PDA

View Full Version : Welke PU's zitten er in de Epi SG Goth? zijn dat seymour-dun



andoni
31 oktober 2002, 09:51
Ik heb de specificaties gelezen van de Epi SG Goth en vond het een mooie gitaar voor weinig geld. Maar ik las voor de elementen: type: Humbuckers Alnico 2. Nu vergis ik mij of zijn die alnico's geen dure Seymour Duncans? Misschien zijn het kopieen maar daar trek ik me niet veel van aan. Als die elementen ook maar een beetje in de buurt komen van Seymour Duncans ga ik dat plankje meteen halen...

pimmetje
31 oktober 2002, 10:51
Ik denk niet dat die Alnico 2's van SD erin zitten. 't Zullen misschien Duncan Designed elementen zijn of zo (zelfde geintje als die Gibson designed in vele andere Epi's).

Zo'n Epi SG Goth is toch zo'n 400 euro? Haal daar de 260 euro vanaf die 2 Duncan Alnico 2's kosten... dan heb je verder HEEL goedkope troep aan je gitaar hangen :grin:

Klopt natuurlijk niet helemaal vanwege verschil evt inkoop en verkoop van de Alnico's, maar de lijn blijft 'tzelfde. De rest van de gitaar is immers body, hals, hardware, arbeid en vervoer. En dat is als je de marge ff vergeet.

michielv
31 oktober 2002, 14:12
Een Alnico magneet is een magneet opgebouwd uit Aluminium Nickel en Copper (dacht ik) en dit spul wordt door praktisch alle elementen fabrikanten (incl fender en gibson) gebruikt.

Een Alnico magneet is dus niet specifiek Seymour Duncan ...

Volgens mij zijn trouwens de elementen van Sd die je bedoelt Alnico 5 elementen, niet Alnico 2, maar zeker weten doe ik dat niet.

Marc Oblivian
31 oktober 2002, 15:26
Koop nou gewoon de SG gothic van Gibson...ben je van al dat gezeur af :wink: