PDA

View Full Version : Peavey JSX



bloodboiler
11 maart 2006, 15:29
Gisteren bij mijn amp tech op bezoek geweest om nieuwe buisjes in mijn amp te stoppen en te laten biassen. Hij vroeg of ik zijn nieuwste aanwinst wou horen, de JSX dus. Tuurlijk...mijn god wat een bruut monster :rockon: !!!

Het scheur kanaal is zo'n beetje het strakste wat ik ooit gehoord hebt. Wat een defenitie in het laag, ook met een 7-snaar. Het cleane kanaal klonk icm met een fender strat kristal helder en had ontzettend veel headroom.
Het crunch kanaal klonk ook erg lekker, een lekker overstuurde rock sound.

Ik kreeg ter plaatse een gas aanval waar geen medicijn tegen bestand is.

En nu komt het mooiste, aangezien hij een eigen bedrijf heeft kan hij die dingen btw vrij kopen en dat scheelt mij dus een dikke smak geld!

Nog een maandje of twee doorsparen en dan hoop ik het geld bij een te hebben.

Orpheo
11 maart 2006, 17:08
mooi, mooi! leuk dat je die amp zo cool vindt! wat ik niet op kan maken uit je verhaal; heb je er zelf ook op gspeeld,of alleen gehoord? dat is nl een wereld van verschil... ik vind de recto ook heel lekker klinken, tot ik er zelf op speel; ik kan er niks mee...

bloodboiler
11 maart 2006, 18:47
mooi, mooi! leuk dat je die amp zo cool vindt! wat ik niet op kan maken uit je verhaal; heb je er zelf ook op gspeeld,of alleen gehoord? dat is nl een wereld van verschil... ik vind de recto ook heel lekker klinken, tot ik er zelf op speel; ik kan er niks mee...

Ik heb er zelf uitgebreid over gespeeld, de gitaren waren een Fender american standard, Peavey Vandenberg (ja,ja de roze) en een Ibbie 7 snaar.
Ga binnenkort nog eens testen met mijn eigen gitaren, luisteren of de amp ook zo lekker klinkt met mahony/maple gitaren.

Gaby
11 maart 2006, 18:55
...en was het een originele JSX of had de tech er andere buisjes ingezet? Ik ben zelf ook in het bezit van een JSX en wil eens gaan experimenteren met wat andere buizen.


PS. Wat is de naam van je amp tech?

bloodboiler
11 maart 2006, 23:23
De versterker was gewoon origineel met EL-34 buisjes, is switchable naar 6l6 buizen dus dat wil ik tzt ook uitproberen.
De naam van mijn "mannetje" ga ik niet noemen aangezien hij alleen als vrienden dienst aan spullen van bekenden van hem werkt.

Damn kan niet wachten tot ik het geld bij elkaar heb.

Analie-G
13 maart 2006, 00:02
mooi, mooi! leuk dat je die amp zo cool vindt! wat ik niet op kan maken uit je verhaal; heb je er zelf ook op gspeeld,of alleen gehoord? dat is nl een wereld van verschil... ik vind de recto ook heel lekker klinken, tot ik er zelf op speel; ik kan er niks mee...

Inderdaad !!
Satriani heeft al tig cds opgenomen en live ook met zoveel amps gespeeld....maar hij blijft als Satriani klinken...en dat klinkt altijd als hij erop speelt...