PDA

View Full Version : Vintage Beurs



SteavisSmokin
11 maart 2006, 08:42
Gaat iemand nog naar de Vintage beurs vandaag?

nicoverduin
11 maart 2006, 09:04
ja ik. Ben er om een uur of 11:30

Roque
11 maart 2006, 09:11
Ik ga er ook zo heen.

Al
11 maart 2006, 09:52
Gaat iemand nog naar de Vintage beurs vandaag?

Geen tijd, laat je ff weten hoe het was?

Al

Mr.Jay
11 maart 2006, 11:36
Gaat iemand nog naar de Vintage beurs vandaag?

GEEN POEN MEER .............!!!! ( ik koop altijd vóór de beurs...)
Dus ga me daar ook niet lekker zitten maken. Verslag s.v.p.
Zeker van wat jullie allemaal NIET hebben gekocht !

JaY

nicoverduin
11 maart 2006, 15:01
Nou 't was dus niks........nog minder dan een jaar geleden. Lege tafels.....weinig versterkers......veel (dure) gitaren. De clinic met fingerpicking was een demo van 10 minuten en daarna begon de buurman te klagen dat hij zijn versterkers wilde proberen.....Zonde van de tijd. Heb nog wel een stukje van dat finger pciking opgenomen. Als het wat is, dan zal ik er een link naar maken.
Nico

DREAMMACHINE
11 maart 2006, 15:21
...ben net terug en was idd wel wat nico zegt, maar had niet veel anders verwacht. Had idd geen geld ( en ook niet op zak gelukkig)....maar als eerste ervaring was het best positief. Gewoon lekker daagje om even alles een beetje te bekijken, en zeg nou zelf...zo vaak heb je nou ook weer niet een '58 en '62 strat in je handen!

Lucluc
11 maart 2006, 18:40
...en zeg nou zelf...zo vaak heb je nou ook weer niet een '58 en '62 strat in je handen!

:roll: Vandaag heerlijk met mijn band gerepeteerd, op een antiek stuk Fender hout. Ook nog jazzmasters gezien uit die tijd? Of let niemand anders op die gitaren? Op een gegeven moment zie je elke keer dezelfde gitaren opduiken, is mijn ervaring.

mathe
11 maart 2006, 18:58
Ik stond er vandaag zelf. Weinig versterkers inderdaad. Ik heb m'n vibrochamp kunnen verkopen voor een mooie prijs. Veel geinteresseerden in de website. Kortom, mooie dag voor mij!

Marc

Mienmachine
11 maart 2006, 20:13
Hele mooie beurs, het is net waar je voor gaat.

Was een Martin D28 '47 waar 'echt niets aan mankeerde' volgens de eigenaar, behalve toen ik begon over de neck reset, nek gebroken geweest, div scheuren gerestaureerd, geen originele slagplaat, zadel vervangen, refinished, geen originele tuners enz, eh..maar verder mankeerde er niets aan, is dat echt zo wat je opnoem? tja je kan het proberen.

Koopje was een Martin D28 '65 voor 2850 euro, die eigenaar was eerlijk somde gelijk op wat er aangedaan was of moest gebeuren, klonk erg goed, toch zeulde hij hem al drie jaar mee naar beurzen, die Martin? niet te verkopen zei hij..

Eigenlijk hoor je het in een seconde wat je aanspreekt, dat leer je van zo'n beurs, ook de Fenders even zonder versterker proberen leer ik veel van, er is veel verschil in resonantie en bespeelbaarheid.

Enorm prijsverschil tussen de Vintage Fender gitaren, zelfde jaar '60 soms 12.000 euro verschil..kom d'r maar eens achter, denk niet dat ik daar ooit mijn geld aan zou wagen, toch leuk om die oude fenders te bekijken.

Naar huis gegaan met boeken, snaren enz.

the sure thing
11 maart 2006, 21:53
Nou ik ben het met Nico eens. Dit was ongeveer de 10e keer dat ik de beurs heb bezocht, maar vond het veruit de minste. ZEER weinig versterkers, iemand die nieuwe mexicaanse Fenders "gerelicd" had en er vervolgens EUR 950,- voor vroeg... Weinig variatie in het aanbod. Ik ben op zoek naar een GOEDE Fender strat, had EUR 1.700,- (!!!) op zak, maar ben niet geslaagd
:-( Er waren naar mijn mening ook behoorlijk wat Fender USA gitaren die in elkaar geknutseld waren...

