PDA

View Full Version : Hoe staan jullie "kenners" tegenover Richwood ?



J@N
11 maart 2006, 21:49
Hallo kenners, Zoals jullie misschien weten ben ik al een poosje op zoek naar een electrische gitaar, en na heel veel omzwervingen ben ik nu een beetje aan het kijken naar een Richwood gitaar met als reden....... je kan 2 modellen richwood kopen (les paul en telecaster) voor de prijs van 1 andere. Mijn keuze ligt nu nog steeds bij een Ibanez GR... maar ik ben benieuwd naar jullie meningen over Richwood !!!

hendrix1989
11 maart 2006, 21:59
Richwood is echt een merk voor beginners... ze zijn aardig bespeelbaar en klinken ook niet slecht, zeker voor de prijs. met Ibanez kun je ook niet echt de mist in gaan, het ligt echt aan jou voorkeur en wat je wilt gaan spelen... als je slipknot en metallica wil gaan spelen dan raad ik een telecaster af.

MusicManMaestro
11 maart 2006, 22:08
Nou ik zou zeggen leest dit topicje maar even door :D http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=48624&highlight=richwood

J@N
11 maart 2006, 22:23
Ik heb inderdaad al wat Topics doorgeworsteld............. Ik ben nog een beetje zoekende qua geluid. Het moet in ieder geval nu nog een beetje all-round zijn......... dus Les Paul ?? Tele is misschien te "dun"?

grayfink
12 maart 2006, 00:46
Ik heb een richwood tele. Die had een elementenupgrade nodig om goed te worden. Beter kun je met jouw budget een Squier '51 of Dean Vendetta 1.0 aanschaffen. Allebei heel anders, maar toch vrij allround. (En die zijn gelijk goed)

frekie
12 maart 2006, 11:49
Als je het RW topic helemaal hebt doorgelezen en je verveelt je nog steeds:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/
Naar een winkel gaan waar ze meerdere exemplaren op voorraad hebben samen met een ervaren gitarist. De beste eruit zoeken vooral qua hals en fretwerk. Het gekochte exemplaar gelijk oppimpen met betere elementen, GFS via Guitar fetish op Ebay.com. Evt. nog de plastic topkam vervangen. Er zit dus wat werk aan maar het zijn tenminste geen dooie planken en dat mag ik wel. Veel sustain ook. Ik loop er alle jamsessies mee af, zat goed genoeg en ik heb alleen een overdrive pedaaltje bij me.
Ik zie de laatste tijd Michael Kelly gitaren opduiken, zal ook wel uit China komen maar wat geeft het. Bijv. een Lp special achtig ding voor 400 euri met echte vergulde Grovers erop, hallo die kosten los al 60 euri!

Luca P
12 maart 2006, 21:18
De goedkopere modellen hebben volgens mij echt hout á la "zoethout" ofzo.
Dat werkt niet.
De duurdere mogen het met beter stukken hout doen. Esdoorn, pallissander enz.
Die lijken me wat beter. Echter ik heb er nog nooit 1 aangeraakt.
Ze zien er wel super strak uit.
Ook de zoethout modellen.