PDA

View Full Version : telecaster



tomazz
11 maart 2006, 18:02
Ik ben van plan gauw een nieuwe gitaar te kopen ,speel nu nog met een cort strat. Ik ben niet van plan om nog een gitaar te kopen na mn aankoop,dus het moet een beetje all-round gitaar zijn. Ik speel nu meestal wat hardere rock, maar weet niet of dat hardere werk me wel nog iets interreseert binnen 10 jaar daarom ALLROUND is wat ik nodig heb. Velen raden me de fender tele aan maar ik ben bang dat hij wat tekortkomt voor hardere rock. Graag wat advies aub ? Degene die eens willen posten dat ik de zoekfunctie moet gebruiken verspil je energie niet want dat heb ik gedaan.

Bram+
11 maart 2006, 18:07
Je zou een tele kunnen overwegen en een humbucker (evt. singlecoil sized) in de brug kunnen stoppen voor het hardere werk (Hoewel er hardere bands zijn die wel met de standaard pickups in een tele spelen). Kun je later altijd nog de originele pickup terugstoppen.

Persoonlijk vind ik een tele goed voor een bepaalde dingen, maar ik vind het echt niet de meest veelzijdige gitaar die er is. De vraag is ook of je dat wel wil. Eigenlijk moet je gewoon de gitaar zoeken die bij je past, met het geluid dat bij je past.

Random_hero
11 maart 2006, 18:15
Wat is je budget?

Anders zou ik persoonlijk voor een PRSachtige gaan.

FruscianteFan
11 maart 2006, 18:16
Waarom wil je per se hierna geen gitaar meer kopen? Daar kwel je jezelf alleen maar mee

tomazz
11 maart 2006, 19:24
Wat is je budget?

Anders zou ik persoonlijk voor een PRSachtige gaan.


1250 euro maximum

tomazz
11 maart 2006, 19:27
Waarom wil je per se hierna geen gitaar meer kopen? Daar kwel je jezelf alleen maar mee
Tja eerlijk gezegd heb ik niet de middelen ($$$) om een paar leuke gitaartjes te kopen.
Kdenk wel eens ik de gitaar gevonden heb die me ligt ik tevreden zal zijn met 1 gitaar.

RS-Rik
11 maart 2006, 19:31
Gewoon een heuse Squier Tele '72 Custom aanschaffen!!

Nee geintje, voor 1250 max zou ik een tele met ash body aanschaffen en daar een single sized hum in zetten.
Ik denk dat je voor 1000 wel klaar kunt zijn

Dirk W
11 maart 2006, 19:41
Een les paul? is dat niets? Daar zou ik voor gaan. Is ook erg veelzijdig en is erg goed voor de hardere rock.

schizo910
11 maart 2006, 19:42
Mijn 51 RI Tele en Gretsch Duo Jet zijn een van de meest veelzijdige gitaren die ik ooit heb bespeeld. Een LP zou ik je niet aanraden, voor cleane partijen is het niet echt mijn ding, maar dat is heel persoonlijk ook...

Ganjaman
11 maart 2006, 21:07
een tele kan een optie zijn.
is een '72 thinline niets?
en even voor de duidelijkheid: koop geen sc sized humbucker voor een tele, dat past namelijk niet, zowel het brug als het lipstick element van een tele zijn anders dan een normale single coil, dus hij moet echt voor tele zijn (zoals de DiMarzio Chopper T, heb ik in mijn tele, klinkt prima)

Dirk W
11 maart 2006, 21:46
Blegh,
(hardere) Rock en een tele vloekt gewoon:stop:.

hoofd
11 maart 2006, 22:21
en even voor de duidelijkheid: koop geen sc sized humbucker voor een tele, dat past namelijk niet, zowel het brug als het lipstick element van een tele zijn anders dan een normale single coil, dus hij moet echt voor tele zijn (zoals de DiMarzio Chopper T, heb ik in mijn tele, klinkt prima)

Voor de brug is een echt tele-element wel zo handig, maar voor de nek is 't met een beetje freeswerk ook zo gepiept. :satisfie:



Blegh,
(hardere) Rock en een tele vloekt gewoon:stop:.

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!
HAHAHAHAHA
AHAHA
Aha.....
.....

:chicken:

Orpheo
11 maart 2006, 22:25
Blegh,
(hardere) Rock en een tele vloekt gewoon:stop:.

wtf????? hoe kom je op dat idee??