Lucluc
11 maart 2006, 22:05
Voor een koopje hoef je niet naar zo'n beurs. Voor 1700 euro kan je een prima gitaar kopen, als je wat geduld hebt en rustig rond kijkt en probeert.

matto
11 maart 2006, 22:19
Ik was er ook, en inderdaad het wordt nu wel een keer tijd dat dHr. Nievers wat nieuwe impulsen of wat meer variatie in het aanbod van gitaren en versterkers aan de vintagebeurs gaat geven.
Iemand nog goede ideen?

SteavisSmokin
11 maart 2006, 23:46
yes ben er dus ook effe heen geweest. Had het vrij snel gezien, de prijzen zijn absurd!! En dan heb ik het dus niet alleen over vintage fenders of gibson want daar weet ik wel van hoe absurd de prijzen tegenwoordig liggen. Maar ook al het andere wat oud is moeten ineens belachelijke prijzen voor betaald worden. Ik was eigenlijk op zoek naar wat oude 10 inch speakertjes maar heb niks gevonden. Stond nog een leuke blackface fender Pro maar da's ook al het leuks op versterker gebied wat ik te koop zag. Verder een aantal dingen gezien die niet klopten...een oxford speaker die te koop stond die eigenlijk een CTS was. Een '66 strat die eigenlijk een paar jaar jonger was...en zo nog wat dingen die ik al nieteens meer weet.

Maar ach heb ik ook eens gezien hoe het daar nou is maar ga er volgend jaar niet meer heen denk ik.

the sure thing
12 maart 2006, 12:21
... dat gevoel had ik nou ook! Er klopten een aantal gitaren gewoon niet. Bijvoorbeeld ook een jaren '70 fender strat met een niet-cellulose laklaag (en dat zou origineel zijn !!!, sure) Een nieuwe Vox AC30CC die overal EUR 900,- kost (in de winkel) en daar EUR 950,-, Fender halzen waar je het log zo vanaf kon pulken...

Javaca
12 maart 2006, 17:32
Ik was er ook, en inderdaad het wordt nu wel een keer tijd dat dHr. Nievers wat nieuwe impulsen of wat meer variatie in het aanbod van gitaren en versterkers aan de vintagebeurs gaat geven.

Z'n dochters nemen de organisatie over.
Nog even met één van hen staan praten.
Wat meer materiaal voor bouwers en wat meer bouwers zou leuk zijn. (Niet alleen Sander de Gier en Bas Wittenberg.

matto
12 maart 2006, 20:08
Als je de forumlezers op de beurs wilt hebben dan is het misschien wel een goed idee om wat meer onderdelen leveranciers uit te nodigen.(TAD, VERELEC, VOX HUMANA) en een stand waar je als particulier je meegebrachte versterker of gitaar onder het toeziend oog van een beurs medewerker kunt neerzetten met je telefoonummer erbij zal het ook wel gaan doen denk ik.Nicky Moeken heeft wel door dat je met een relatief eenvoudig opgezette stand en een boekentafel ook heel behoorlijk zaken kunt doen.

nicoverduin
12 maart 2006, 20:19
Ik was nu te laat maar wel van plan in eerste instantie om er de volgende keer te staan. Maar na zaterdag denk ik dat ik pas. De kosten wegen niet op tegen de opbrengsten.

Nico

matto
13 maart 2006, 10:30
jammer........

jacky
14 maart 2006, 00:23
Heb er jaren achtereen gestaan met ampjes maar sinds de verhuizing vind ik er geen klap meer aan ...jammer was een lekker beursje waar je leuk zaken kon doen

Mienmachine
14 maart 2006, 14:41
Wat vonden jullie van de Marble Amps?

the sure thing
14 maart 2006, 20:42
... ik zie ze al jaren staan, maar ik heb er nog nooit van mijn leven een gehoord of zelf uitgetest. Als ik op het uiterlijk af moet gaan, klinken ze goed :-)