PDA

View Full Version : Guitarelectronics.com Inc. is not responsible for lost or stolen payments.



hansies
11 maart 2006, 14:12
Guitarelectronics.com Inc. is not responsible for lost or stolen payments.

dit is wat er te lezen staat bij het bestellen naar Guitarelectronics.com.
en dat heb ik geweten, ik deed op 14/02/2006 een betaling van meer dan 80 us dollar, welke volgens hun beweringen nooit is aangekomen, maar deze som is wel van mijn bankrekening gegaan, resultaat ..... ik ben bedrogen door deze firma......les die ik hieruit trek is dat ik nog liever meer betaal voor deftige firmas die te betrouwen zijn zoals ik er in Nederland meerdere ken.
Nu bergrijp ik de uitdrukking "Fucking A....ca"
Maar ze horen daar in Amerika nog van mij, want een onderzoek is ingesteld.
groeten.
alhoewel ik er niet te veel van verwacht.........shit.
is er nog iemand die dit al heeft meegemaakt, spuw het hier dan maar uit want we laten toch niet met ons sollen zeker?
Hansies

Quink
11 maart 2006, 15:40
Ai, dat klinkt klote. Hoe heb je betaald? Credit card, Pay pal, overschrijving?

hansies
11 maart 2006, 16:39
Ai, dat klinkt klote. Hoe heb je betaald? Credit card, Pay pal, overschrijving?

Met overschrijving in US dollars, want ze zijn in Amerika allergisch aan de Euro, en ze doen niet de minste moeite om eens te checken bij hun bankinstelling of adres waar ik het heb naar toegestuurd.
Typisch amerikaanse gemakzucht of luiheid, als het geld niet vanzelf in hun handen valt doen ze geen moeite voor de Europese klanten, althans deze indruk laten ze bij mij achter.
groeten
Hansies

Quink
11 maart 2006, 18:36
Met overschrijving in US dollars,

Dat is niet zo mooi ben ik bang. Heb niet de indruk dat banken erg hard lopen voor hun klanten.
Ik heb zelf meerdere keren dingen besteld in de VS, en nooit problemen gehad, behalve één keer. Ik had toen een bestelling geplaatst op een site, maar er geen bevestiging van gekregen. Ik ging er van uit dat er iets mis was gegaan, dus ik die lui gemaild. Mailtje terug, nee meneer, geen bestelling ontvangen. Dus heb ik er verder geen aandacht aan besteed. Echter na een tijdje werd het bedrag van de rekening afgeschreven. Ik had betaald met een CC. Dus ik het mailtje van die lui geprint en naar de cc maatschappij gefaxed (na met ze gebeld te hebben). Ik kreeg toen per direct mijn geld terug.

Dus, wat mij betreft, indien je de mogelijkheid hebt, betalen via cc. En, je hebt er natuurlijk geen ruk meer aan, maar ik zou voordat ik iets ging bestellen zeker op het forum vragen naar ervaringen van mensen met bepaalde winkels. Volgens mij halen een hoop mensen hier spullen uit de VS.

Iig veel sterkte bij het terughalen van je geld. Hoop dat alles in orde komt.

Speeddemon
15 maart 2006, 13:53
Hey hansies, misschien heb je hier wat aan:
http://www.ic3.gov/

Kun je een fraude-geval rapporteren en zij zoeken het evt. uit.

't is niet veel, maar i.i.g. iets.

dejohan
15 maart 2006, 20:23
Ik dacht dat in sommige situaties je een overschrijving ongedaan kunt maken, check bij je bank.

Boosh
5 april 2006, 23:34
Ik dacht dat in sommige situaties je een overschrijving ongedaan kunt maken, check bij je bank.


Klopt,.... storneren heet dat. Binnen een termijn van 6 weken als het goed is.Gewoon je bank bellen. Kan zijn dat verschillende banken verschillende criteria hanteren.

Trocar
6 april 2006, 00:46
Ik dacht dat storneren eigenlijk alleen gedaan wordt bij incasso's. Dus wanneer er per ongeluk 2x een bedrag met een automatische incasso wordt afgeschreven, of een bedrijf ten onrechte geld afboekt omdat ze een machtiging zouden hebben. Oftewel, wanneer iemand ánders ten onrechte geld van je rekening af haalt.

Als je zélf geld over hebt gemaakt wordt het al moeilijker. Volgens mij moet je dan de bank iig kunnen overtuigen dat je opgelicht bent (politie aangifte kunnen tonen ed).

chloortablet
6 april 2006, 02:54
Je moet even bellen naar je bank, die kunnen je verder helpen met dit probleem. Als je geld overmaakt vanuit Nederland naar Amerika, dan gaat het meestal via 3 banken.
Eerst via jouw bank. Zij hebben een corrospondent bank in Nederland die het geld naar een corrospondent bank over maakt in Amerika. Via die corrospondent wordt het geld overgemaakt naar de bank van de begunstigte -de firma waar je iets besteld hebt-

Nu kan het ook zijn dat er iets mis is gegaan met het bankrekening nummer -je heb bv geld overgemaakt naar de corrospondent bank in Amerika- en dan raakt je geld idd "zoek".
De enige manier is zelf met je bank te bellen, en de stortings informatie van de begunstigde bank in Amerika zien te krijgen. Neem meteen het rekening nummer en de naam van de begunstigde mee, om echt 100% zeker te weten waar het geld naar toe is.

Paulus2004
9 april 2006, 20:52
Een overschrijving is eigenlijk best tricky. Als je een fout maakt met het rekening nummer waar het naartoe moet ben je je geld zo goed als kwijt.

Als degene van wie het foutieve nummer is het geld niet terug overmaakt, heb je pech. Storneren kan inderdaad alleen bij incasso's.

Maar het kan ook zijn dat het geld even onderweg is (meer dan 10 dagen). Dan moet je gewoon even geduld hebben.

Mijn ervaring in het algemeen met amerikanen is heel goed (ook Amazon / Ebay shops, noem maar op). Betalen per credit card / PayPal heeft de voorkeur. Overschrijfkosten naar america zijn volgens mij ook behoorlijk hoog in vergelijking met een creditcard betaling....

Succes..