PDA

View Full Version : Group Buy/Bouwersmeeting verkoop: CF rods?



Mattia
10 maart 2006, 23:10
Vraagje: iemand interesse in wat Carbon Fibre rods? 1/8" x 3/8" (3mm x 9mm, ongeveer), wat ik dus 'standard' gebruik voor al m'n halzen. Ik ga waarschijnlijk binnenkort wat bestellen uit de VS, en in die afmeting (18" lang, geschikt voor gitaar), zou het waarschijnlijk uitkomen op rond de 5-6 euro per stuk (even afhankelijk van verzendkosten, invoerrechten, en hoeveel geinteresseerden er zijn). De verkoper heeft ook andere maten (1/4 x 1/4, 1/4 x 3/8, 1/4 x 3/8), allemaal wat duurder, en ik gebruik ze zelf persoonlijk niet. Heeft ook .01, .02, en .03" CF sheets, 18" lang, en tot 11" breed (al naar gelang). Zelf wil ik daar wat van voor wat experimenten met CF gelamineerde bebalking voor akoestische gitaren, maar wie weet wil iemand anders het ook ergens voor hebben. Is niet super goedkoop; resp 40, 50, 60 cent per 0.1 inch breed, allemaal 18" lang.

Enfin, is er interesse? Ik wil best voor de meeting wat inslaan, maar het kan ook eerder, wat mij betreft.

Mattia
12 maart 2006, 22:43
...iemand?

ernieman
12 maart 2006, 22:52
LOL :cheerup:

Ik ben in principe wel geintereseerd om eens iets te proberen met latice bracing etc, maar weet er nog veel te weinig van. Heb wel al dingen gelzen, maar ben nog niet echt overtuigd. Ik ben meer van die "oude" generatie: Liever Proven Low-tech dan High-Tech gepruts.
Misschien eerst nog maar eens wat lezen...

EJ

Javaca
12 maart 2006, 23:00
Een carbon luit :seriousf:

Mattia
12 maart 2006, 23:07
Hehehe...

waar ik de CF voor wil gebruiken, in de bebalking, is niet zozeer extra kracht (is niet erg veel sprake van bij .02" dik), maar eerder het verminderde 'memory effect' dat het balken geeft; CF heeft geen memory, en springt dus altijd terug naar de 'af' positie, wat vooral bij staalsnaren (wiens bebalking onder al die spanning deformeert, uitbolt) gunstig kan zijn, lijkt me zo.

blimb
13 maart 2006, 09:43
ik ben nog steeds wel geintresseerd in twee cf rods .. maar daarmee wil ik niet wacdhten tot okotber .. haha Maar ik zal je daar nog wel eens over PM-en

Mattia
13 maart 2006, 11:20
ik ben nog steeds wel geintresseerd in twee cf rods .. maar daarmee wil ik niet wacdhten tot okotber .. haha Maar ik zal je daar nog wel eens over PM-en

Jaja, jij staat al ingeroosterd/gepland enzo ;-)