PDA

View Full Version : tuner in fx loop?



Orpheo
11 maart 2006, 17:09
Ik heb net n tuner gekocht, en ik vraag me af; kan je dat ding ook in je fx loop hangen?? want t is een gewoon handapparaatje, en niet een pedaal of racktuner. iemand?

robert-gitarist
11 maart 2006, 17:37
Nooit geprobeerd.FX loop is voor je effecten he en een stemding voegt geen effect toe..waarom zou je hem dan in je FX loop willen hangen?

Bram+
11 maart 2006, 17:43
Nooit geprobeerd.FX loop is voor je effecten he en een stemding voegt geen effect toe..waarom zou je hem dan in je FX loop willen hangen?
Staat in de beginpost, voordeel ook als hij niet trui bijpas is.
In principe moet het kunnen.

robert-gitarist
11 maart 2006, 17:49
Je kunt hem ook gewoon op je versterker leggen en gewoon als volgt: gitaar--->eventuele pedalen?--->stemapparaat--->versterker.
Dat kan of als je een pedaaltje hebt met tuner out of a/b switch hebt kun je ook dat als oplossing gebruiken.FX loop heb ik geen ervaring zo mee dus tsja zou je het niet kunnen vertellen :P

Punt
11 maart 2006, 17:52
Leg hem naast je versterker, als je wilt tunen trek je de plug uit de versterker en stopt hem in de tuner. Stemmen en dan de plug weer terug.
Simpel en True Bypass...:)

Michael AE
11 maart 2006, 17:52
NOOIT (!!!) een tuner tussen je signaal hangen. Grootste tone-suckers die er zijn.

Punt
11 maart 2006, 17:53
NOOIT (!!!) een tuner tussen je signaal hangen. Grootste tone-suckers die er zijn.

Mee eens, op de Peterson Strobostomp na dan :)

Orpheo
11 maart 2006, 17:57
NOOIT (!!!) een tuner tussen je signaal hangen. Grootste tone-suckers die er zijn.


heel erg mee eens. ik heb t geprobeerd, en de weinige tone die ik had, werd weggezogen alsof t een stofzuiger was... ik heb t volgens mij al wel gevonden; tuner in -> FX send switchable

Bram+
11 maart 2006, 17:58
NOOIT (!!!) een tuner tussen je signaal hangen. Grootste tone-suckers die er zijn.
Dus misschien is de effectloop als je die normaal niet bebruikt dan een oplossing. Als je die kan uitzetten of als die die een mix/volumeknop heeft tenminste

Orpheo
11 maart 2006, 21:13
Dus misschien is de effectloop als je die normaal niet bebruikt dan een oplossing. Als je die kan uitzetten of als die die een mix/volumeknop heeft tenminste

de mesa heeft inderdaad een aan/uit knop voor de fx loop. dus dat is ideaal.

Punt
11 maart 2006, 23:53
Ik gebruik een Lehle 1@3.
1 gaat naar de tuner
2 gaat naar de amp
3 gaat via het pedalboard naar 2

Werkt perfect, kun je altijd ff silent tunen.

Nocki
12 maart 2006, 08:49
Orpheo. Je hebt m niet in de DI out of recording out gehangen? dat is de ideale plaats voor de tuner... of bijvoorbeels achter de 2e uitgang van een stereo pedaal.

Mitch
12 maart 2006, 12:33
Nou nou, altijd dat hysterische gedoe over tuners.... Ik heb een DT10 van Korg en heb daar mee geëxperimenteerd. Vóór de effecten, tussen, na, helemaal eruit, helemaal geen effecten. Korte conclusie: er zit een behoorlijk buffer in en geeft een minimaal verschil in klank. Bij gebruik van meerdere non TB pedalen was het geluid zelfs beter wanneer de Korg vóóraan stond.
Ding heeft ook een behoorlijke ingangs impedantie, scheelt ook.

Tuner in de loop heb ik wel eens een tijdje gehad, maar ik vond dat -ie daar sneller last had van storing (brom bij gebruik van amp op slecht geaarde stopcontacten) en het was irritant dat als de amp op standby stond er niet gestemd kon worden. Voorafgaand aan een optreden een beetje lastig.

Anti
12 maart 2006, 12:37
ik hang em op e preamp uit

Agent_Smith
12 maart 2006, 14:24
Ik heb m ALTIJD in de fxloop. In de parallel-loop welliswaar (mijn jcm600 heeft een seriele en parallele fxloop). Voor deel van parallel is natuurlijk dat-ie niet in je primaire circuit zit maar.....uh....tsja....parallel.

Analie-G
12 maart 2006, 23:52
heel erg mee eens. ik heb t geprobeerd, en de weinige tone die ik had, werd weggezogen alsof t een stofzuiger was... ik heb t volgens mij al wel gevonden; tuner in -> FX send switchable

yep ...is je fx loop wel parallel ?? en kan je nu dan ook stilstemmen ???