik snap dit niet.

Kan je dit uitleggen? Wordt het signaal van de 2 microfoons wel of niet gemixt met het ES systeem of gebruik je dat signaal om het ES signaal een bepaalde enveloppe te geven of...??

Hoe neem je op: met een stand-alone apparaat of met de PC? Ik ben me net aan het verdiepen in Sonar5 maar vraag me wel af of het echt gaat werken, met name de combinatie van midi met zelf opgenomen wave's of dat je weer meer tijd kwijt bent met het ge*euzel van een PC dan met muziek maken.



Zeg, ken jij je klassiekers niet?

JT:...eeuh.....John Travolta :-) HA! (grapje (voordat ik van dit forum gebanned word))

maar verder gaan er even geen bellen bellen nee.

k ben benieuwd: wie oh wie ?

Picker
12 maart 2006, 14:43
"Metalig" komt ongetwijfeld door de nagelnieuwe Elixirs PB. Meestal gaat dat er na een dag of wat af.

Uiteraard kun je ook gewoon met de 2 mics opnemen. Maar als je daar het ES signaal overheen zet, verzwakt je stereobeeld (ES is immers mono). Dit is een methode die ik afgelopen jaar bedacht heb, waarbij je het geluid van het Expression System gebruikt, en dat vervolgens stereo 'maakt' met behulp van het stereobeeld van twee microfoons. Het is dus een zelf in elkaar geknutseld electronica bakkie.

Het Expression System bestaat ook uit microfoons, alleen registeren die alleen de trillingen van het bovenblad van de gitaar, in mono. Het voordeel van deze alternatieve manier van opnemen is dat je niet gevoelig bent voor de akoestiek van de ruimte, maar wel het natuurlijke stereobeeld van de microfoons hebt. Je kunt desnoods op de WC of achter in de tuin opnemen - klinkt precies zo. De methode is ook amper gevoelig voor achtergrondgeluiden (handig als je moet niezen, net voor het slotaccoord :satisfie: ).

--=HANS=--
12 maart 2006, 16:02
Wow picker, alweer zo`n mooie gitaar en wat een geluid zeg! Gefeliteerd en heel veel plezier ermee! :dance:

Boom-chick-Franky
12 maart 2006, 20:49
Tja aangezien niemand het nog geraden heeft ,zal ik het maar verklappen.

JT is natuurlijk The one and only JAMES TAYLOR (toch picker !?!?!?!?)
:jam:

Maarre, die gitaar is geweldig mooi Picker en het nummer al even mooi !
Hoe klinkt hij in vergelijk met die geweldige KOA die je (nog) hebt ??

En vooral het einde is FANTASTISCH !!!!!!!!!!!!!! :rockon:
Miischien kan ik het nummer en de gitaar een keer in het echt komen bekijken ?(kan ik meteen het einde van dichtbij zien !)

In ieder geval , in een woord RETESTRAK!!!!! :dance: